![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
joo se on tosiaan päässyt tuo takapuskuri mätänemään muttei ole sinne runkopalkkiin asti kirinyt tuosta, vaan on pelkästään ruostunut ja vääntynyt tuo puskuriosa, meinasin sinne jostain teräspalkista tehdä uuden takapuskurin ni kärsis tosiaanki kärryä vetää sen jälkeen eteen pitää kanssa vaihtaa yks u-palkki mikä tukee vinssiä samalla, laitampa vaikka kuvan vielä kohta.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
joo eli tuosta kuvasta jokainen varmaan näkee sen mädän osan tuossa vinssipedissä
![]() [URL=http://img163.imageshack.us |
|
#3
|
||||
|
||||
|
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lykkyä tykö HJ:n kanssa. Jos halvalla haluat perää nostaa niin romiksilta saanee jousilehtiä. Dynankin lehdet varmaan käy kunhan on samaa leveyttä. Tuskin tulee liian kovat jos olevat on jo letkeyden vuoksi laskeneet perän. U-pulttien riittävyys siinä tulee tarkastettavaksi. Vielä halvempi väliaikaisratkaisu on vähän pidemmät riiput.
Sitten kun alat oikeen rakentaa niin soa on ehdottomasti hyvä vaihtoehto jos on mahdollisuutta sen tekoon hyvin. Jousitus vanhoilla jousilla on pehmeä ja auto nousee juuri sopivasti kun liikaa ei saa nostaa jos tieliikenteesä pitää. Napalukot voi tosiaan pitää eessä kiinni jos käyttää sitten vaan nelivetoo kun luistaa. Ja mielestäni juuri silloin ei pronssiholkit kulu kun vetarit kiertää napojen/holkkien kanssa yhtä matkaa. Mutta jäisillä teillä se varmaan vasta kannattaa koko ajan pitää kytkettynä. Kulutuksen takia ne saa kytkettyä irti mutta ei niillä mahdottoman isoo vaikutusta ole, Tojota on kokosekseen pihi naftalle. Perus nivelillä vetoakseleilla pääsee aika pitkälle mutta chromo-nivelet ja vetoakselit on tietty parhaasta päästä. Nivelen vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa ne pronssiholkit ja stefat joita saa evomallia esim Tamgearsilta. Se tiivistää vaikka olisi vähän kulumaa tiivistyskohdassa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
oma hj ei apukierrejousilla tullut liian jäykäks ja oli tosi hyvä ajaa tiellä mutta kannattaa samalla vaihtaa kaikki puslat ja väljät raidetangon päät ettei ala woplaamaan ihan hyvä budjetti projekteihin
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
tänks ty jyy, sit vielä semmonen kiinnostaa että tuossa kun on 24v sähköt niin eikö sieltä pitäis pystyä rystämään pelkästään toiselta akulta se 12v esim mankalle kun mulla on tuolla kapiinissa kojelaudan alla huonosti kiinnitetty muunnin joka muuntaa 24v->12v ja sieltä on otettu mankalle sähköt kun kerran tutkailin... mietin vaan kun suunnitelmissa olisi laittaa pari kaijutinta eteenkin ja sitten ehkä joku 8 tai 10'' aktiivisubi penkin alle niin mielestäni olisi parempi ottaa ehkä virta subille suoraan akulta, sitten oli kerran suunnitelmissa että hamassa tulevaisuudessa kun rikastun niin ''tuunaan hojon keulailmettä päiväajovaloilla ja niitä en ole nähnyt muuta kuin 12v järjestelmiin myytävänä.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
ÄLÄ ota virtaa 12V akulta! Vaikka kuinka houkutteleva vaihtoehto onkin. Molempien akkujen käyttöikä on sen jälkeen jotain surullisen ja naurettavan väliltä. Toinen ylilataa ja toinen alilataa kokoajan.
Hanki suosiolla ISO jänitteenalennin, varsinkin jos subbareita rupeat asentamaan. Vielä parempi vaihtoehto on kokonaan erillisen 12V järjestelmän teko toisella 12V laturilla.
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Joo, ajatusvirhe mulla tuossa, eli silloin ei kulu kun neliveto on kytketty pois ja napalukot auki
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Keulahan tuossa sinisessä ruiserissa ompi mukavasti kohollaan
Taakse e36 bemun käytetyt vieterit. Omassa taitavat olla dieselmallin etujouset joka nurkalla, aika sopivat, riiput pystyasennossa. Iskarit kävi lyhyiksi, uudet pitäis vielä investoida. Kivirekisyys saattoi jopa vähentyä, vieterin varassa enempi ilman kuormaa, eikä vemputa minnekkään. Kontissa jos on 150 kiloa roinaa niin huomattavasti herkempi ajella
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
mutta jos laittaa esim.39,5 bokkerit niin ainoat oikeat murrokset on longfieldin chromot.[/QUOTE]
Emmie vaan saanu hj:sa vakiomurroksia rikki vaikka kuinka poljin 39.5 pokkerilla ![]() ![]()
__________________
Terveisiä Perseestä |
|
#12
|
||||
|
||||
|
no tänään sitten hain piilteemasta jatkeen jouset ja lyötiin ne tonne taakke, ryhti parani aika paljon parempaan suuntaan... jos nyt vielä sen korinkorotuksen tekis ja laittais ne kolmevitoset alle ni sais niillä mennä aikalailla ens talven yli sitte.. niin ja herra kemppiä unohtamatta
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
jep täällähän tuo saattaapi vastaan tulla... sais vaan rahaa jostain ku edelleenkin tätä manaten että kun kahta autoa pitää laittaa samaan aikaan ni loppuu fyrkat kesken.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
ainiin ja jos jollain on tarjolla tuohon ehjää sivupeiliä niin saa tarjota
meni mettässä kuskin puolelta peili ni on hanurista peruutella ku ei nää taakkepäin. ja ihan sama kumman puolen se peili on kun itekki otin sitte apparin puolelta kuskin puolelle peilin.
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
noniin ja tänään jo sitten pääsin harjoittelemaan purkamista ja kasaamista, purin siis kuskin puolelta kaiken niin että minulla oli vetari ja murros käsissäni ja niissä ei ollut mitään vikaa eikä myöskään napalukssa... eli tässä on nyt vain käynyt jotain kummallista ja pamaus johtui jostain kummallisesta asiasta sillä tänään kokeilin niin kaikki toimii niinkuin pitääkin, ja kun kokeilin pyöritellä rengas ilmassa napalukko päällä niin siinä todennäköisesti oli käynyt niin että oli jäänyt apparin puolelta napalukko pois päältä jolloinhan toinen pyörä pyörii vapaasti periaatteessa myös vaikka napalukko oli päällä... no mutta olihan se perseestä näin arki-ilta puuhina tehdä ja pääsin jo kotiinkin tuossa 1 aikaan yöllä että näin että. tulihan siinä myös samalla huitastua parit työvalot katolle ja kattellaan johdotuksia sitten vaikka huomenna
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
juu ja tuosta muuten tulikin vielä mieleeni että oliko tuosta anoppisi aikana jo korjattu takalokarit korjauspaloilla? ne kun on joku vaan vetäny hienosti ruuveilla kiinni ja kittiä päälle joka on sittemmin lohkeillut ja ruuvit ja kaikki paistaa alta
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M Toyota Landcruiser HJ60 -89 5900€ | Mikedeus21 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.05.2008 21:47 |
| M: toyota landcruiser hj60 4,0 diisseli | lantikkaHJ60 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.02.2008 23:40 |
| M: Toyota Landcruiser HJ60 1981 | Kingcaliiberi | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 03.02.2007 16:48 |
| M:Landcruiser HJ60 3+3 PA -83 | NymiS | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.01.2007 14:51 |
| Toyota landcruiser hj60 -82 hp.1650e | O/M/V Muut | 6 | 15.12.2004 11:31 | |