![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Testailen boksia eri tehoasennoilla, mitä vaikuttaa löpön kulutukseen. Ainaki tolla normiasennolla huomaa et tehoa/vääntöä tuli lisää, kulutuksesta en osaa viel sanoo. Tässä linkki isuzulle: http://dte-diesel-tuning.com/power-t...category_id=32
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
No ei tuohon 500Nm tavoitteeseen ainakaan millään bokseilla pääse. Ammattitaitoinen ja hyvä ohjelman tekiä, niin sellainen pystyy jo melko lähelle. Vetoa on vaikea lisätä sinne yläkierroksille, kun vakio rusinan kokoinen ahdin menee varmasti tukkoon. Se on toinen juttu että pääseekö tuohon Isuzun ohjainlaitteeseen kuinka käsiksi. Jos on Bosch EDC16 tai vastaava, niin helppo juttu. Toinen asia sitten taas on että kuinka järkevää on ottaa tuollainen vääntö. Kun ei taida olla vielä kokemuksia paljonkaan että kuinka paljon vääntöä kestää isuzun kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin tai vaihdelaatikko. Tuo vauhtipyörä siinä varmasti heikoin lenkki on niinkuin yleensä on noissa viritetyissä autoissa ollut. Kytkimen kestoa saa huomattavasti pidennettyä, kun vaihtaa isomman turbon, niin ei tuu alakierroksille mitään tappovääntöä, niin vääntö siirtyy vähän ylemmille kierroksille. Ja ohjelman tekijä saa tietysti kyllä rajattua noita alavääntöjäkin eri vaihteilla erilailla.
Mutta siis jos voimaa pitäis saada reilusti lisää, niin isompi ahdin, suurempi cooleri nokalle, parempi putkisto ja hyvä ohjelma. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Totta et ei tommosiin lukemiin pääse noilla bokseilla.
Hiluxiin ei mitään ohjelmaa ikävä kyllä edes saa, joten oli tyytyminen boksiin. Käsitykseni mukaan boksejakin on ainakin kahta lajia. Toinen lisää suutinten painetta, joka ainakin luetun ja kuullun mukaan huonompi vaihtoehto. Suutinten elinkaarta ajatellen... Sitten on toi esim.Dte mikä pidentää suutinten aukioloaikaa ja ei pitäis rasittaa sutinta niin paljoa. Kysäsin piruuttaan Moonlightilta et miten on Isuzun kanssa..? Siihen saa kuulemma ohjelman 192hp ja vääntöä 65nm lisää. Ei se 430 nm:kään ihan huono luku ole ![]() Jos omistaisin Isuzun tai yleensäkin auton, mihin saa ohjelman, niin se olis vaihtoehto nro 1.!!! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Jos hirmuisia vääntöjä kaipaat, niin sitten auto on väärä. Ainut järkevä keino on ostaa Dodge tai Chevy tai american Ford.
Toyotan moottorinohjaus on kuulemma melko hyvin suojattu, niin ainakaan vielä ohjelmoijat ei ole päässeet siihen käsiksi, paitsi joihinkin näihin uusiin henkilöautomalleihin. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
On varmasti osittain totta, että mulla on väärä auto kun haluan vetää 3000 kg:n kärryä. Jenkkiin ei kuitenkaan ollut varaa.
Toisaalta moniin henkilöautoihinkin luvataan 500 vääntö jo 2.0 koneella. Mulla on sentään kolmelitrainen niin kyllä tässäkin potentiaalia saattas olla. Virityksen järkevyys tuonne asti riippuu kai paljon siitä millä tempuilla sinne päästään. En tiedä olisko koneessa jotain pullonkaulaa jonka poistamalla sais kerralla lisää potkua. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
On varmasti osittain totta, että mulla on väärä auto kun haluan vetää 3000 kg:n kärryä. Jenkkiin ei kuitenkaan ollut varaa.
Toisaalta moniin henkilöautoihinkin luvataan 500 vääntö jo 2.0 koneella. Mulla on sentään kolmelitrainen niin kyllä tässäkin potentiaalia saattas olla. Virityksen järkevyys tuonne asti riippuu kai paljon siitä millä tempuilla sinne päästään. En tiedä olisko koneessa jotain pullonkaulaa jonka poistamalla sais kerralla lisää potkua. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Viisaammat kertokoon
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Kyllä tuo katti niissä yleensä taitaa jonkinasteinen tulppa olla. Katin poistoa järkevämpi ja katsastusystävällisempi tapa on lyödä katin läpi suora rautaputki sitten tyhjentää se esim. rautakangella läpi lyömällä. Näin paikoilleen jää katin kuoret, eikä ulospäin näy mitään poikkeavaa. Toinen rajoittava tekijä tuntuu yleisesti pakoputkistossa olevan takavaimennin.
Onko tuossa isuzussa muuten jo hiukkassuodatin? Toinen asia mikä saattaa avittaa tehojen lisäyksessä on laittaa nokalle sen verta reilu välijäähdytin kun sinne sopii, kun tuossa koneen päällä ei varmasti ole kovin hyvä paikka sille, vaikka konepellissä olisikin scooppi. Paremminhan se tuossa koneen päällä on suojassa, mutta jos vaan maantiellä ajelee niin eipä ole merkitystä. Itselläkin olisi seuraava operaatio omaan pick-uppiin pistää uusi välijäähdytin. Toisissa autoissa tuntuu olevan melkoisesti enemmän potentiaalia vakio osilla kuin toisissa. Viimeksi muokannut gikseri : 02.09.2010 21:34 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Käyttökokemuksia Superwinch X9 vinssistä? | Oskari | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 18.07.2008 14:21 |
| Käyttökokemuksia smartcomgps softa? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.09.2007 13:08 | |
| LR Disco v8 käyttökokemuksia? | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.06.2007 22:00 |
| käyttökokemuksia huoltoautosta?? | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 19.06.2005 07:22 | |
| Käyttökokemuksia Wranglerista? | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.12.2004 17:27 |