Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2010, 05:48
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Mun kolmelitraisella ajettu nyt 20 tkm.
Lastutus yhä tekemättä. Etenkin vääntöä olen kkaivannut lisää. Se loppuu jo hyvän aikaa ennen maksimimassaa eli kuutta tonnia. Nyt on 163 hv ja 360 Nm. Hatusta arvaan, että vääntöä sais olla n. 500. Lastuille luvataan jotain 420 eli vähän. Miten pääsee tavoitteeseen? Konehan on oikeastaan pidennetty iskuinen 2,5 litranen. Tässä on muutuva geometrinen turbo ja välijäähdytys.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2010, 19:14
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Mun kolmelitraisella ajettu nyt 20 tkm.
Lastutus yhä tekemättä. Etenkin vääntöä olen kkaivannut lisää. Se loppuu jo hyvän aikaa ennen maksimimassaa eli kuutta tonnia. Nyt on 163 hv ja 360 Nm. Hatusta arvaan, että vääntöä sais olla n. 500. Lastuille luvataan jotain 420 eli vähän. Miten pääsee tavoitteeseen? Konehan on oikeastaan pidennetty iskuinen 2,5 litranen. Tässä on muutuva geometrinen turbo ja välijäähdytys.
Ite ostin moonlightmotorsportilta Hiluxiin Dte-boksin.
Testailen boksia eri tehoasennoilla, mitä vaikuttaa löpön kulutukseen.
Ainaki tolla normiasennolla huomaa et tehoa/vääntöä tuli lisää, kulutuksesta en osaa viel sanoo.

Tässä linkki isuzulle:

http://dte-diesel-tuning.com/power-t...category_id=32
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2010, 20:45
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

No ei tuohon 500Nm tavoitteeseen ainakaan millään bokseilla pääse. Ammattitaitoinen ja hyvä ohjelman tekiä, niin sellainen pystyy jo melko lähelle. Vetoa on vaikea lisätä sinne yläkierroksille, kun vakio rusinan kokoinen ahdin menee varmasti tukkoon. Se on toinen juttu että pääseekö tuohon Isuzun ohjainlaitteeseen kuinka käsiksi. Jos on Bosch EDC16 tai vastaava, niin helppo juttu. Toinen asia sitten taas on että kuinka järkevää on ottaa tuollainen vääntö. Kun ei taida olla vielä kokemuksia paljonkaan että kuinka paljon vääntöä kestää isuzun kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin tai vaihdelaatikko. Tuo vauhtipyörä siinä varmasti heikoin lenkki on niinkuin yleensä on noissa viritetyissä autoissa ollut. Kytkimen kestoa saa huomattavasti pidennettyä, kun vaihtaa isomman turbon, niin ei tuu alakierroksille mitään tappovääntöä, niin vääntö siirtyy vähän ylemmille kierroksille. Ja ohjelman tekijä saa tietysti kyllä rajattua noita alavääntöjäkin eri vaihteilla erilailla.

Mutta siis jos voimaa pitäis saada reilusti lisää, niin isompi ahdin, suurempi cooleri nokalle, parempi putkisto ja hyvä ohjelma.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2010, 09:04
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Totta et ei tommosiin lukemiin pääse noilla bokseilla.
Hiluxiin ei mitään ohjelmaa ikävä kyllä edes saa, joten oli tyytyminen boksiin.

Käsitykseni mukaan boksejakin on ainakin kahta lajia.
Toinen lisää suutinten painetta, joka ainakin luetun ja kuullun mukaan huonompi vaihtoehto.
Suutinten elinkaarta ajatellen...

Sitten on toi esim.Dte mikä pidentää suutinten aukioloaikaa ja ei pitäis rasittaa sutinta niin paljoa.

Kysäsin piruuttaan Moonlightilta et miten on Isuzun kanssa..?
Siihen saa kuulemma ohjelman 192hp ja vääntöä 65nm lisää.
Ei se 430 nm:kään ihan huono luku ole
Jos omistaisin Isuzun tai yleensäkin auton, mihin saa ohjelman, niin se olis vaihtoehto nro 1.!!!
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2010, 10:52
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Jos hirmuisia vääntöjä kaipaat, niin sitten auto on väärä. Ainut järkevä keino on ostaa Dodge tai Chevy tai american Ford.

Toyotan moottorinohjaus on kuulemma melko hyvin suojattu, niin ainakaan vielä ohjelmoijat ei ole päässeet siihen käsiksi, paitsi joihinkin näihin uusiin henkilöautomalleihin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2010, 15:45
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

On varmasti osittain totta, että mulla on väärä auto kun haluan vetää 3000 kg:n kärryä. Jenkkiin ei kuitenkaan ollut varaa.
Toisaalta moniin henkilöautoihinkin luvataan 500 vääntö jo 2.0 koneella. Mulla on sentään kolmelitrainen niin kyllä tässäkin potentiaalia saattas olla. Virityksen järkevyys tuonne asti riippuu kai paljon siitä millä tempuilla sinne päästään. En tiedä olisko koneessa jotain pullonkaulaa jonka poistamalla sais kerralla lisää potkua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2010, 16:53
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

On varmasti osittain totta, että mulla on väärä auto kun haluan vetää 3000 kg:n kärryä. Jenkkiin ei kuitenkaan ollut varaa.
Toisaalta moniin henkilöautoihinkin luvataan 500 vääntö jo 2.0 koneella. Mulla on sentään kolmelitrainen niin kyllä tässäkin potentiaalia saattas olla. Virityksen järkevyys tuonne asti riippuu kai paljon siitä millä tempuilla sinne päästään. En tiedä olisko koneessa jotain pullonkaulaa jonka poistamalla sais kerralla lisää potkua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2010, 17:39
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
On varmasti osittain totta, että mulla on väärä auto kun haluan vetää 3000 kg:n kärryä. Jenkkiin ei kuitenkaan ollut varaa.
Toisaalta moniin henkilöautoihinkin luvataan 500 vääntö jo 2.0 koneella. Mulla on sentään kolmelitrainen niin kyllä tässäkin potentiaalia saattas olla. Virityksen järkevyys tuonne asti riippuu kai paljon siitä millä tempuilla sinne päästään. En tiedä olisko koneessa jotain pullonkaulaa jonka poistamalla sais kerralla lisää potkua.
Jotkut sanoo et katti vie tehoja, mut mitään omakohtaista kokemusta ei ole ja sitä en tiedä miten paljon tulee potkua jos sen poistaa.
Viisaammat kertokoon
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttökokemuksia Superwinch X9 vinssistä? Oskari Tekniikka & Jutustelu 18 18.07.2008 14:21
Käyttökokemuksia smartcomgps softa? Tekniikka & Jutustelu 8 17.09.2007 13:08
LR Disco v8 käyttökokemuksia? mauno Tekniikka & Jutustelu 6 24.06.2007 22:00
käyttökokemuksia huoltoautosta?? Tekniikka & Jutustelu 21 19.06.2005 07:22
Käyttökokemuksia Wranglerista? Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.12.2004 17:27


Sivu luotu: 03:56 (GMT +2).