Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper
Ei ole kehumista XJ:n jarrutehossa. Itse kokeilisin ekaksi laittaa uudemman XJ:n taikka ZJ:n kaksikalvoisen jarrutehostimen.
Ainakin ZJ:ssä tuntuu ihan mukavalta käyttää tuommoinen ja painavammaksi autoks pysähtyy paremmin kuin XJ.
Tuosta swapista löytyy juttuja maailmalta.
|
Komppaan tätä kyllä ihan täysin, auttaa jarrutehoissa jo todella paljon. Takana ei levyjarrut ole pakolliset pikkurenkailla (ei kyllä isoillakaan), mutta ei niistä mulla ainakaan haittaakaan ollut kun vaihdoin aikanaan taakse Fordin 8.8 akselin ja heitin samalla levyt sinne.
Uusin joskus tehostimen ja pääsylinterin (..tosin idioottina en silloin ostanut tuplakalvollista tehostinta..), eteen satulat, palat ja levyt, ja samalla tuli silloin taakse tuo F8.8 + levyt, niin 35" Creepyillä sain renkaat lukkoon kuivalla asvaltilla. Maantieajossa kyllä tehot hiipui kun palat lasittui, mutta metsässä kun ajoi välillä mutapaskasta niin palat karheni sen verran että pitoa oli taas hetken
Jos sitten haluaa oikeasti tehokkaat ja hyvät jarrut, niin sitten projektiksi WJ- mallin Grand Cherokeesta olkavarret (vai mitkä ne knucklet suomeksi onkaan?), levyt ja satulat niin johan stoppaa. Tarvii kyllä jo astetta enemmän muuttelua yms.. Itsellä on osat hankittu, kunhan saisi vain joskus kiinnikin

Varmaan aikanaan siirtyy nuo jarruhilppeet sitten ZJ- Grandiin kun XJ:n akselit vaihtuu jykevämpiin.