Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2010, 07:10
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Ei ole kehumista XJ:n jarrutehossa. Itse kokeilisin ekaksi laittaa uudemman XJ:n taikka ZJ:n kaksikalvoisen jarrutehostimen.
Ainakin ZJ:ssä tuntuu ihan mukavalta käyttää tuommoinen ja painavammaksi autoks pysähtyy paremmin kuin XJ.

Tuosta swapista löytyy juttuja maailmalta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2010, 16:49
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

villen (454ss) chero rojektissa takajarruille toimiva uudistus! Käsijarrukin toimii sen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.08.2010, 19:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ei ole kehumista XJ:n jarrutehossa. Itse kokeilisin ekaksi laittaa uudemman XJ:n taikka ZJ:n kaksikalvoisen jarrutehostimen.
Ainakin ZJ:ssä tuntuu ihan mukavalta käyttää tuommoinen ja painavammaksi autoks pysähtyy paremmin kuin XJ.

Tuosta swapista löytyy juttuja maailmalta.
Komppaan tätä kyllä ihan täysin, auttaa jarrutehoissa jo todella paljon. Takana ei levyjarrut ole pakolliset pikkurenkailla (ei kyllä isoillakaan), mutta ei niistä mulla ainakaan haittaakaan ollut kun vaihdoin aikanaan taakse Fordin 8.8 akselin ja heitin samalla levyt sinne.

Uusin joskus tehostimen ja pääsylinterin (..tosin idioottina en silloin ostanut tuplakalvollista tehostinta..), eteen satulat, palat ja levyt, ja samalla tuli silloin taakse tuo F8.8 + levyt, niin 35" Creepyillä sain renkaat lukkoon kuivalla asvaltilla. Maantieajossa kyllä tehot hiipui kun palat lasittui, mutta metsässä kun ajoi välillä mutapaskasta niin palat karheni sen verran että pitoa oli taas hetken

Jos sitten haluaa oikeasti tehokkaat ja hyvät jarrut, niin sitten projektiksi WJ- mallin Grand Cherokeesta olkavarret (vai mitkä ne knucklet suomeksi onkaan?), levyt ja satulat niin johan stoppaa. Tarvii kyllä jo astetta enemmän muuttelua yms.. Itsellä on osat hankittu, kunhan saisi vain joskus kiinnikin Varmaan aikanaan siirtyy nuo jarruhilppeet sitten ZJ- Grandiin kun XJ:n akselit vaihtuu jykevämpiin.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.08.2010 19:53
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2010, 21:58
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no joo, käsijarrun kanssa vielä (kop kop) mitään ongelmaa ole ollut, etujarrulevyt oli aika huonot, toiseen kulunun pari kpl toista milliä syvää uraa, samoin palat kuluneet sen mukaisiksi, en iitä sitte mistä johtunut, mutta tosiaan toi teho tuntuu tosi huonolta, ja jarrua saa painaa kyllä aika lujaa, on mulla ollut tehostamattomat jarrutkin ke-20 corollassa, mutta nekin oli kyllä paremmat, ne sai sentään lukkoonki kestopäällystetielläkin aina...

ei sitte kyllä jenkkienkään tieto ole aukotonta kun lähteistä riippuen vaihtelee se että minkä ikäsen ja mallisen kakskalvoinen tehostin sinne oikein sopii, semmosen haluaa ettei tarvi sitä tehostimen tankoa pätkiä eikä mitään esineitä konehuoneesta siirrellä, ilmeisesti 99-04 wj on silloin kyseessä, tai 96 mallin xj, 97-up ei käy mutta kun niin montaa tarinaa on sitte siitäkin, millasia täällä kotomassa on laitettu ja mistä sitä helpoiten semmoset löytää, uusia saa kyllä, mutta ei vähä käytetty tehostinkaan tiemmä nyt huono olisi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2010, 22:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Tuplakalvollinen tehostin ei mene suoraan näihin vanhempiin, varsinkaan Renix- koneisiin XJ:hin. Muutoksia tarvii aina. Joko tehostimen tankoon, tai sitten jarrupolkimeen. Mutta se on jokseenkin ainoa keino saada lisää jarrutehoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2010, 08:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Mulla on jotain käytettyjä tehostimia!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2010, 14:19
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Hyvin on riittänyt orggitehostimella jarruvoimat, kunhan putsailee turpeet tarpeeksi usein jarrusatuloista pois. Takapään levyjarrumuutos kyllä lisäsi käsijarrun tehoa 95% ja käyttöjarruihinkin noin 50% Seuraavaksi kyllä on tarkoitus laittaa kaksikalvoinen tehostin, mutta ihan vaan siitä syystä että se on halkaisijaltaan pienempi. Pienemmän tehostajan kanssa tulee enemmän pelivaraa imusarjan muokkaamiseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.08.2010, 14:37
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ainiin, olis mulla parit levyjarrullisen taka-akselin jarrukilvetkin ylimääräisenä, jos kiinnostaa tehdä levyjarrumuutos, toiseen pariin on käsijarrun vivut (ne kilvestä läpimenevät), toiseen pariin ei...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cherokee ABS jarrut Tekniikka & Jutustelu 17 01.10.2007 08:52
hj:n jarrut Tekniikka & Jutustelu 6 11.08.2007 13:35
jarrut ja pyh Cental73 Tekniikka & Jutustelu 3 25.04.2006 18:44
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21


Sivu luotu: 06:35 (GMT +2).