![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei ole kehumista XJ:n jarrutehossa. Itse kokeilisin ekaksi laittaa uudemman XJ:n taikka ZJ:n kaksikalvoisen jarrutehostimen. Ainakin ZJ:ssä tuntuu ihan mukavalta käyttää tuommoinen ja painavammaksi autoks pysähtyy paremmin kuin XJ. Tuosta swapista löytyy juttuja maailmalta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
villen (454ss) chero rojektissa takajarruille toimiva uudistus! Käsijarrukin toimii sen jälkeen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uusin joskus tehostimen ja pääsylinterin (..tosin idioottina en silloin ostanut tuplakalvollista tehostinta..), eteen satulat, palat ja levyt, ja samalla tuli silloin taakse tuo F8.8 + levyt, niin 35" Creepyillä sain renkaat lukkoon kuivalla asvaltilla. Maantieajossa kyllä tehot hiipui kun palat lasittui, mutta metsässä kun ajoi välillä mutapaskasta niin palat karheni sen verran että pitoa oli taas hetken ![]() Jos sitten haluaa oikeasti tehokkaat ja hyvät jarrut, niin sitten projektiksi WJ- mallin Grand Cherokeesta olkavarret (vai mitkä ne knucklet suomeksi onkaan?), levyt ja satulat niin johan stoppaa. Tarvii kyllä jo astetta enemmän muuttelua yms.. Itsellä on osat hankittu, kunhan saisi vain joskus kiinnikin ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 23.08.2010 19:53 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
no joo, käsijarrun kanssa vielä (kop kop) mitään ongelmaa ole ollut, etujarrulevyt oli aika huonot, toiseen kulunun pari kpl toista milliä syvää uraa, samoin palat kuluneet sen mukaisiksi, en iitä sitte mistä johtunut, mutta tosiaan toi teho tuntuu tosi huonolta, ja jarrua saa painaa kyllä aika lujaa, on mulla ollut tehostamattomat jarrutkin ke-20 corollassa, mutta nekin oli kyllä paremmat, ne sai sentään lukkoonki kestopäällystetielläkin aina...
ei sitte kyllä jenkkienkään tieto ole aukotonta kun lähteistä riippuen vaihtelee se että minkä ikäsen ja mallisen kakskalvoinen tehostin sinne oikein sopii, semmosen haluaa ettei tarvi sitä tehostimen tankoa pätkiä eikä mitään esineitä konehuoneesta siirrellä, ilmeisesti 99-04 wj on silloin kyseessä, tai 96 mallin xj, 97-up ei käy mutta kun niin montaa tarinaa on sitte siitäkin, millasia täällä kotomassa on laitettu ja mistä sitä helpoiten semmoset löytää, uusia saa kyllä, mutta ei vähä käytetty tehostinkaan tiemmä nyt huono olisi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuplakalvollinen tehostin ei mene suoraan näihin vanhempiin, varsinkaan Renix- koneisiin XJ:hin. Muutoksia tarvii aina. Joko tehostimen tankoon, tai sitten jarrupolkimeen. Mutta se on jokseenkin ainoa keino saada lisää jarrutehoa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on jotain käytettyjä tehostimia!!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin on riittänyt orggitehostimella jarruvoimat, kunhan putsailee turpeet tarpeeksi usein jarrusatuloista pois. Takapään levyjarrumuutos kyllä lisäsi käsijarrun tehoa 95% ja käyttöjarruihinkin noin 50%
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ainiin, olis mulla parit levyjarrullisen taka-akselin jarrukilvetkin ylimääräisenä, jos kiinnostaa tehdä levyjarrumuutos, toiseen pariin on käsijarrun vivut (ne kilvestä läpimenevät), toiseen pariin ei...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Cherokee ABS jarrut | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 01.10.2007 08:52 | |
hj:n jarrut | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.08.2007 13:35 | |
jarrut ja pyh | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.04.2006 18:44 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2005 15:21 |