![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kiitos vaan infosta... Miten keskellä lepikkoa hinataan 2min 25km/h jne ?? Ja zetorissa ei ole letukan moottori... (eikä toisinpäin)
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Vaihda siihen zetaan mesen pata niin lähtee joko napista tai hinaamal
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
|
#3
|
|||
|
|||
|
ruuvaa B&S:n käynnistin kampuran etupäähän
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)
oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille? Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
|
#5
|
|||
|
|||
|
joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jos ei muuten niin laturista remmi irti ja mahollisimman pitkä ohut naru kiepitetään siivapyörään kiinni, jonka jälkeen veto ja uusitaan operaatio niin monesti, että on ladannut tarpeeksi, on kova homma, mutta testattu ja toimii.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ohut sidontaliina kierretään laturinhihnan päälle useita kertoja.
Pari jätkää vetää sen helposti käymään, kuten perämoottorin. Aikoinaan Capric Classikista oli Moskovassa pudonnut startti maantielle (laatutyötä). Pistettiin em. konstilla se tulille, eikä sammutettu ennen kotipihaa. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Toi on hyvä idea, saattais toimia myös hyvällä akkuporakoneella, tosin tietenkin hitaammin.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Enisimmäisissä Ryslerin 727 lootissa oli mahollisuus mäkistarttiin. Ja muistaakseni joissain letukan askeissa kans. Oisko sit ollu Powerglide. Tosin ei sen manuaali lootalla varustetun auton mäkilähettäminen kovin helppoa ole lepikossa. Mitä se sit on automaatin, ku öljypumpun pitää paine eka tuottaa.
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pelkän narun kanssa ei kone pyörinyt, mutta heikolla akulla starttia samalla niin pyöri tarpeeksi.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Toisella foorumilla joku kirjotti että käynnisti starttivikasen vanin silleen että pyöritti kuormaliinan turbiinin ympärille ja veti moottorikelkalla.....
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Moi,
yhdestä rangesta (ei mun) hajos startti taivalkoskella paro viikkoa sitten, biltema-merkkistä nauhaa hihnapyörän ympäri muutama kierros ja sitten 3-4 ukkoa vetämään. Hyvin lähti käyntiin, mutta sai sitä vetää ihan kunnolla. Nauhoja oli muutama peräkkäin että sai tarpeeksi pitkän, lyhyitä pärkiä olivat. -Paavo
|
|
#14
|
||||
|
||||
Vetäminen
Hieman aiheen vierestä. Automaatia ei kaiketi voi hinata, mutta jos jakolaatikon laittaa vapaalle. Silloinhan ei pitäisi laatikon pyöriä?
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#16
|
|||
|
|||
|
Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne?
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
Imaset putkesta (putkista) . Voit herätteksi kaataa hieman olutta putkeen, niin käynnistyy se refleksin omainen toiminta ja muistat pistää virrat päälle ennen iimaisua. Ja sitten kun käynnistyy, niin muistat ottaa sen naamas irti siitä putkesta. Siitä tulee pitemmän päälle heikko olo, jos jatkaa imemistä, kun kone on käynnissä.
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tai kytkee sen poran akut suoraan auton akkuun ilman turhaa pyörittämistä... Paras hyötysuhde. Ei varmasti helpoin tapa |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Joissain vanhoissa Fordin automaateissa on vaihteiston takapäässäkin pumppu, ja sellasella varustetun auton saa hinattua käyntiin. Ja google kertoi että myös Mersuissa on ollut laatikon takapäässä pumppu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| O: Moottori automaatilla | puuhapate | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 16 | 29.06.2007 22:17 |
| Pitkä Hapero AUTOMAATILLA | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.03.2006 11:09 | |
| O: Auto, automaatilla & bensakone | Junnu | O/M/V Muut | 10 | 10.07.2005 12:07 |