![]() |
Mäkistartti automaatilla ???
Noniin.. tulipahan aivopieru taas...
Automaattiahan ei työntämällä saa käyntiin, mutta jos voiman ulosotosta vetäisi jonkinlaisen vetosysteemin kampiakselille, niin laatikko vapaalla voisi saada käyntiin? Onko joku muu hiljaa mielessään moista funtsinut? ..taitaa melkein olla sitsättijuttuja, mutta tulipahan mieleen päivänä eräänä... |
veivi
käynnistys on helpompi ratkaisu, osta vanha zetori niin voit kopioda.
|
Lainaus:
kylmällä laatikolla hinataan 2 minuuttia nopeus 25km/h N-asennossa ja pannaan kakkonen päälle, niin pitäis alkaa moottori pyörimään, lämpimällä laatikolla nopeus on 40km/h, kun moottori käynnistyy siirretään valitsin asentoon "N" mikäli moottori ei käynnisty muutaman sekunnin kuluessa, toistetaan toimenpide. näin Geessä ohjeistetaan |
Kiitos vaan infosta...
Miten keskellä lepikkoa hinataan 2min 25km/h jne ?? Ja zetorissa ei ole letukan moottori... (eikä toisinpäin) |
Vaihda siihen zetaan mesen pata niin lähtee joko napista tai hinaamal
|
ruuvaa B&S:n käynnistin kampuran etupäähän :D
|
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)
oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille? Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms. |
joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein. |
Jos ei muuten niin laturista remmi irti ja mahollisimman pitkä ohut naru kiepitetään siivapyörään kiinni, jonka jälkeen veto ja uusitaan operaatio niin monesti, että on ladannut tarpeeksi, on kova homma, mutta testattu ja toimii.
|
Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!
|
Ohut sidontaliina kierretään laturinhihnan päälle useita kertoja.
Pari jätkää vetää sen helposti käymään, kuten perämoottorin. Aikoinaan Capric Classikista oli Moskovassa pudonnut startti maantielle (laatutyötä). Pistettiin em. konstilla se tulille, eikä sammutettu ennen kotipihaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Enisimmäisissä Ryslerin 727 lootissa oli mahollisuus mäkistarttiin. Ja muistaakseni joissain letukan askeissa kans. Oisko sit ollu Powerglide. Tosin ei sen manuaali lootalla varustetun auton mäkilähettäminen kovin helppoa ole lepikossa. Mitä se sit on automaatin, ku öljypumpun pitää paine eka tuottaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Akku simahtaa tosi nopeesti ja (Panasonic) porasta tuloo savua suht nopeesti! |
Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne? ;)
|
Lainaus:
;) |
Imaset putkesta (putkista) . Voit herätteksi kaataa hieman olutta putkeen, niin käynnistyy se refleksin omainen toiminta ja muistat pistää virrat päälle ennen iimaisua. Ja sitten kun käynnistyy, niin muistat ottaa sen naamas irti siitä putkesta. Siitä tulee pitemmän päälle heikko olo, jos jatkaa imemistä, kun kone on käynnissä.
|
ja tuossa laturin kanssa snöörillä leikkiessäkin kannattanee pitää syttyvirrat on asennossa... :rolleyes:
|
Lainaus:
Tai kytkee sen poran akut suoraan auton akkuun ilman turhaa pyörittämistä... Paras hyötysuhde. Ei varmasti helpoin tapa |
Lainaus:
Pelkän narun kanssa ei kone pyörinyt, mutta heikolla akulla starttia samalla niin pyöri tarpeeksi. |
Lainaus:
No mikä ettei, vaan oikeastihan juttu on niin ettei sen startti moottorin tarvi pyöriä yhtä pitkään kuin akkuja ladataan vaan vain muutama sekunti niin ehjän moottorin pitäis käynnistyä |
Lainaus:
Joissain vanhoissa Fordin automaateissa on vaihteiston takapäässäkin pumppu, ja sellasella varustetun auton saa hinattua käyntiin. Ja google kertoi että myös Mersuissa on ollut laatikon takapäässä pumppu. |
Sivu luotu: 05:26 (GMT +2). |