Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mäkistartti automaatilla ??? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74617)

FinnDRZ 13.08.2010 17:13

Mäkistartti automaatilla ???
 
Noniin.. tulipahan aivopieru taas...

Automaattiahan ei työntämällä saa käyntiin, mutta jos voiman ulosotosta vetäisi jonkinlaisen vetosysteemin kampiakselille, niin laatikko vapaalla voisi saada käyntiin? Onko joku muu hiljaa mielessään moista funtsinut?

..taitaa melkein olla sitsättijuttuja, mutta tulipahan mieleen päivänä eräänä...

JES-94 13.08.2010 17:56

veivi
 
käynnistys on helpompi ratkaisu, osta vanha zetori niin voit kopioda.

Rekisteröimätön 13.08.2010 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ (Viesti 687975)
Noniin.. tulipahan aivopieru taas...

Automaattiahan ei työntämällä saa käyntiin, mutta jos voiman ulosotosta vetäisi jonkinlaisen vetosysteemin kampiakselille, niin laatikko vapaalla voisi saada käyntiin? Onko joku muu hiljaa mielessään moista funtsinut?

..taitaa melkein olla sitsättijuttuja, mutta tulipahan mieleen päivänä eräänä...

Lukee käyttöohjekirjaa ja sieltä kohdan auton hinaaminen ja käynnistäminen hinaamalla, niin löytyy varmaan tietoa. esimerkiksi W4A 018 vaihteistolle on selkeät ohjeet.
kylmällä laatikolla hinataan 2 minuuttia nopeus 25km/h N-asennossa ja pannaan kakkonen päälle, niin pitäis alkaa moottori pyörimään, lämpimällä laatikolla nopeus on 40km/h, kun moottori käynnistyy siirretään valitsin asentoon "N" mikäli moottori ei käynnisty muutaman sekunnin kuluessa, toistetaan toimenpide.

näin Geessä ohjeistetaan

FinnDRZ 13.08.2010 19:12

Kiitos vaan infosta...

Miten keskellä lepikkoa hinataan 2min 25km/h jne ??

Ja zetorissa ei ole letukan moottori... (eikä toisinpäin)

sumpe 13.08.2010 19:14

Vaihda siihen zetaan mesen pata niin lähtee joko napista tai hinaamal

Rekisteröimätön 13.08.2010 19:47

ruuvaa B&S:n käynnistin kampuran etupäähän :D

FinnDRZ 13.08.2010 19:50

Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.

Rekisteröimätön 13.08.2010 19:55

joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein.

ugly_hj 13.08.2010 20:14

Jos ei muuten niin laturista remmi irti ja mahollisimman pitkä ohut naru kiepitetään siivapyörään kiinni, jonka jälkeen veto ja uusitaan operaatio niin monesti, että on ladannut tarpeeksi, on kova homma, mutta testattu ja toimii.

moggirange 13.08.2010 20:23

Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!

Topi1982 13.08.2010 20:27

Ohut sidontaliina kierretään laturinhihnan päälle useita kertoja.
Pari jätkää vetää sen helposti käymään, kuten perämoottorin.
Aikoinaan Capric Classikista oli Moskovassa pudonnut startti maantielle (laatutyötä).
Pistettiin em. konstilla se tulille, eikä sammutettu ennen kotipihaa.

bluevan 13.08.2010 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 688014)
Ohut sidontaliina kierretään laturinhihnan päälle useita kertoja.
Pari jätkää vetää sen helposti käymään, kuten perämoottorin.
Aikoinaan Capric Classikista oli Moskovassa pudonnut startti maantielle (laatutyötä).
Pistettiin em. konstilla se tulille, eikä sammutettu ennen kotipihaa.

Oliko tuosta videokin jossain tai ainakin vastaavasta tapahtumasta.

ugly_hj 13.08.2010 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggirange (Viesti 688011)
Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!

Toi on hyvä idea, saattais toimia myös hyvällä akkuporakoneella, tosin tietenkin hitaammin.

pjtk 13.08.2010 20:34

Enisimmäisissä Ryslerin 727 lootissa oli mahollisuus mäkistarttiin. Ja muistaakseni joissain letukan askeissa kans. Oisko sit ollu Powerglide. Tosin ei sen manuaali lootalla varustetun auton mäkilähettäminen kovin helppoa ole lepikossa. Mitä se sit on automaatin, ku öljypumpun pitää paine eka tuottaa.

pjtk 13.08.2010 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 688016)
Toi on hyvä idea, saattais toimia myös hyvällä akkuporakoneella, tosin tietenkin hitaammin.

Isompi siivapyörä porakoneeseen. :)

Pete 13.08.2010 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ (Viesti 687997)
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.

Kannattaa jättää se Bleiseri sinne metsäpolun alkuun niin se on helpompi vetäistä takaisin tielle :D

Mikki 13.08.2010 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 688016)
Toi on hyvä idea, saattais toimia myös hyvällä akkuporakoneella, tosin tietenkin hitaammin.

Ei muuten toimi, on kokeiltu...
Akku simahtaa tosi nopeesti ja (Panasonic) porasta tuloo savua suht nopeesti!

A-P 13.08.2010 21:28

Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne? ;)

ugly_hj 13.08.2010 22:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 688030)
Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne? ;)

Ensimmäisten viestien toimintamalliehdotelmien perusteella päättelin, ettei tässä kuitenkaan olla hakemassa sitä helpointa tapaa ja rohkenisin väittää että makitan 18v akkukone ja 2kpl 3amp 18v li-ion akkua niin pystyy pyörittään laturia sen verran, että akussa on starttivirta. uskon kyllä,että panasonicci lakee savut allensa, mutta nehä porat onkin tarkoitettu levyruuvien irroitukseen...................................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..............

















;)

FunJam 13.08.2010 22:55

Imaset putkesta (putkista) . Voit herätteksi kaataa hieman olutta putkeen, niin käynnistyy se refleksin omainen toiminta ja muistat pistää virrat päälle ennen iimaisua. Ja sitten kun käynnistyy, niin muistat ottaa sen naamas irti siitä putkesta. Siitä tulee pitemmän päälle heikko olo, jos jatkaa imemistä, kun kone on käynnissä.

pee 13.08.2010 22:56

ja tuossa laturin kanssa snöörillä leikkiessäkin kannattanee pitää syttyvirrat on asennossa... :rolleyes:

Kipinä 13.08.2010 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 688057)
Ensimmäisten viestien toimintamalliehdotelmien perusteella päättelin, ettei tässä kuitenkaan olla hakemassa sitä helpointa tapaa ja rohkenisin väittää että makitan 18v akkukone ja 2kpl 3amp 18v li-ion akkua niin pystyy pyörittään laturia sen verran, että akussa on starttivirta. uskon kyllä,että panasonicci lakee savut allensa, mutta nehä porat onkin tarkoitettu levyruuvien irroitukseen...................................... ...............
;)


Tai kytkee sen poran akut suoraan auton akkuun ilman turhaa pyörittämistä...
Paras hyötysuhde.
Ei varmasti helpoin tapa

baxxter 13.08.2010 23:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 687999)
joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein.

http://www.youtube.com/watch?v=3hTs2DYWxWw
Pelkän narun kanssa ei kone pyörinyt, mutta heikolla akulla starttia samalla niin pyöri tarpeeksi.

ugly_hj 13.08.2010 23:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kipinä (Viesti 688065)
Tai kytkee sen poran akut suoraan auton akkuun ilman turhaa pyörittämistä...
Paras hyötysuhde.
Ei varmasti helpoin tapa


No mikä ettei, vaan oikeastihan juttu on niin ettei sen startti moottorin tarvi pyöriä yhtä pitkään kuin akkuja ladataan vaan vain muutama sekunti niin ehjän moottorin pitäis käynnistyä

HeikkiH 13.08.2010 23:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ (Viesti 687997)
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.

Lepikossa tönäisemällä ei mitenkään, kuulemma vaatii vähintään 60km/h vauhtia, ja laatikko ottaa siinä kipiää kun ei siellä kierrä öljy vasta kun kone käy. Sitä en sitten tiedä että miten tuo suurempi nopeus auttaa, kun ei ne pakat toimi ilman öljynpainetta.

Joissain vanhoissa Fordin automaateissa on vaihteiston takapäässäkin pumppu, ja sellasella varustetun auton saa hinattua käyntiin. Ja google kertoi että myös Mersuissa on ollut laatikon takapäässä pumppu.


Sivu luotu: 05:26 (GMT +2).