![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
kylmällä laatikolla hinataan 2 minuuttia nopeus 25km/h N-asennossa ja pannaan kakkonen päälle, niin pitäis alkaa moottori pyörimään, lämpimällä laatikolla nopeus on 40km/h, kun moottori käynnistyy siirretään valitsin asentoon "N" mikäli moottori ei käynnisty muutaman sekunnin kuluessa, toistetaan toimenpide. näin Geessä ohjeistetaan
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vaan infosta...
Miten keskellä lepikkoa hinataan 2min 25km/h jne ?? Ja zetorissa ei ole letukan moottori... (eikä toisinpäin)
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vaihda siihen zetaan mesen pata niin lähtee joko napista tai hinaamal
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#4
|
|||
|
|||
![]()
ruuvaa B&S:n käynnistin kampuran etupäähän
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)
oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille? Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei muuten niin laturista remmi irti ja mahollisimman pitkä ohut naru kiepitetään siivapyörään kiinni, jonka jälkeen veto ja uusitaan operaatio niin monesti, että on ladannut tarpeeksi, on kova homma, mutta testattu ja toimii.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pelkän narun kanssa ei kone pyörinyt, mutta heikolla akulla starttia samalla niin pyöri tarpeeksi.
__________________
Harbor Cruisers |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Toisella foorumilla joku kirjotti että käynnisti starttivikasen vanin silleen että pyöritti kuormaliinan turbiinin ympärille ja veti moottorikelkalla.....
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
yhdestä rangesta (ei mun) hajos startti taivalkoskella paro viikkoa sitten, biltema-merkkistä nauhaa hihnapyörän ympäri muutama kierros ja sitten 3-4 ukkoa vetämään. Hyvin lähti käyntiin, mutta sai sitä vetää ihan kunnolla. Nauhoja oli muutama peräkkäin että sai tarpeeksi pitkän, lyhyitä pärkiä olivat. -Paavo ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne?
![]()
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joissain vanhoissa Fordin automaateissa on vaihteiston takapäässäkin pumppu, ja sellasella varustetun auton saa hinattua käyntiin. Ja google kertoi että myös Mersuissa on ollut laatikon takapäässä pumppu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Moottori automaatilla | puuhapate | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 16 | 29.06.2007 22:17 |
Pitkä Hapero AUTOMAATILLA | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.03.2006 11:09 | |
O: Auto, automaatilla & bensakone | Junnu | O/M/V Muut | 10 | 10.07.2005 12:07 |