Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2010, 18:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Noniin.. tulipahan aivopieru taas...

Automaattiahan ei työntämällä saa käyntiin, mutta jos voiman ulosotosta vetäisi jonkinlaisen vetosysteemin kampiakselille, niin laatikko vapaalla voisi saada käyntiin? Onko joku muu hiljaa mielessään moista funtsinut?

..taitaa melkein olla sitsättijuttuja, mutta tulipahan mieleen päivänä eräänä...
Lukee käyttöohjekirjaa ja sieltä kohdan auton hinaaminen ja käynnistäminen hinaamalla, niin löytyy varmaan tietoa. esimerkiksi W4A 018 vaihteistolle on selkeät ohjeet.
kylmällä laatikolla hinataan 2 minuuttia nopeus 25km/h N-asennossa ja pannaan kakkonen päälle, niin pitäis alkaa moottori pyörimään, lämpimällä laatikolla nopeus on 40km/h, kun moottori käynnistyy siirretään valitsin asentoon "N" mikäli moottori ei käynnisty muutaman sekunnin kuluessa, toistetaan toimenpide.

näin Geessä ohjeistetaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2010, 19:12
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Kiitos vaan infosta...

Miten keskellä lepikkoa hinataan 2min 25km/h jne ??

Ja zetorissa ei ole letukan moottori... (eikä toisinpäin)
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2010, 19:14
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Vaihda siihen zetaan mesen pata niin lähtee joko napista tai hinaamal
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2010, 19:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ruuvaa B&S:n käynnistin kampuran etupäähän
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2010, 19:50
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2010, 19:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2010, 20:14
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Jos ei muuten niin laturista remmi irti ja mahollisimman pitkä ohut naru kiepitetään siivapyörään kiinni, jonka jälkeen veto ja uusitaan operaatio niin monesti, että on ladannut tarpeeksi, on kova homma, mutta testattu ja toimii.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.08.2010, 20:23
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Virtojen loputtua voi moottorisahalla pyörittää laturia helposti. Terä vaan pois ja laturin hihna kytkinrummulle. Toimii!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.08.2010, 23:16
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein.
http://www.youtube.com/watch?v=3hTs2DYWxWw
Pelkän narun kanssa ei kone pyörinyt, mutta heikolla akulla starttia samalla niin pyöri tarpeeksi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.08.2010, 22:40
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
joku jossain käynnisti rangen "narukäynnistimellä".
olikohan naru kampuran hihnapyörän ympäri ja riski mies narun päässä, nykäsy ja starttaus vain pitää ajoittaa oikein.
Toisella foorumilla joku kirjotti että käynnisti starttivikasen vanin silleen että pyöritti kuormaliinan turbiinin ympärille ja veti moottorikelkalla.....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.08.2010, 08:30
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

yhdestä rangesta (ei mun) hajos startti taivalkoskella paro viikkoa sitten, biltema-merkkistä nauhaa hihnapyörän ympäri muutama kierros ja sitten 3-4 ukkoa vetämään. Hyvin lähti käyntiin, mutta sai sitä vetää ihan kunnolla. Nauhoja oli muutama peräkkäin että sai tarpeeksi pitkän, lyhyitä pärkiä olivat.

-Paavo


Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.08.2010, 20:57
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
Kannattaa jättää se Bleiseri sinne metsäpolun alkuun niin se on helpompi vetäistä takaisin tielle
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.08.2010, 21:28
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne?
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.08.2010, 22:33
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Ehkä helpoin: toinen akku kontissa. Onko tätä käynnistymättömyyttä ollut suvussanne?
Ensimmäisten viestien toimintamalliehdotelmien perusteella päättelin, ettei tässä kuitenkaan olla hakemassa sitä helpointa tapaa ja rohkenisin väittää että makitan 18v akkukone ja 2kpl 3amp 18v li-ion akkua niin pystyy pyörittään laturia sen verran, että akussa on starttivirta. uskon kyllä,että panasonicci lakee savut allensa, mutta nehä porat onkin tarkoitettu levyruuvien irroitukseen...................................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..............

















Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.08.2010, 23:40
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyseessä vaikkapa ihan tavallinen Blazer, (tai ihanmikävaan) TH350 askilla (tai millä muulla tahansa kun mersun askilla)

oletetaan että kyseinen bensakone on virtojen loputtua hyytynyt lepikkoon. Miten siis tönäisemällä hereille?

Ei ole siis perivenäläistä paineilmastarttia, tms.
Lepikossa tönäisemällä ei mitenkään, kuulemma vaatii vähintään 60km/h vauhtia, ja laatikko ottaa siinä kipiää kun ei siellä kierrä öljy vasta kun kone käy. Sitä en sitten tiedä että miten tuo suurempi nopeus auttaa, kun ei ne pakat toimi ilman öljynpainetta.

Joissain vanhoissa Fordin automaateissa on vaihteiston takapäässäkin pumppu, ja sellasella varustetun auton saa hinattua käyntiin. Ja google kertoi että myös Mersuissa on ollut laatikon takapäässä pumppu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Moottori automaatilla puuhapate O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 29.06.2007 22:17
Pitkä Hapero AUTOMAATILLA O/M/V Ajoneuvot 0 29.03.2006 11:09
O: Auto, automaatilla & bensakone Junnu O/M/V Muut 10 10.07.2005 12:07


Sivu luotu: 15:18 (GMT +2).