Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 06.08.2010, 15:52
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Onko noissa Omege/BMW koneissa manuaali vai sähkökaasu? Onko sulla ilmasointi siinä koneessa? Laitakko kuvaa ja mittoja siitä keulasta apulaitteiden sijoittelusta? Minkä mallinen öljypohja, kuvaa? Onko tietoa automaattilootan välityksistä? Onko se loota zf4hp24?
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 08.08.2010, 23:58
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Mä laitoin c303:seen volkkarin D24tic koneen. Samalla tein vaihdelaatikosta 5 pykäläisen 1:6 ykkösellä ja 5. vaihde on suora. Siedettävä matkanopeus n.75- 80km/h ja huiput noin 120km/h vakio 5.99 perillä. Mitattu hakkiksella. Voimaa ja vääntöä tuosta saa ihan riittävästi, pikkupuolella kun hapettaa suolla saa lappaa kaikki pykälät laatikosta ja jaksaa mennä jos on kanttia polkea. Renkaat tosin 37" shitbullin slicksit. Orkkis b30 jaksoi mennä vastaavassa tilanteessa pikkukakkosella, joskus sai sillä jopa kolmosen silmään jos oli kiitorataa alkuvauhtiin saattamiseksi. Pumppu on tosin virimallia vaikkakin 10mm nestepäällä ja turbo on aika pieni. Cooleri on auton kyljessä omalla flektillä, joten ahtoputkisto pysyy vielä maltillisen pituisena, ei juurikaan kummempaa viivetttä kuin 740tdic volvossa. Pienimmällä vaihteella jaksaa jauhaa lukot päällä tyhjäkäynnillä, joten helppo vinssata ja kikkailla. Kone mahtuu aika hyvin tuonne, on kevyt eli piirun yli 200kg eli suunnilleen b30:sen painoinen. Volvon laatikko omalla kytkinkopalla suhtkoht helppo naittaa tuohon koneeseen 8 mm paksuisesta levystä tehdyllä laipalla. MUTTA se ongelma on siinä että tuohon menee sitten vain 228 mm kytkinlevy ja sitä ei löydy tuumaboorisilla mitoilla. Mulla on siellä 300tdt mersun kytkinlevy milliboorilla 10 boorisena ja vahdelaatikossa ivecon sisuskalut kun siinä on milliboori kytkinakselilla+saa sen pikkuykkösen.Silmälaakerin vastinholkki, se joka tulee kytkinakselin päälle käy suoraan mistä tahansa d24 varustetusta volvosta samoin silmälaakeri. Vaihdelaatikon kuoret on c306:sta. Paineasetelma on 740tdic volvosta. Eikä ole ollut kytkimen pito ongelmia. Koneen kestosta en osaa vielä paljoa sanoa. Paljon tuossa on kuitenkin sitten kaikenlaisia pikkujuttuja vielä huomioitavana, joten en sano että on bolt on paketti. mm. ohjaustehostimen pumpun ja laturin telineet on omavalmisteet ja startti vaihtaa puolta joten kytkinkoppaa joutuu vähän muokkaamaan ja käsijarru kahva vaihtoi mulla paikkaa muutaman sentin kun laitoin laturin koneen päälle. Laturina c303:sen oma 24 volttinen.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 09.08.2010, 11:35
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Siinä kuva tuon volkkarin TD-moottorista volvossa
Eli sama kuin tu Volvon TD24....

Ja "hivisteijöille" TiC 24 on coolerilla varustettu versio


Mitä jos tekisit IHAN OMANLAISEN ja laittais priuksen hypridin???
Olis Hipolle kaveri sitte kisapaikoilla...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 09.08.2010, 15:26
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Onko noissa Omege/BMW koneissa manuaali vai sähkökaasu? Onko sulla ilmasointi siinä koneessa? Laitakko kuvaa ja mittoja siitä keulasta apulaitteiden sijoittelusta? Minkä mallinen öljypohja, kuvaa? Onko tietoa automaattilootan välityksistä? Onko se loota zf4hp24?
Ainakin tuossa megassa oli vaijerikaasu ja ilmastointi löytyy. Pitää käydä ottaan kuvia kun saan aikaseksi, ainaki näytti imusarjoineen leveeltä koneen yläosa. Lootan mallia en osaa sanoa ennenkuin käytän montulla.

Mistäs ivecon lootasta ne sisuskalut käy 306 kuoriin ja vaatiko isompia sorvauksia?
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 09.08.2010, 17:27
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Iveco 35-x sarjan pikkukuorkit 70 ja 80 luku. Osat on bolt on, ei tarvi sorvata. Kasatessa tarkat shimmaustoleranssit.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 09.08.2010, 19:42
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Nyt olen päätynyt siihen ratkaisuun, että laittaisin Toyotan 2lt2 koneen laatikoineen ja jakolaatikoineen, jos sellainen paketti jostakin kohtuudella löytyy. Ei vain löydy, eikä ole intoa kahtella.

Jos joku tietää sellaisen paketin, taikka vain koneen, niin KERTOO sen privana MULLE. Tiedän, myöhästyin, kun vasta yksi oli myynnissä.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 09.08.2010, 20:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mullois ylimääränen Nissanin RD28 laatikoineen päivineen, eikö sellanen menis sitten volvossa?
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 09.08.2010, 20:31
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Nyt olen päätynyt siihen ratkaisuun, että laittaisin Toyotan 2lt2 koneen laatikoineen ja jakolaatikoineen.
Eiks tosta nyt tule maailmankaikkeuden nuhaisin viritys?
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 09.08.2010, 20:47
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

No ei kyllä varmaan pitäisi tulla, eikö tässä II kehitysversiossa ole se syöttöpumppu, jonka saa jo antaan enempi soppaa? Oliko se Tare, vai kellä se oli valmis kone vasta myynnissä?
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 09.08.2010, 22:59
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Tuosta VW:n / Volvon d24:sta:

Itellä on ollut noita turbollisina ja turbottomina versioina niin hlö- kuin pakettiautoissakin.
Kaikki ovat toimineet ihan niinkuin pitääkin ja odottaa saattaa (eli hyvin)

Koska ei itellä, eikä lähipiirissä ole ollut tarvetta aukoa tuota turbotonta d24:sta, niin tietääkö kukaan kertoa suoralta kädeltä,
että onko siellä niitä mäntien öljysuihkuja, niinkuin on tuossa turbollisessa versiossa?

Omakohtainen varma tieto on noista Patrollien koneista, että myös turbottomissa on öljysuihkut.
Kuinka on tämän d24:n kanssa?

Itelle olis vaan tulossa 2kpl d24:a, jotka ovat vielä hyvässä iskussa.
Ei viitsisi huvikseen aukoa hyvää konetta...
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 10.08.2010, 08:49
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Onko kukaan vielä 1kzt.tä tunkenu suomessa volvoon?
Ei varmastikkaan huonoin vaihtoehto.
http://www.youtube.com/user/Sjanten1.../2/PHwCV4tlzfk
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 10.08.2010, 16:08
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Olen aukonut volkkarin/volvon D24 koneita parin vuoden aikana ihan tarpeeksi. Ja varma tieto on että alunperin turbottimissa lohkoissa ei ole mäntien öljysuihkuja. Lisäksi ensimmäisen sukupolven D24 lohkot on alimitoitetuilla m11 kannenpulteilla ja ne ei kestä 150+ hv vaadittavia ahtoja, tästäkin on kokemusta. Ja ensimmäisen sukupolven koneiden kansi on myös erillainen kuin sen jälkeen tulleissa. Ja nuo ekat D24 oli valmistuksessa 79-81. Sen jälkeen on tehty oikeilla m12 kansipulteilla.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 10.08.2010, 16:35
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ok, kiitos tiedosta.

Noi ex-lankomiehen koneet on sitä 2. sukupolvea, eli paksummilla kannenpulteilla (240 jotain -85 ja 740 jotain -86).
Ite rakennan ihan vaan paikallismoottorikäyttöön, joten tuo turbotus ei ole näihin vehkeisiin vielä ajankohtaista.
Potkua pitäisi kuitenkin saada vähän enemmän kuin VW:n 1.6:sta...

Piti vaan tuokin asia varmistaa, kun tarkoitus on jossain vaiheessa saada myös tuon Patrollin keulalta massaa vähemmäksi...
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 10.08.2010, 17:35
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
Olen aukonut volkkarin/volvon D24 koneita parin vuoden aikana ihan tarpeeksi. Ja varma tieto on että alunperin turbottimissa lohkoissa ei ole mäntien öljysuihkuja. Lisäksi ensimmäisen sukupolven D24 lohkot on alimitoitetuilla m11 kannenpulteilla ja ne ei kestä 150+ hv vaadittavia ahtoja, tästäkin on kokemusta. Ja ensimmäisen sukupolven koneiden kansi on myös erillainen kuin sen jälkeen tulleissa. Ja nuo ekat D24 oli valmistuksessa 79-81. Sen jälkeen on tehty oikeilla m12 kansipulteilla.
Millaiset nuo volkkarin männän jäähdytyssuuttimet ovat? Ovatko ne lohkon öljykanavaan ruuvattu, tai prässätty erillinen osa? Onko lohkon valussa eroa vanhemmissa ja uudemmissa malleissa, vai onko niissä vain koneistus ero? Ovatko isommat kannenpultit M12 (eli 12x1.75), vai M12x1.5?

Nuo M11 (M11x1.5) kannenpultit ovat samoja, kuin esim audin bensa viitos koneissa. Niitä on tullut pideltyä, mutta noita diesel kuutosia ei.

Muistaako joku 244 volvoja, kahden litran VAG viitosella? Ne olivat sairaan nopeita. Heti kohta tulikin tuo "mahtava kuutonen" tilalle.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 10.08.2010, 23:32
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Millaiset nuo volkkarin männän jäähdytyssuuttimet ovat? Ovatko ne lohkon öljykanavaan ruuvattu, tai prässätty erillinen osa? Onko lohkon valussa eroa vanhemmissa ja uudemmissa malleissa, vai onko niissä vain koneistus ero? Ovatko isommat kannenpultit M12 (eli 12x1.75), vai M12x1.5?
Öljyt suihkut ruuvattu kiinni. Vaparin lohkossa ei ole paikkaa mihin ruuvata eli ei ole koneistettu suihkulle paikkaa. Valueroista en osaa sanoa mitään, mutta luulen että ovat kaikki samaa valua ja erot koneistuksissa. M12 pultit 1.75 kierteellä, pituus 115 mm, aluslevyn halkaisija 24mm ja paksuus 4mm. Löytyy kahdella eri kannalla, kuusiokolo ja se saksalinen 12 sakaren.
Ja kaikki volvot ovat sairaan nopeita,jotkin mallit jopa älyttömän nopeita.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 11.08.2010, 16:06
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
Öljyt suihkut ruuvattu kiinni. Vaparin lohkossa ei ole paikkaa mihin ruuvata eli ei ole koneistettu suihkulle paikkaa. Valueroista en osaa sanoa mitään, mutta luulen että ovat kaikki samaa valua ja erot koneistuksissa. M12 pultit 1.75 kierteellä, pituus 115 mm, aluslevyn halkaisija 24mm ja paksuus 4mm. Löytyy kahdella eri kannalla, kuusiokolo ja se saksalinen 12 sakaren.
Ja kaikki volvot ovat sairaan nopeita,jotkin mallit jopa älyttömän nopeita.
No siinä oli täydellinen vastaus, kiitosta vaan.

Eli M11 kierteillä olevaan lohkoon ei saa kunnollisia M12 kierteitä, kun nousut ovat eri. Jos olisi samalla nousulla, niin silloin onnistuisi. Helicoililla (re-coil, time-sert yms.) tietysti onnistuu.

2.0 vapari vitosessa oli tehoa jotain 70 hv, kai sillä sentään nahkamännän (MB 200D) jättää.

Viimeksi muokannut sisua45 : 11.08.2010 16:11
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 11.08.2010, 19:59
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mullois ylimääränen Nissanin RD28 laatikoineen päivineen, eikö sellanen menis sitten volvossa?
RD28T jos tarkkoja ollaan ;-)
Itekkin ehottasin että tuo GR:ä patrollin teknik vois istahtaa kivasti. Ohan siinäkin ihan mukavasti voimaa.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 11.08.2010, 20:26
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
RD28T jos tarkkoja ollaan ;-)
Itekkin ehottasin että tuo GR:ä patrollin teknik vois istahtaa kivasti. Ohan siinäkin ihan mukavasti voimaa.
Miten motin ja laatikkojen pituus kokonaisuutena?
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 13.08.2010, 10:31
HCK:n Avatar
HCK HCK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 295
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rune Näytä viesti
Miten motin ja laatikkojen pituus kokonaisuutena?
185cm Kartaanin laipasta siimapyöraan.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 06.09.2010, 18:46
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Joko se voima moottori löytyi? Tuossa saattais vapautua TD5 mosa/vaihteisto/jakis paketti defenderistä.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 24.01.2011, 16:17
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Mitähän tollainen GR:n kone painaa. Onko suurta eroa Patrollin 3.3 turboon. Ja mites tuossa GR:n koneessa kytkin. Onko mitä kokoa ja mikä on suurin mitä saa laitettua. Jos tuossa tuon oikeen mäyriksen sais hommattua niin tuo kone olis vahvoilla
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 24.01.2011, 17:07
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tapsan kuvia.




Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 24.01.2011, 17:14
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Oho, ompas tuot 3,3 painava. No painon puolesta tuo 2,8 vois olla omiaan. Mites kytkin tuossa 2,8 on. Kuvassa näkyy asetelma muttei siitä saa hahmotettua minkä kokoinen.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 24.01.2011, 17:43
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

240mm kytkin 2,8 eli sama 3,3 vaparissa 3,3turbossa 275mmkytkin.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 24.01.2011, 17:48
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Vakiokytkin GR:ssä ei tunnu hirveitä kestävän, mut saahan siihen tuollastakin:

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mäyrikseen ovia? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.12.2009 22:19
Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2009 20:27
Mistä mäyrikseen osia? misku Tekniikka & Jutustelu 15 25.09.2009 07:15
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 29.06.2009 19:53
Vinssin sovittelu mäyrikseen pyyvama Tekniikka & Jutustelu 0 08.03.2009 19:47


Sivu luotu: 11:57 (GMT +2).