![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Onko noissa Omege/BMW koneissa manuaali vai sähkökaasu? Onko sulla ilmasointi siinä koneessa? Laitakko kuvaa ja mittoja siitä keulasta apulaitteiden sijoittelusta? Minkä mallinen öljypohja, kuvaa? Onko tietoa automaattilootan välityksistä? Onko se loota zf4hp24?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mä laitoin c303:seen volkkarin D24tic koneen. Samalla tein vaihdelaatikosta 5 pykäläisen 1:6 ykkösellä ja 5. vaihde on suora. Siedettävä matkanopeus n.75- 80km/h ja huiput noin 120km/h vakio 5.99 perillä. Mitattu hakkiksella. Voimaa ja vääntöä tuosta saa ihan riittävästi, pikkupuolella kun hapettaa suolla saa lappaa kaikki pykälät laatikosta ja jaksaa mennä jos on kanttia polkea. Renkaat tosin 37" shitbullin slicksit. Orkkis b30 jaksoi mennä vastaavassa tilanteessa pikkukakkosella, joskus sai sillä jopa kolmosen silmään jos oli kiitorataa alkuvauhtiin saattamiseksi. Pumppu on tosin virimallia vaikkakin 10mm nestepäällä ja turbo on aika pieni. Cooleri on auton kyljessä omalla flektillä, joten ahtoputkisto pysyy vielä maltillisen pituisena, ei juurikaan kummempaa viivetttä kuin 740tdic volvossa. Pienimmällä vaihteella jaksaa jauhaa lukot päällä tyhjäkäynnillä, joten helppo vinssata ja kikkailla. Kone mahtuu aika hyvin tuonne, on kevyt eli piirun yli 200kg eli suunnilleen b30:sen painoinen. Volvon laatikko omalla kytkinkopalla suhtkoht helppo naittaa tuohon koneeseen 8 mm paksuisesta levystä tehdyllä laipalla. MUTTA se ongelma on siinä että tuohon menee sitten vain 228 mm kytkinlevy ja sitä ei löydy tuumaboorisilla mitoilla. Mulla on siellä 300tdt mersun kytkinlevy milliboorilla 10 boorisena ja vahdelaatikossa ivecon sisuskalut kun siinä on milliboori kytkinakselilla+saa sen pikkuykkösen.Silmälaakerin vastinholkki, se joka tulee kytkinakselin päälle käy suoraan mistä tahansa d24 varustetusta volvosta samoin silmälaakeri. Vaihdelaatikon kuoret on c306:sta. Paineasetelma on 740tdic volvosta. Eikä ole ollut kytkimen pito ongelmia. Koneen kestosta en osaa vielä paljoa sanoa. Paljon tuossa on kuitenkin sitten kaikenlaisia pikkujuttuja vielä huomioitavana, joten en sano että on bolt on paketti. mm. ohjaustehostimen pumpun ja laturin telineet on omavalmisteet ja startti vaihtaa puolta joten kytkinkoppaa joutuu vähän muokkaamaan ja käsijarru kahva vaihtoi mulla paikkaa muutaman sentin kun laitoin laturin koneen päälle. Laturina c303:sen oma 24 volttinen.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mistäs ivecon lootasta ne sisuskalut käy 306 kuoriin ja vaatiko isompia sorvauksia? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Iveco 35-x sarjan pikkukuorkit 70 ja 80 luku. Osat on bolt on, ei tarvi sorvata. Kasatessa tarkat shimmaustoleranssit.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nyt olen päätynyt siihen ratkaisuun, että laittaisin Toyotan 2lt2 koneen laatikoineen ja jakolaatikoineen, jos sellainen paketti jostakin kohtuudella löytyy. Ei vain löydy, eikä ole intoa kahtella.
Jos joku tietää sellaisen paketin, taikka vain koneen, niin KERTOO sen privana MULLE. Tiedän, myöhästyin, kun vasta yksi oli myynnissä. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mullois ylimääränen Nissanin RD28 laatikoineen päivineen, eikö sellanen menis sitten volvossa?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Itekkin ehottasin että tuo GR:ä patrollin teknik vois istahtaa kivasti. Ohan siinäkin ihan mukavasti voimaa. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Miten motin ja laatikkojen pituus kokonaisuutena?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Eiks tosta nyt tule maailmankaikkeuden nuhaisin viritys?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
No ei kyllä varmaan pitäisi tulla, eikö tässä II kehitysversiossa ole se syöttöpumppu, jonka saa jo antaan enempi soppaa? Oliko se Tare, vai kellä se oli valmis kone vasta myynnissä?
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Tuosta VW:n / Volvon d24:sta:
Itellä on ollut noita turbollisina ja turbottomina versioina niin hlö- kuin pakettiautoissakin. Kaikki ovat toimineet ihan niinkuin pitääkin ja odottaa saattaa (eli hyvin) ![]() Koska ei itellä, eikä lähipiirissä ole ollut tarvetta aukoa tuota turbotonta d24:sta, niin tietääkö kukaan kertoa suoralta kädeltä, että onko siellä niitä mäntien öljysuihkuja, niinkuin on tuossa turbollisessa versiossa? Omakohtainen varma tieto on noista Patrollien koneista, että myös turbottomissa on öljysuihkut. Kuinka on tämän d24:n kanssa? Itelle olis vaan tulossa 2kpl d24:a, jotka ovat vielä hyvässä iskussa. Ei viitsisi huvikseen aukoa hyvää konetta...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Mäyrikseen ovia? | misku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.12.2009 22:19 |
| Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! | misku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.09.2009 20:27 |
| Mistä mäyrikseen osia? | misku | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 25.09.2009 07:15 |
| Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 29.06.2009 19:53 |
| Vinssin sovittelu mäyrikseen | pyyvama | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.03.2009 19:47 |