![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kokeile alentaa rengaspaineita edessä, auttoi mulla MJ:ssä!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Uusien etuiskarien vaihto ja ohjausiskarin vaihto ehjään auttoi lopettamaan vakio ZJ:n ravistuksen. Ihan routatöyssyistä alkoi vatkaamaan....... vanteetkin on kyllä pikkasen liikaa ulospäin levittävät
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
paljos olis hyvä niinku paineena noin keposessa autossa... aika montaa olen kokeillut mutta? vanteet mulla on xj:n vakiovanteet...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuo woblaus voi todellakin alkaa hyvin pienestä, kuten sanottua huonot iskarit, jonkin verran väljät pallonivelet, väärät rengaspaineet tms. voi siihen johtaa, kun XJ:n alkuperäinen ohjaus on niin heppoista tekoa. Kun tuo XJ:n alkuperäinen raidetanko on niin jäjettömän heppoinen, niin ainakin ittestä tuntuu että orkkis raidetanko on yksi suurimmista aiheuttajista DW:lle. Suosittelisin vaihtamista esim. V8- mallisten ZJ:den raidetankoon, ne on paljon jöötimpiä. Tai vahvista putkella ja klemmareilla tjsp. kiinni.
Tuli mieleen sellainen että onko varmasti simpukka kunnolla kiinni, onko sen alla oleva speiseri vielä ehjä, onko koripalkki ehjä (ei vääntynyt tai murtunut) simpukan kohdalta? Kun on korotettu, onko kulmat säädetty - sekä caster että auraus? Tuolla aiemmin mainittu ohjausiskari auttaa kyllä siinä mielessä, että estää (/peittää) osittain woblauksen. Homman perusongelma kuitenkin on silti olemassa. Kuten jo joskus pari vuotta sitten kirjoitin niin suosittelen etsimään sen varsinaisen syyllisen woblaukseen ilman ohjausiskaria, poistamaan sen aiheuttajan, ja vasta sitten vaihda uusi ohjausiskari tai kiinnitä vanha takaisin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
epäillään että camperia/casteria ei ole säädetty
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Camberia ei pysty XJ:ssä säätämään, paitsi jos vaihdat pallonivelet sellaisiin joissa on säätömahdollisuus.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
sori, aurausta... katteltiin auraus juurikin tänään.. ei siinä vikaa...
casteriakin on visisin vähä työläs säätää vai onko siihen jotain keinoja? toinen kallistuksen vakaajan pään pultti on väljä, muuta välystä ei rautakangella etupäästä löydy, etuiskarit näyttää aika uusilta, eikä niissä ajoolleenkaan mitään vikaa ole, takaiskarit mulla lähinnä vähä huonot on kun perä lähtee alta aika mitättömistä syistä. mites, kumpi on parempi, vaihtaa uudet puslat orggis tukivarsiin vai, jotku on vaihtanut tukivarsiakin mutta onko tarpeen kun tolla ajellaa vaan tieajoa ja niitä varsia vissiin vaihdellaan kuiteski vaan sitte enemmän korotettaessa? Viimeksi muokannut Rytari : 27.07.2010 16:35 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juu no ei parin tuuman korotusta varten tartte alkaa varsia välttämättä vaihtamaan. Puslien vaihto riittää jos ne on huonossa hapessa. Tosin puslien hinnalla taidat melkeinpä saada ostettua WJ:n alatukivarret puslineen -> ne menee suoraan XJ:hin, mutta ovat kaikin puolin paremmat.
Onko auraus säädetty tehtaan arvoihin? Kannattaa mahdollisesti koittaa aurauksen asetusta noolaan, tai aivan minimaalisesti aurausta. Yleensä tämä tosin on tarpeen vasta isommilla renkailla ja korkeammilla korotuksilla, pikkurenkailla tehtaan arvojen pitäisi toimia. Casteria saa teoriassa säädettyä helposti alatukivarsien korin päästä pituussuuntaisesti olevilla pulteilla, mutta arvaa vain onko ne luultavasti umpijumiin ruostuneet ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron jarru ongelmaa ...vika löytyi | 4x4opel | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.12.2007 20:41 |
Tehostin ongelmaa... | kenni | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.08.2006 19:23 |
Suzuki ongelmaa? | 4wdass | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.06.2004 09:25 |
Lukko ongelmaa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.02.2004 08:32 | |
Pari ongelmaa -84:n kanssa... | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 14.07.2003 14:07 |