![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tulipaha vaa tässä mielee et olisko kannattavaa laskee lava maahan? EI tarviis ilmaan repiä kiviä ku vois pyöritellä ne tonne lavalle?
__________________
mikäs siihen nyt tuli? No taasko se hajos |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Luettuani noita kommentteja alkoi harmittamaan entisestään etten ehtinyt olemaan paikalla kuvaamassa kuin tuon ensimmäisen "harjoittelu/laitteiden testaus" kivikuorman teon ja kippauksen.
![]() Nyt olen varmaan velvollinen mainitsemaan, että ei ne seuraavat kuormat enää tuollaista pikkukivien ilmassa roikuttelua ollut. ![]() Keskiviikkona homma jatkuu ja aion olla paikalla pokkarikamerani kanssa todistamassa että esim tälläinen tarina jonka kuulin pitää paikkansa: --Yksi kivi oli melkein lavan kokoinen. Olisit nähnyt miten volvon etupyörät nousi ilmaan kun vedin lavaa rungon päälle. Mutta satuja täällä on turha kertoilla. Hyvät kuvat ja videot ne puhuu puolestaan.Tämä päivä kuluu töiden sekä kaluston korjailun merkeissä. Ja laitan illalla kuvamateriaalia jos jotain hieman järkevämpää näytettävää ilmaantuu.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
joo kansa tahtoo tietää kuinka korkeelle volvon etutassut nousee..
__________________
Broken Back Team #1 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Volvolle alustan rasvausta ku vetää lavaa päälle
![]()
__________________
Kaikilla on makunsa, sano mäyräkoira kun pallejaan nuoli . |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mutaspoorin levennystyöstä kertyneestä savesta on alkanut nousemaan melkoinen mäki. Eli tuttu kuvio toistuu: välillä kaivuuta, välillä kippausta mäkeen. Tänään oli hieman vaihtelua, kun mukaan tuli eilen tuotujen kivien asettelua saven sekaan. Kiviä on tosin vasta niin vähän, että niistä ei nyt vielä voinut muuta kuin tehdä jotain epämääräistä hahmottelua.
![]() Volvo jaksaa vielä kiivetä kasan päälle ja kippaus sujuu näppärästi. http://www.youtube.com/watch?v=l8ZzZQh9Swk Mutaspoori taasen näyttää tällä hetkellä tältä. ![]() Luvatut 10 metriä leveyttä alkaa olemaan siinä, mutta reuna pitää tietenkin vielä suoristaa ja jyrkentää ja pohjaa trimmailla. Naapureita tämä touhu hieman askarruttaa ja jonain päivänä varmaan valkotakit hakee "päällikön" turvallisempaan paikkaan. Täällä päin kun pellot pyritään pitämään tasaisina, salaojitettuina ja kivettöminä. Kuoppia on kaivettu, salaojaputkia on ilmaantunut sieltä täältä ja kiviä on nimenomaan vartavasten hakemalla tuotu. Ensi yö "päälliköllä" kuluu varmaankin freestyle harjoituksilla. Jos kerran täällä on julkisesti kehaistu kymppipyörän etutassujen ylösnousemuksesta, pitäähän se toteen näyttää. Puheet kun on totuttu pitämään. ![]() Laitan tästä hänelle opetusvideon joka kannattaa katsoa ennen kuin alkaa harjoittelemaan. http://www.youtube.com/watch?v=09VgbPTfbyc Näyttäisi tuo ihan hienolta Volvo pyöräkuormaajallakin. Ihan vaan vinkkinä.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
MUTASPOORI ON IMAISSUT ENSIMMÄISEN UHRINSA!!!
![]() ![]() Pohjan trimmailu ei taida kuormaajalla onnistuakkaan niin joutuisasti mitä suunnitelmissa oli. Kuivaa pitäisi olla, mutta jostain se pruhju esiin tuli. Mutta onneksi on noita laitteita. Nyt voin kehaista ajaneeni aidolla Vammaksella. Hieman oli kepit sekaisin, mutta hienosti nousi Volvo savesta. Videokin on, mutta siinä kiireessä laitoin kameran hieman huonoon paikkaan ja tulin kuvanneeksi vain omaa suoritustani. Tälle päivälle suunniteltu kivenajo siirtyi torstaille. Kaivinkoneesta meni viime kivien siirtelyn yhteydessä etupuskulevyn sylinterit poikki. Lieneekö syynä se, että 13 tonninen kaivuri joitui siirtelemään painoonsa nähden hieman liian isoja järkäleitä. Joka tapauksessa remppa valmistuu ehkä huomiseksi. Tämä ilta oli hyvä käyttää hiekan ajoon. Tarkoitus on lisätä mutaspoorin pohjalle kerros hiekkaa. Kastelun ja ajelun myötä lopputulos voisi olla sopivampi kuin tämä nyt vallitseva supersavi. Nykyinen savi on ehkä liiankin aitoa ja siinä ei olisi mahdollista edetä minkäänlaisella laitteella. Mutta mikä sitten on hyvä selviää koeajeluiden myötä. Tässä vaiheessa homma perustuu vielä oletuksiin. Säterin hiekkamontulta Säkylästä haettiin muutama kuorma. ![]() ![]() Ekan kuorman lastasi omistaja joka totesi, että kolme kauhallista olisi laillinen määrä tähän ajoneuvoon. Yksi kauhallinen kun painaa 4000 kg. Ossi meinasi että laita neljä, ei ajella vajailla kuormilla. Hieman Volvo montulta ylös noustessa huokasi, mutta jaksoi sentään kiivetä. Seuraavat mällit sai tehdä itse ja kuvissa Ossi on mielipuuhassaan. http://www.youtube.com/watch?v=tw3FCcEN09E ![]() Neljän kuorman jälkeen mitta oli täynnä. Rautajouset, loppuun kuluneet iskarit sekä kuskin penkin kiva tapa lyödä pohjaan joka kuopassa saivat innokkaimmankin luovuttamaan. Saa Säteri tuoda viimeisen erän Cummins Sisullaan. Koko yhdistelmään mahtuu varmaan sama määrä minkä Ossi toi neljällä kuormalla. ![]() Hiekoitusta on tarkoitus laittaa myös enemmän kuljettaviin kohtiin sanotaan vaikka siirtymille, jotta touhu ei näyttäisi liikaa savipainilta. Savipainia siitä silti todennäköisesti tulee. ![]() Lopuksi törkylaari. http://www.youtube.com/watch?v=h8jCXUf4Uso |
|
#7
|
|||
|
|||
|
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Hiekkaa on levitetty mutaspoorin pohjalle ja reunan fiksausta tehty.
![]() Nurkista löytyi muutama sähkötolpan pätkä. Vähän niin kuin malliksi Ossi painoi ne kaivinkoneella saveen väliaidan tolppien virkaa hoitomaan. Mutkittelevat kivasti ja totesin että mahtavatko jätkät nauraa aitaasi kun se joskus valmistuu. Vastaus oli yksinkertainen: ne ovat juuri niin hyvin kuin ne yksin on mahdollista laittaa. Kävimme katsomassa yhdessä paikassa tolppia ja omistaja oli halukas myymään muutaman. Lupasi vielä katkoa ne sopivan mittaisiksi pätkiksi. Haemme ne ensi viikon loppupuolella. Sitten saadaan väliaitaprojekti käyntiin. Päivän päätapahtuma, kivien ajo jatkui illalla. ![]() Kuorman teko kävi jo jouheammin kuin edellisissä videoissani. Pikkukivet menivät näppärästi siirrellen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=NV-3wI0qBwU Isompien kivien kohdalla kaivurin kevyt rakenne ja riittämättömät voimat tekivät työstä vaikeamman, mutta kärsivällisyys palkittiin. Taisi olla myös kaivurin säästelyäkin ilmassa, edellisen kerran jälkeinen remontti oli vielä tuoreessa muistissa. http://www.youtube.com/watch?v=pA3hkU_D5Jc Lava on saanut ehkä eniten siipeensä. Takaovien saranat ovat antaneet pahasti periksi. Ovet saa kiinni käyttämällä lekaa ja hauista. ![]() Mutta onneksi on hyvät työkalut. ![]() Sitten lavan veto rungon päälle. Kivien asettelussa lava siirtyilee aina paikoiltaan ja Volvo ei jaksa vetää sitä päälle ellei se ole täysin samassa linjassa rungon kanssa. Sen vuoksi alussa on aina pientä vempulointia ennen kuin veto lähtee onnistumaan. TÄSSÄ FILMISSÄ NE ETUTASSUT NOUSEVAT ILMAAN. http://www.youtube.com/watch?v=NB_k41J6gHQ Joka kerran tuli aina se hauska kohta, jossa Volvon ohjaamo nousi ilmaan. Se onkin näemmä paremminkin sääntö kuin poikkeus. Sitten offi radalle ja kippaus. Tänään ajettiin kolme kuormaa. ![]() Toivottavasti lava kestää homman loppuun asti. Pohja on jo notkahtanut ja takaovet eivät ole enää linjassa. Mutta onneksi lava on oma. Auto ikävä kyllä ei. Lohduttanee kuitenkin se, että toinen Volvon omistajista on se kaveri joka tekee kaivurilla kivikuormat.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Juu, ei tuo ole oikein mikään louhos-lava.
![]() Tässä missä nyt asun, on koko kesän pyörinyt 20 ja 30 tonnin tela-åkermanneja. Sellainen tarttis teilläkin olla, käy tuo atlas vähän pineksi noin isoilla kivillä. Ja autoksi mielummin niittikoppi-sisu, niistä ei ainakaan runko petä. ![]() Mutta hyvin näyttää sujuvan olemassa olevilla koneilla. Työ tekijäänsä opettaa. Veli siirsi joskus yhtä melko suurta kiveä pyöräkoneella, kun se kivi oli tiellä. Kaivoi kiven alta hiekkaa pois, että kivi tulee kunnolla kauhaan. Kivi kierähti kyytiin, ja valmet 800-koneen (omapaino alle 9 ton) takapyörät nousi metrin korkeuteen. Jaahas, mitähän v*ttua nyt tehdään? Kivi oli isompi, mitä se ensin näytti. Linkku-vehje ei oikein ohjaa, kun toiset renkaat on ilmassa. Puolen tuntia kun sillä nitkutteli, niin saatiin kivi siirrettyä tieltä sivuun, ja saatiin kone vielä alta pois. Radasta tulee varmasti mielenkiintoinen, toivotan puhtia työhön, varmasti on hiki ollut pinnassa näillä kolmenkympin helteillä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#10
|
||||
|
||||
|
http://www.youtube.com/watch?v=NB_k41J6gHQ
Normitouhua.. ![]() Kippiä pystympään ylösvetoaiheessa niin ei nouse tassut ilmaan. sopivan kohdan löytyminen ottaa tosin aikaa.. Toivottavasti ei katkee vaijerit tossa vaiheessa kun on pyörät ilmassa, tekee selälle eetvarttia kun tipahtaa (jollei penkki kerran jousta).
__________________
Broken Back Team #1 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
| Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
| Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
| Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
| Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |