Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2010, 20:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Eli hae Pois se sieltä ja kolvi käteen ja tinaamaan hop hop .

Näillä keleillä ei ole parempaa laitetta esim.naaraan hankintaan kuin Bj iman kattoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2010, 19:54
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

Nonii, eteenpäin.

Ensinnäki beejii vaihtoi omistajaa, sain sen ihan työllä maksettua (laitoin sedän puimurin kuntoon ja tein jyväkärryn laitoja)

Ja mikä parasta, Se käynnistyi.

Menimme ihan vaan, katsomaan ja ajateltiin nyt vaan kokeilla onko toivookaan noilla sähköillä saada käymään, kokeiltiin ja ei lyöny kipinää, joten akut kiinni ja valot ym pelas.

Sitte se tärkein eli lähteekö kone pyörimään, avaimen kääntö, ja kone pyöri niinkuin olisi eilen sammutettu.

Sitten ihmettelemään hehkujen käyttöä ja sammutusvivustoa, Nyppäsin kojelaudassa olevan edic nappulan ylös (joku rele ainakin naksahti) ja sammutustapin alas.

No uudestaan täynnä epätoivoa että edes hörähtää, MUTTA n. 5 sek pyöritystä ja kone kävi.

Siis kuvitelkaa kone seissyt vuodesta 93 (muistin aluksi väärin) ja tankattu joskus 80 luvulla, mutta lähti käymään niinkuin viikon seisseenä

Mitään muuta en tehnyt kun laitoin akut paikalle.



Ja sittren niitä kysymyskiä taas , eli mitä tuo kojelaudassa olevan edic nappulan liikuttaminen vaikuttaa?
Ja miten hehkutus oikeaoppisesti tapahtuu?

Tämä EDIC siis aika mystinen kapistus vielä mutta ilmeisesti ainakin antaa startatessa enemmän soppaa ja sammuttaa auton, en tosin huomannu kokeilla sammuuko avaimesta kun sammutin auton siitä sammutusvivusta, eli lyhyt selitys olisi paikallaan.


Ja myös sen päätin että ehkei sittenkään raiskata metsään koska kummisetä uhkasi auttaa pellitöissä ja paperit ehkä saattaa löytyä, mutta jos papereita ei löydy niin sitten metsään ja tästä voin myydä jotain osia. Mutta ykkössuunnitelma on että alkuperäiskuntoon orkkisvärillä ja tielle vakiona (ja myös metsään, en ole silti pyhää lehmää luomassa)
__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2010, 20:29
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Siis kuvitelkaa kone seissyt vuodesta 93 (muistin aluksi väärin) ja tankattu joskus 80 luvulla, mutta lähti käymään niinkuin viikon seisseenä

Mitään muuta en tehnyt kun laitoin akut paikalle.



Tottakai se toimii, sehän on tojota
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2010, 20:42
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Tottakai se toimii, sehän on tojota
Älä muuta sano, mutta toisaalta ei olisi mikä tahansa bensakone pystynyt samaan
__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.08.2010, 06:16
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

"sittren niitä kysymyskiä taas , eli mitä tuo kojelaudassa olevan edic nappulan liikuttaminen vaikuttaa?
Ja miten hehkutus oikeaoppisesti tapahtuu? "

EDIC siis haistelee öljynpainetta. Jos ei painetta hänemielestään riittävästi se sammuttaa koneen, jottei moottoririkkoa tapahdu.
Tuosta vipuhässäkästä entiedä, omassa vm80 sitä ei ole vaan se on automatik.

Hekutus virtalukonavaimesta itteensäpäin kääntämällä 15-20 sekkaa ja si käyntiin. Kojelaudassa on sellainen pyöreä härpäke jonka sisällä henkulanka, minkä hehkuessa voi startata. Lanka saattaa olla kyllä poikkikin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.08.2010, 10:25
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

Eli taisi näin ollen käynnistyä sitten hehkuttamatta, koska pidin vaan virtoja päällä hetken ja pyöritin sitte konetta, jolloin käynnisty.

Ja kojelaudassa siis ei ole edicille mitään vipua vaan yksi sähkökatkaisija?
__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.08.2010, 12:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Vanhoissa bertoissa tuolla katkaisijalla ohitetaan se edicin öljynpaine tieto että saa kylmänä käyntiin.

Ja sitten vanhaan asiaan,etulokkareita saa vielä toyotalta uusia,ja muista pelleistä selviää hitsaamalla.

Eli ei muuta kuin pientä säätöä ja kilpiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.08.2010, 14:41
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jka Näytä viesti
Nonii, eteenpäin.

Ensinnäki beejii vaihtoi omistajaa
Heh,minäkin tein eilen kaupat(ostin) ja samanlaisesta autosta...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.03.2012, 23:34
Larzza:n Avatar
Larzza Larzza ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Vantaa
Viestit: 20
Perusasetus

Moikka,

Oisko poppoolla tietoa mitähän mahtaa olla oheisen kuvan liittimet, sijaitsee siis konehuoneen puolella kuskin jalkotilan kohdalla. Löyty tossa piuhoja ihmetellessä ja on ollu varmaankin pidemmän aikaa irti toisistaan kun pinnit sen verta hapettuneet. Oisko kyseessä joku edicin ohitus ratkaisu tms?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC01647.jpg‎
Views:	218
Size:	92,6 Kt
ID:	25407  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.03.2012, 06:47
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

En tiedä tuosta mutta mun tietääkseni BJ:ssä ja FJ:ssä on samat johtosarjat eli siel voi olla ylimääräisiä liittimiä jne. Ainakin vanhoissa bertoissa. Oma BJ on sen verta kaukana ettei pääse katsomaa löytyykö samanlaisia liittimiä kuin kuvassa.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.03.2012, 07:09
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Kyllähän noi saattas olla edicin johtoja. Edicin moottorin ohjaushilppeet on kuskinpuolella siinä B-pilarin juuressa takalokarin etupuolella peltisuojuksen alla. Tuommonen liitin kyllä löytyy berttojen johtosarjoista, mut vastakappaleita en oo nähny. Niinku en niitä edicin moottoreitakaan :P
Minne se musta johto menee?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.03.2012, 11:24
Larzza:n Avatar
Larzza Larzza ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Vantaa
Viestit: 20
Perusasetus

no mä kanssa ajattelin että tolla on tosiaan ohitellu edic koska toi nippu tulee sieltä moottorinohjaus hilppeiden suunnalta ja jatkuu ton liitännän jälkeen johonkin sinne rivipumpun suunnalle, että oisko tosiaan edic piuhoja. Ajattelin vaan että jos meen tökkää liittimet yhteen niinonko pelkoa jonkun hajoamisesta.. Musta piuha menee jollekkin releelle tossa tulipellissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ80 kysymyksiä.. LöpöLassi Tekniikka & Jutustelu 2 12.06.2009 22:02
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
Patrolli kysymyksiä Eissä Tekniikka & Jutustelu 2 27.08.2007 23:45
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 08:56 (GMT +2).