![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli hae Pois se sieltä ja kolvi käteen ja tinaamaan hop hop . ![]() ![]() Näillä keleillä ei ole parempaa laitetta esim.naaraan hankintaan kuin Bj iman kattoa. ![]() ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nonii, eteenpäin.
Ensinnäki beejii vaihtoi omistajaa, sain sen ihan työllä maksettua (laitoin sedän puimurin kuntoon ja tein jyväkärryn laitoja) Ja mikä parasta, Se käynnistyi. Menimme ihan vaan, katsomaan ja ajateltiin nyt vaan kokeilla onko toivookaan noilla sähköillä saada käymään, kokeiltiin ja ei lyöny kipinää, joten akut kiinni ja valot ym pelas. Sitte se tärkein eli lähteekö kone pyörimään, avaimen kääntö, ja kone pyöri niinkuin olisi eilen sammutettu. Sitten ihmettelemään hehkujen käyttöä ja sammutusvivustoa, Nyppäsin kojelaudassa olevan edic nappulan ylös (joku rele ainakin naksahti) ja sammutustapin alas. No uudestaan täynnä epätoivoa että edes hörähtää, MUTTA n. 5 sek pyöritystä ja kone kävi. Siis kuvitelkaa kone seissyt vuodesta 93 (muistin aluksi väärin) ja tankattu joskus 80 luvulla, mutta lähti käymään niinkuin viikon seisseenä Mitään muuta en tehnyt kun laitoin akut paikalle. Ja sittren niitä kysymyskiä taas , eli mitä tuo kojelaudassa olevan edic nappulan liikuttaminen vaikuttaa? Ja miten hehkutus oikeaoppisesti tapahtuu? Tämä EDIC siis aika mystinen kapistus vielä mutta ilmeisesti ainakin antaa startatessa enemmän soppaa ja sammuttaa auton, en tosin huomannu kokeilla sammuuko avaimesta kun sammutin auton siitä sammutusvivusta, eli lyhyt selitys olisi paikallaan. Ja myös sen päätin että ehkei sittenkään raiskata metsään koska kummisetä uhkasi auttaa pellitöissä ja paperit ehkä saattaa löytyä, mutta jos papereita ei löydy niin sitten metsään ja tästä voin myydä jotain osia. Mutta ykkössuunnitelma on että alkuperäiskuntoon orkkisvärillä ja tielle vakiona (ja myös metsään, en ole silti pyhää lehmää luomassa)
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siis kuvitelkaa kone seissyt vuodesta 93 (muistin aluksi väärin) ja tankattu joskus 80 luvulla, mutta lähti käymään niinkuin viikon seisseenä
Mitään muuta en tehnyt kun laitoin akut paikalle. Tottakai se toimii, sehän on tojota ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Älä muuta sano, mutta toisaalta ei olisi mikä tahansa bensakone pystynyt samaan
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
"sittren niitä kysymyskiä taas , eli mitä tuo kojelaudassa olevan edic nappulan liikuttaminen vaikuttaa?
Ja miten hehkutus oikeaoppisesti tapahtuu? " EDIC siis haistelee öljynpainetta. Jos ei painetta hänemielestään riittävästi se sammuttaa koneen, jottei moottoririkkoa tapahdu. Tuosta vipuhässäkästä entiedä, omassa vm80 sitä ei ole vaan se on automatik. Hekutus virtalukonavaimesta itteensäpäin kääntämällä 15-20 sekkaa ja si käyntiin. Kojelaudassa on sellainen pyöreä härpäke jonka sisällä henkulanka, minkä hehkuessa voi startata. Lanka saattaa olla kyllä poikkikin. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eli taisi näin ollen käynnistyä sitten hehkuttamatta, koska pidin vaan virtoja päällä hetken ja pyöritin sitte konetta, jolloin käynnisty.
Ja kojelaudassa siis ei ole edicille mitään vipua vaan yksi sähkökatkaisija?
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vanhoissa bertoissa tuolla katkaisijalla ohitetaan se edicin öljynpaine tieto että saa kylmänä käyntiin.
Ja sitten vanhaan asiaan,etulokkareita saa vielä toyotalta uusia,ja muista pelleistä selviää hitsaamalla. Eli ei muuta kuin pientä säätöä ja kilpiin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Heh,minäkin tein eilen kaupat(ostin) ja samanlaisesta autosta...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Moikka,
Oisko poppoolla tietoa mitähän mahtaa olla oheisen kuvan liittimet, sijaitsee siis konehuoneen puolella kuskin jalkotilan kohdalla. Löyty tossa piuhoja ihmetellessä ja on ollu varmaankin pidemmän aikaa irti toisistaan kun pinnit sen verta hapettuneet. Oisko kyseessä joku edicin ohitus ratkaisu tms? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä tuosta mutta mun tietääkseni BJ:ssä ja FJ:ssä on samat johtosarjat eli siel voi olla ylimääräisiä liittimiä jne. Ainakin vanhoissa bertoissa. Oma BJ on sen verta kaukana ettei pääse katsomaa löytyykö samanlaisia liittimiä kuin kuvassa.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän noi saattas olla edicin johtoja. Edicin moottorin ohjaushilppeet on kuskinpuolella siinä B-pilarin juuressa takalokarin etupuolella peltisuojuksen alla. Tuommonen liitin kyllä löytyy berttojen johtosarjoista, mut vastakappaleita en oo nähny. Niinku en niitä edicin moottoreitakaan :P
Minne se musta johto menee? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
no mä kanssa ajattelin että tolla on tosiaan ohitellu edic koska toi nippu tulee sieltä moottorinohjaus hilppeiden suunnalta ja jatkuu ton liitännän jälkeen johonkin sinne rivipumpun suunnalle, että oisko tosiaan edic piuhoja. Ajattelin vaan että jos meen tökkää liittimet yhteen niinonko pelkoa jonkun hajoamisesta.. Musta piuha menee jollekkin releelle tossa tulipellissä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ80 kysymyksiä.. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.06.2009 22:02 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
Patrolli kysymyksiä | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.08.2007 23:45 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |