Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jka
Eli olen nyt tajunnut sen että on ihan oikeasti ostettava itselle ensimmäinen offipeli (korttiinki vielä reilu vuosi aikaa), ja sukulaisella olisi halvalla beejii kaupan. Auto tosin ei ole liikkunut vuoden 95 jälkeen jolloin se on paikoilleen ajettu.
Ja sitten asiaan
Onko toi toyotan kone kuinka varma, ja onko toivoa että se vielä tuosta avaamatta elpyisi, kone siis pyörii käsin pyörittämällä ja vedet ei ole jäätyneet ja oljy on ihan pikimustaa eli vettä ei ole seassa?
Entäs tuo ohjaustehostinjuttu, onko mahdollista sovittaa sinne pajeron ohjaushilppeitä kun olisi pihassa pajero josta runko poikki ja kone + laatikko myyty?
Sitten turbotus kiinnostaa siinä mielessä että olisi itsellä valmiina hyväkuntoinen 900 turbosaapin ahdin, riittääkö beejiihin, ja kuinka paljon auttaa kulkuun?
Entäs alusta ja renkaat, järkeilin että soa ja traction baarit, taakse varmaan aika helppo mutta entäs eteen? Ja miten pahasti kardaanikulmat muuttuu, tartteeko niille tehdä jotain? Pyöriksi kaavailin 35 tuumasia.
|
Varmasti lähtee käyntiin,omani oli seissyt 20v,konetta en avannut ja käyntiin lähti heti kun sain polttoaine järjestelmästä ilmat pois.
Turbo on helppo asentaa,omassani garret gt17 samaa kokoa kun pajeron ic mallissa ja hyvin puhaltaa,meno on todella kevyttä 80km/h aivan pinta kaasulla,130km/h olen uskaltanut ajaa 33/12.5 kumeilla ja vielä olisi ottanut lisää.0.6bar ahtoja,kaasuläpän yläpuoleisen nipan käänsin 180astetta,elikkä putken reikä näyttää alaspäin,vähän sai tuolla konstilla lisää syöttöä.
soa on ihan ok (olis kannattanu tehdä oman berttaan myös).Traction bar ehdottomasti jos turbon laittaa,varmasti väänttää ilman traction baria norrat poikki ja soalla baari pakollinen.Etuperän kääntöpäät pitäisi kiertää akselilla eri kulmaan elikkä pallot irti perästä ja olkatapin pysty linja alkuperäiseen kulmaan.Tässä vaiheessa kannaattaa ajatella levyjarruja eteen (jos on rummuilla).Alustan saa vieläkin paremmaksi jos laittaa kierrejouset ja tukivarret eteen ja taakse,LJ.stä ovat omasta mielestäni ottaneet,rangesta taitaa myös saada,viisaammat korjatkoon.
Niin tuosta ohjaustehostimesta jäi mainitsemati.HJ.n tehostajan ovat sovittaneet,saa sen oman tyhmän "apusimpukan" ja työntövarren heittää mettään se HJ,n simpukka tulee sinne syylärin kulmaan ja varsi oikeaan etupyörään ilman mitään apusimpukoita.