![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kartaanikulmista sen verran , että kardaanin molemmissa päissä tulisi olla yhtä suuri kulma (tästä on helppo vähän lipsua). Jos jakolaatikon päässä on jyrkkä kulma ja perän kääntää niin että kardaanin siinä päässä ei ole kulmaa juuri lainkaan niin voi toimia metsässä, mutta tiellä juristaa varmasti. Joten perää ei kannata hillittömästi kääntää, PAITSI jos laittaa vakionopeusnivelen (tuplanivel) jakolaatikon päähän. Tällöin tuplanivelen ristikot kumoaa toistensa pyörimisnopeus vaihtelut (juristukset).
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Juu eli unohtui mainita että tulossa ihan täysin metsäkäyttöön eli 35 tulee sen puolesta alle ja soa. Toi pajeron ohjausvermeet vaan jäi nurkkiin, kun siitä otettiin kone sedän veneeseen ja siinä oli ostaessa tojotan mekaaninen vinssi joka sekin tulee jonkun maastoauton nokalle. Entäs noi kardaanit kestääkö metsäkäytössä niillä kulmilla mitkä soan tehdessä tulee, kun tielle ei autolla mennä.
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() malli
tässä ei paras mut toimiva ratkaisu ja saa kopioida ja muokata mut jotain osviittaa metsä rymyttimeen.http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57271
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa nyt aluksi laittaa se ihan toimivaksi peliksi näin alkuun. Huomaat kyllä, että se on vakionakin hauska peli ajella. (Nimimerkillä: 2vuotta vakiolla ajanut)
![]() SOA alustassa joutuu sitten yleensä käyttämään väsähtäneitä jousia, ettei tule liian korkea. Jos lateja menee poikki tms nii joudut etsimään vanhoja lehtijousia. Makuasia, mutta itse en laittaisi SOA:ta kun minun ajamisella pärjää normiasetuksilla. Säästää vois alustasarjaan. BJ on kyllä kiva peli. Kestää ja kestää. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja vielä semmoinen fundamentalistinen mielipide,että noita metsässä loppuun raiskattuja berttoja lienee suomessa jo aivan tarpeeksi.
Kyseessä alkaa kumminkin olla jo 30 v.ikäistä kalustoa,eli jos jostain vielä ehjä bertta löytyy,niin se kannattaa pitää edes kilpi kunnossa,koska uusia ei enää tehdä,ja samalla vaivalla kun tekee mielestään hauskan näköisen soa viritelmän jollain mammutti renkailla,vain huomatakseen että välitys ym. menee liian pitkäksi,auto ei kestä pyörillään,ajo omituisuudet estää kaiken yli 30 km/h vauhtisen etenemisen,kaikenlaiset hitsatut ohjauslaitteet estää leimaamiset,ja lopuksi koko projekti jää seisomaan sinne samaan paikkaan kun silloin vuonna 95 parin metsäreissun jälkeen kun murrokset/kardaaniristikot ym. on paloina eikä ole enää rahaa tai motivaatiota niiden korjaamiseen,ja lopulta tulee romuauto ja nostaa koko komeuden kyytiin,ja näin katosi taas pala maastoautoilun ah niin ylvästä historiaa,niin samalla vaivalla ja rahalla saa itselleen semmoisen ajopelin jolla kelpaa heittää kylällä rinkiä kaikenlaisten isinostamientuuninki pelien keskellä,ja jos käy flaksi ja tuntuu ettei löydy tarpeeksi rauhallista mestaa,niin veto kepistä ja matka jatkuu pitkälle metsän siimekseen,ja poishan sieltä ei sitten enää kiire olekkaan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nimim: Pelastakaa Bertat yr. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Edellinen on hyvin mutta hauskasti sanottu. itse samaa mieltä.
Ipa |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nyt täytyy vielä ilmottaa että jos haluaa alkuperäiskuntoisen bertan niin tehkää se niinkin hyvästä lähtökohdasta kuin omat berttanne, tossa beejiissä ei ole mitään muuta sisustan osaa tallella kuin kojetaulu, etulokasuojat on ihan lommoilla ja läpimädät ovista näkee läpi, takaluukut puuttuu ja takakyljet ovat ruostuneet n. 10 senttiä auki.
Ja noiden asioiden lisäksi paperit ovat edellisellä omistajalla joka kuoli kaheksankytluvun lopussa, joten tuskin jaksan ruveta paperien kanssa pelleileen ja lähetteleen, selvitteleen perillisiä ja soitteleen niille. Ei sillä etteikö alkuperäinen beejii olisi hieno mutta tuosta ei alle neljän tuhannen euron, 8 neliön hitsatunpellin, kuudensadan mikkilankametrin ja kolmen vuoden työn tule alkuperäistä berttaa. Ja jos haluaa säästää hienokuntoisia vanhoja autoja, olen jo osani tehnyt kun omistan alkuperäisen finlandia-saapin jonka pidän alkuperäisenä, en minäkään nyt tyhmä ole vaikka se siltä teistä tuntuukin.
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ80 kysymyksiä.. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.06.2009 22:02 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
Patrolli kysymyksiä | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.08.2007 23:45 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |