Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 29.03.2010, 19:32
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hermanni Näytä viesti


laita kuusykkösen lukkoakselit ja patrollin kone hiluksii nii vaihellaa vua
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 29.03.2010, 19:39
hermanni:n Avatar
hermanni hermanni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.05.07
Sijainti: leppävirta, Finland.
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
laita kuusykkösen lukkoakselit ja patrollin kone hiluksii nii vaihellaa vua
saat sitten ihan ihe vaihella aksuloita ristiin rastiin kun vaihellaan tuollasenaan
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 05.05.2010, 20:12
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

no niin.

Nyt on sitten patrolli katsastettu ja muutokset on otteessa...
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 09.05.2010, 17:45
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus




tommosen safarilaatikon väsäilin tossa nii saa varaosat ja eväät mukaan reissuun.

muistaakseni 9 tai 11mm vesivaneri ol materiaalina...






takaveto coswort sierran garretti.





pro turbon cooleri...







Ahtoputket... materiaalina 60mm pakoputki...
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 22.06.2010, 20:12
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

jaahas. päivitellääs tätäkin.

Eli venäjällä tuli käytyä ja eka hajos turbo (ei muuten kestä garretin kolmonen sitte ahtaa reilusti, laakerit antaa periks) ja sitte katkes kampura.
kotia palattua purin koneen ja ykkösen kk:n kaulalta oli kampura menny poikki ja kuutos pytty ol leikannu kiinni. ilmeisesti kuutonen ol jurskahdellu kiinni pitkin reissua, ainakin sen näkönen sylinteriputki ja mäntä oli. no eni vei koneen tunnit tul täyteen. liuskatkin ol ihan loppu eli aika heikot ö-paineet varmaan ollu. en tiiä kun ei ollu mittaria ja oli tiedossa et kone on finaalissa ja ajetaan se mitä se nyt sattuu kestämään.


no juu sitten kävin lunastamassa Juhokelta uuden uhrin. perimä tiedon mukaan 300tkm ajettu. tää on nyt alkuperäinen turbo, joskin alakerrat on samat kummassakin kun on vaan -84 tai uudempi.

"uus" kone on nyt purettu ja todettu ok kuntoiseksi. pienimmät irto osat on pesussa Muumilla ja lohkon pesin itte. tänään vetelin oranssia väriä niskaan et on korin värinen

Tapsalta tuli uudet laakeri liuskat ja metallisen kansipahvin tilasin paikalliseen nissanin liikkeeseen. pytyt tulikin jo tossa hoonattua ja muutenkin mjotori oottaa osia pesusta et pääsis kasaamaan. Pari öljypumppua tossa purin tarkastelua varten ja totesin et 300tkm ajettu orkkis pumppu oli parempi kuin vähemmän ajettu tarvike pumppu. koneistuksen jälki oli huomattavasti parempaa ja kuluneisuuttakibn oli vähemmän...

moottori ol tarkotus nyt kasata mun vanhan koneen kannella kun se tuntu toimivan hyvin ja siitähän tuli kanavatkin jo siistittyä.


niin ja vanha holsetti mikä mul oli nii se men kans huoltoon et tuloo uuvet laakeri ja akseli kun vanha koki hieman kovia. sehän ol 50/54 siivillä ja tuntu olevan ihan eri taval tapahtumaa ilman kuuleriakin kuin tol garretilla mikä nyt viimeks oli...

nii ja turbon vauhtipyörän tossa talvella jo ostinkin et se laitetaan nyt samalla tähän nii saan isomman kytkimen.




Siitä sitten kasaamaan...



Renkaatkin on vaihtuneet kun venäjällä totesin et menee liian hyvin et vois vaikka vaihtaa pienempiin

nykyään patukan alla asustaa 38,5x16r15 TSL pampperssit. kuvia ei taija ollakkaan tähän hätään.

Viimeksi muokannut jv : 22.06.2010 20:38
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 22.06.2010, 21:21
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Oiskohan siitä tullu tuolla pikku garretilla liian alavääntöinen kone että hajos sen takia?
Vai onkohan se vaan uskottava että nämä neljän runkolaakerin koneet ei kestä viritystä.
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 22.06.2010, 22:07
Pumba:n Avatar
Pumba Pumba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.04.10
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 157
Post

Palijonko oli noin apauttiarallaa ajettu sillä ex.koneella ??
__________________
Kaikilla on makunsa, sano mäyräkoira kun pallejaan nuoli .
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 23.06.2010, 10:28
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Tuolla lohkolla plusplusplus-puol miljuunaa jo ennenku se tonne nokalle meni kuritettavaks. Ainaki mitä oli matkamittarii uskominen.
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 23.06.2010, 12:24
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Kuvasta näyttää että hukkaportti ei toiminnasa, en tiiä pittääkö paikkasa mutta jos pittää niin eihän se voikaan kestää. Onko tohon jostaki taiottu lisäruokaa ku tarvii paineita niin palijo?
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 24.06.2010, 09:21
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offipiru Näytä viesti
Tuolla lohkolla plusplusplus-puol miljuunaa jo ennenku se tonne nokalle meni kuritettavaks. Ainaki mitä oli matkamittarii uskominen.

ja kaks vuotta ton jälkeen kuritettiin isoilla ahtopaineilla ja myöskin pakopaineita lienee ollu ainakin switserin aikakaudella.


ja garretilla ei ollu hukkaportti käytössä ku ei suostunu ahtamaan ees kiloo sen kanssa, oli bleedit ja muut härrävärkit. 1,4 ol ahtoo imusarjassa coolerin jälkeen tol garretilla ilman hukkista.


ja lisäruokaa on taijottu sen mitä talli olosuhteissa pystyy taikomaan, pumppu osiks lattialle ja maalaisjärjellä kasattuna/muokattuna

tol holsetilla mikä nyt takas tulee ni saadaan ahtoo sopivasti, eikä lopu tuotto kesken. viime talvena ku kokeilin nii 39,5" alla ku kähtee paikoiltaan pitkällä puolella niin ykkösel on max 1,8bar ja sitte ku heittää kakkosen tai kolmosen niin menee 2,2bar kello pohjaan ja jonkun sortin kiihtyvyyttä on havaittavissa nää oli ilman cooleria nää paineet. paineethan tippuu 0,3-0,5bar isolla coolerilla...


tossa jo yks ammattimies totes et jos vanhasta diiselistä halutaan voimaa niin ruokaa pitää olla ja ilo alkaa kahesta kilosta
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 24.06.2010, 18:08
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Eikäkö ku Ilo alkaa kilosta, ratkiriemu kahdesta!
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 06.07.2010, 17:49
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

joo.
Alakerta olis kasas uusilla liuskoilla ja tiivareilla. Tästäkin koneesta ol kuutosen männässä pien halkeama joten pöllin vanhasta koneesta ehjän männän tilalle.

Kansi olis viel laittamatta.

Holsetti ol kans valmistunu, mut se on viel hakematta.

Hukkaportti olis nyt suurin mietinnän aihe. Laittaako vai eikö laita ja jos laittaa niin mihin ja miten.
Pakosarjasta sitä ei viitti kupata ku se on jaettu ja välilaippa ei mahu millään sarjan ja ahtimen väliin...
Uutta sarjaa en ala tekemään.

Hieman tossa mietiskelin et jos kuppais pakopesän nielusta lähdön ihan karkeesti.
Reikä pesään ja hitsillä laippa siihen. vingulla reikä siistiks ja toinen laippa pulteilla siihen johon olis hitsattu sitte lähtö portille... mielipiteitä? mitä hä en tajunnu itekkää
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 06.07.2010, 18:14
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
Hieman tossa mietiskelin et jos kuppais pakopesän nielusta lähdön ihan karkeesti.
Reikä pesään ja hitsillä laippa siihen. vingulla reikä siistiks ja toinen laippa pulteilla siihen johon olis hitsattu sitte lähtö portille... mielipiteitä? mitä hä en tajunnu itekkää
Kaveri teki noin 40 holsettiin, paitsi et hitsas pesään suoraan putken pätkän johon hukkiksen kiinnitti. Tigillä tais hitsata ja on pelannu ja pysyny kiinni.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 08.07.2010, 19:06
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

tommonen siitä portin lähdöstä nyt tuli. täytyy viel joku tuki laittaa et ei ala halkeemaan.

ajanee lienee asiansa.

Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 10.07.2010, 05:18
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

voimalla kauran se kiskoo kyntöauran, trööt trööööt hopoti hoi...

------tolpat-----hevonen-------
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 10.07.2010, 06:31
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
voimalla kauran se kiskoo kyntöauran, trööt trööööt hopoti hoi...

------tolpat-----hevonen-------
Kuurit pahas vaihees ku jo hereillä??Läheppäs meijän matkaan löylyttelee Paranohvin poika Puuseppää kun mennään syksymmäl Laatokankiertäjien porukalla Laatokan pohjoisosaan...Tosin voipi olla ettei ile uskalla pal hinkseleitään paukutella...
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 25.08.2010, 17:32
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

vaakalla tuli pyörähettyä ja melkeen täydellä tankilla polttoainetta ja safarivarustuksessa (38,5" vararengas, varaosia ja työkaluja kyydissä) näytti puntari tuollaisen lukeman... ei omasta mielestä kauheen paha.






sitte tuli käytyä leppävirralla hieman ajelemassa ja ekan illan saldo oli tässä

longfield 1 - tojotan vetari 0




seuraavan päivän saldo olikin taas tässä

longfield Cromo 3 - tojotan vetari edelleen nolla





pitäs varmaan keksiä jostain vahvemmat tikut, mut lompakko on taas tyypillisesti erimieltä



turbokin hajos taas vaihteeks... tais mennä laakerointi vituiks ku alle 500km ja muutamaa tuntii maastossa ei kestäny täytys kehittää jostain uus (käytetty ) ahdistin...
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 25.08.2010, 19:28
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

vai tuollaista jälkeä syntyi siinä Arskan rinteessä!!! lonkkarit on ihan kelpo tavaraa. sulake on ihan hyvässä paikkaa, jos voimalinjasta jotakin pitää mennä rikki niin kyllä vetarit on helpoimmasta ja halvimmasta päästä
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 25.08.2010, 20:08
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

joo sulake sinällään on kelpo paikassa kun ei yleensä riko mitään. korkeintaan stefa menee...

ainut vaan et lapsellisen helposti napsahti siinä mäessä... ei ees hypänny tai mitään. sutiminen mäessä vain loppu kesken ja kumpikin yhtä aikaa...
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 25.08.2010, 22:22
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ne oli siis samiksii!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 27.08.2010, 07:57
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

takatikkukin ol saanu hieman kipiää...

tiukassa vai? ei kai... joutu tekee M10 kierteet ulosvetoreikiin et kesti puristaa vatarin irti.




poori hieman kärsiny...






mikään ei kestä prkl
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 27.08.2010, 10:50
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Hehheh, taitaa olla koneessa liikaa voimaa ja jalassa liikaa painoa :-D
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 27.08.2010, 10:57
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Mä en kyllä näe kuvissa mitään vikaa. Paitsi helvetin huonon kameran!
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 27.08.2010, 15:25
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Yllättävän kevyt patrolli, kun taas tuo kuskin raskas kaasujalka ei ole yllättävää
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 27.08.2010, 15:48
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Talking

saman näkösen oikean puolen takaboorin näin viime kesänä kun meni vetarin pultit poikki,8mm pultteja 12kpl ja sama vetari eikä viellä ole tarvinnut avata
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Poistettu fedima extreme evo2 235/85/16 +mb vanteet HV O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.07.2010 17:34
Myyty NISSAN PATROL PICK UP perse arska O/M/V Ajoneuvot 0 18.08.2009 11:22
M:patrol pick-up *myyty* Jouni_S O/M/V Ajoneuvot 9 05.05.2008 20:02
M/V. Patrol Pick-up Ramo82 O/M/V Ajoneuvot 3 31.10.2006 11:52
"Jormakas" patrol pick-up Epeli Chit-Chat 0 22.11.2005 23:46


Sivu luotu: 14:01 (GMT +2).