![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
laita kuusykkösen lukkoakselit ja patrollin kone hiluksii nii vaihellaa vua ![]() |
#127
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#128
|
|||
|
|||
![]()
no niin.
Nyt on sitten patrolli katsastettu ja muutokset on otteessa... |
#129
|
|||
|
|||
![]() tommosen safarilaatikon väsäilin tossa nii saa varaosat ja eväät mukaan reissuun. muistaakseni 9 tai 11mm vesivaneri ol materiaalina... takaveto coswort sierran garretti. pro turbon cooleri... Ahtoputket... materiaalina 60mm pakoputki... |
#130
|
|||
|
|||
![]()
jaahas. päivitellääs tätäkin.
Eli venäjällä tuli käytyä ja eka hajos turbo (ei muuten kestä garretin kolmonen sitte ahtaa reilusti, laakerit antaa periks) ja sitte katkes kampura. kotia palattua purin koneen ja ykkösen kk:n kaulalta oli kampura menny poikki ja kuutos pytty ol leikannu kiinni. ilmeisesti kuutonen ol jurskahdellu kiinni pitkin reissua, ainakin sen näkönen sylinteriputki ja mäntä oli. no eni vei koneen tunnit tul täyteen. liuskatkin ol ihan loppu eli aika heikot ö-paineet varmaan ollu. en tiiä kun ei ollu mittaria ja oli tiedossa et kone on finaalissa ja ajetaan se mitä se nyt sattuu kestämään. no juu sitten kävin lunastamassa Juhokelta uuden uhrin. perimä tiedon mukaan 300tkm ajettu. tää on nyt alkuperäinen turbo, joskin alakerrat on samat kummassakin kun on vaan -84 tai uudempi. "uus" kone on nyt purettu ja todettu ok kuntoiseksi. pienimmät irto osat on pesussa Muumilla ja lohkon pesin itte. tänään vetelin oranssia väriä niskaan et on korin värinen ![]() Tapsalta tuli uudet laakeri liuskat ja metallisen kansipahvin tilasin paikalliseen nissanin liikkeeseen. pytyt tulikin jo tossa hoonattua ja muutenkin mjotori oottaa osia pesusta et pääsis kasaamaan. Pari öljypumppua tossa purin tarkastelua varten ja totesin et 300tkm ajettu orkkis pumppu oli parempi kuin vähemmän ajettu tarvike pumppu. koneistuksen jälki oli huomattavasti parempaa ja kuluneisuuttakibn oli vähemmän... moottori ol tarkotus nyt kasata mun vanhan koneen kannella kun se tuntu toimivan hyvin ja siitähän tuli kanavatkin jo siistittyä. niin ja vanha holsetti mikä mul oli nii se men kans huoltoon et tuloo uuvet laakeri ja akseli kun vanha koki hieman kovia. sehän ol 50/54 siivillä ja tuntu olevan ihan eri taval tapahtumaa ilman kuuleriakin kuin tol garretilla mikä nyt viimeks oli... nii ja turbon vauhtipyörän tossa talvella jo ostinkin et se laitetaan nyt samalla tähän nii saan isomman kytkimen. Siitä sitten kasaamaan... Renkaatkin on vaihtuneet kun venäjällä totesin et menee liian hyvin et vois vaikka vaihtaa pienempiin ![]() nykyään patukan alla asustaa 38,5x16r15 TSL pampperssit. kuvia ei taija ollakkaan tähän hätään. Viimeksi muokannut jv : 22.06.2010 20:38 |
#131
|
|||
|
|||
![]()
Oiskohan siitä tullu tuolla pikku garretilla liian alavääntöinen kone että hajos sen takia?
Vai onkohan se vaan uskottava että nämä neljän runkolaakerin koneet ei kestä viritystä. ![]() |
#132
|
||||
|
||||
![]()
Palijonko oli noin apauttiarallaa ajettu sillä ex.koneella ??
![]() ![]()
__________________
Kaikilla on makunsa, sano mäyräkoira kun pallejaan nuoli . |
#133
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla lohkolla plusplusplus-puol miljuunaa jo ennenku se tonne nokalle meni kuritettavaks. Ainaki mitä oli matkamittarii uskominen.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#134
|
||||
|
||||
![]()
Kuvasta näyttää että hukkaportti ei toiminnasa, en tiiä pittääkö paikkasa mutta jos pittää niin eihän se voikaan kestää. Onko tohon jostaki taiottu lisäruokaa ku tarvii paineita niin palijo?
![]() |
#135
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja kaks vuotta ton jälkeen kuritettiin isoilla ahtopaineilla ja myöskin pakopaineita lienee ollu ainakin switserin aikakaudella. ja garretilla ei ollu hukkaportti käytössä ku ei suostunu ahtamaan ees kiloo sen kanssa, oli bleedit ja muut härrävärkit. 1,4 ol ahtoo imusarjassa coolerin jälkeen tol garretilla ilman hukkista. ja lisäruokaa on taijottu sen mitä talli olosuhteissa pystyy taikomaan, pumppu osiks lattialle ja maalaisjärjellä kasattuna/muokattuna ![]() tol holsetilla mikä nyt takas tulee ni saadaan ahtoo sopivasti, eikä lopu tuotto kesken. viime talvena ku kokeilin nii 39,5" alla ku kähtee paikoiltaan pitkällä puolella niin ykkösel on max 1,8bar ja sitte ku heittää kakkosen tai kolmosen niin menee 2,2bar kello pohjaan ja jonkun sortin kiihtyvyyttä on havaittavissa ![]() tossa jo yks ammattimies totes et jos vanhasta diiselistä halutaan voimaa niin ruokaa pitää olla ja ilo alkaa kahesta kilosta ![]() |
#136
|
||||
|
||||
![]()
Eikäkö ku Ilo alkaa kilosta, ratkiriemu kahdesta!
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#137
|
|||
|
|||
![]()
joo.
Alakerta olis kasas uusilla liuskoilla ja tiivareilla. Tästäkin koneesta ol kuutosen männässä pien halkeama joten pöllin vanhasta koneesta ehjän männän tilalle. Kansi olis viel laittamatta. Holsetti ol kans valmistunu, mut se on viel hakematta. Hukkaportti olis nyt suurin mietinnän aihe. Laittaako vai eikö laita ja jos laittaa niin mihin ja miten. Pakosarjasta sitä ei viitti kupata ku se on jaettu ja välilaippa ei mahu millään sarjan ja ahtimen väliin... Uutta sarjaa en ala tekemään. Hieman tossa mietiskelin et jos kuppais pakopesän nielusta lähdön ihan karkeesti. Reikä pesään ja hitsillä laippa siihen. vingulla reikä siistiks ja toinen laippa pulteilla siihen johon olis hitsattu sitte lähtö portille... mielipiteitä? mitä hä en tajunnu itekkää ![]() |
#138
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#139
|
|||
|
|||
![]()
tommonen siitä portin lähdöstä nyt tuli. täytyy viel joku tuki laittaa et ei ala halkeemaan.
ajanee lienee asiansa. |
#140
|
|||
|
|||
![]()
voimalla kauran se kiskoo kyntöauran, trööt trööööt hopoti hoi...
------tolpat-----hevonen------- |
#141
|
|||
|
|||
![]()
Kuurit pahas vaihees ku jo hereillä??Läheppäs meijän matkaan löylyttelee Paranohvin poika Puuseppää kun mennään syksymmäl Laatokankiertäjien porukalla Laatokan pohjoisosaan...Tosin voipi olla ettei ile uskalla pal hinkseleitään paukutella...
|
#142
|
|||
|
|||
![]()
vaakalla tuli pyörähettyä ja melkeen täydellä tankilla polttoainetta ja safarivarustuksessa (38,5" vararengas, varaosia ja työkaluja kyydissä) näytti puntari tuollaisen lukeman... ei omasta mielestä kauheen paha.
sitte tuli käytyä leppävirralla hieman ajelemassa ja ekan illan saldo oli tässä ![]() longfield 1 - tojotan vetari 0 seuraavan päivän saldo olikin taas tässä ![]() longfield Cromo 3 - tojotan vetari edelleen nolla ![]() pitäs varmaan keksiä jostain vahvemmat tikut, mut lompakko on taas tyypillisesti erimieltä ![]() turbokin hajos taas vaihteeks... tais mennä laakerointi vituiks ku alle 500km ja muutamaa tuntii maastossa ei kestäny ![]() ![]() |
#143
|
|||
|
|||
![]()
vai tuollaista jälkeä syntyi siinä Arskan rinteessä!!! lonkkarit on ihan kelpo tavaraa. sulake on ihan hyvässä paikkaa, jos voimalinjasta jotakin pitää mennä rikki niin kyllä vetarit on helpoimmasta ja halvimmasta päästä
|
#144
|
|||
|
|||
![]()
joo sulake sinällään on kelpo paikassa kun ei yleensä riko mitään. korkeintaan stefa menee...
ainut vaan et lapsellisen helposti napsahti siinä mäessä... ei ees hypänny tai mitään. sutiminen mäessä vain loppu kesken ja kumpikin yhtä aikaa... |
#145
|
||||
|
||||
![]()
Ne oli siis samiksii!
![]() |
#146
|
|||
|
|||
![]()
takatikkukin ol saanu hieman kipiää...
tiukassa vai? ei kai... joutu tekee M10 kierteet ulosvetoreikiin et kesti puristaa vatarin irti. poori hieman kärsiny... mikään ei kestä prkl ![]() |
#147
|
||||
|
||||
![]()
Hehheh, taitaa olla koneessa liikaa voimaa ja jalassa liikaa painoa :-D
|
#148
|
||||
|
||||
![]()
Mä en kyllä näe kuvissa mitään vikaa. Paitsi helvetin huonon kameran!
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#149
|
||||
|
||||
![]()
Yllättävän kevyt patrolli, kun taas tuo kuskin raskas kaasujalka ei ole yllättävää
![]() |
#150
|
|||
|
|||
![]()
saman näkösen oikean puolen takaboorin näin viime kesänä kun meni vetarin pultit poikki,8mm pultteja 12kpl ja sama vetari eikä viellä ole tarvinnut avata
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Poistettu fedima extreme evo2 235/85/16 +mb vanteet | HV | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.07.2010 17:34 |
Myyty NISSAN PATROL PICK UP | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.08.2009 11:22 |
M:patrol pick-up *myyty* | Jouni_S | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 05.05.2008 20:02 |
M/V. Patrol Pick-up | Ramo82 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 31.10.2006 11:52 |
"Jormakas" patrol pick-up | Epeli | Chit-Chat | 0 | 22.11.2005 23:46 |