![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() päädyt auki,letku rungon läpi ja vetää hiljalleen pois.putkiin ja palkkeihin on myös oma suutin millä niitä puhalletaan.sisälle tietenkin kotelonsuoja aine sitten
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Puhdistuksen jälkeen olen kotelonsuojannut niitä. Pitäs vielä kehittää tota puhdistusta. Siinä on vakiona palkissa pieniä koloja, joista saa sisään vaikka sellasen tavallisen paineilmaletkun paksusen letkun. Takaa saa tungettua vähän matkaa paksua letkua, jolla saa paljon vettä. Oma käsitys on, että palkkeihin tarvii sekä voimakkaasti huuhtelevan virtauksen, että seiniä puhdistavan. Tohon kelpaisia vähän lisäideoita miten pystys tekee melko ohuen letkun, jolla pystyy puhdistamaan seinämiä ja lopuksi huuhtelee isolle vesimäärällä isolla letkulla? Seinämiin suihkuttava pää pitäs olla sellanen, ettei se pääse irtoamaan tai takertelemaan, voisi jopa imeä letkua eteenpäin paineen voimalla. Joku viemärinaukaisusuutinko? |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla teki ammattifirma tuon suojauksen Hiluxiin. Kuvasivat koko homman. Ne rälläköi palkeenkielet runkopalkkien puoleenväliin palkin alareunaan.
Väittivät ettei muuten saa kaikkea paskaa pois palkista. Palkkien päädyistä sitten painepesurilla mömmöt pois aukkoja kohti. Kai nuo tietää kun ne on valittu ainakin kerran Suomen parhaaksi ruosteenestofirmakis.. Mene ja tiedä. ![]() Maksoi ainakin ihan tarpeeksi. |
|
||||
|
||||
![]()
Jotain tuon suuntasta oon itekki miettiny, pitäs vaan saaha rungon sisäpuolelta hitsisaumat suojattua kunnolla ettei lähtis niistä ruostumaan. Vois porata vaikka reiän mistä pääsee suojaan saumat ja tukkii sitte aukon jollaki kumitulpalla.
|
|
|||
|
|||
![]()
itse olen pessyt höyrypaine pesurilla ja lähtee tosi hyvin.....
|
|
||||
|
||||
![]()
Painepesuriin liitettävä "viemärimyyrä". Pitkä ohut letku, päässä on suutin joka suuntaa pyöreän suihkun viistosti taakse. Tätä tuli kokeiltua työmaalla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rungon maalaus | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 26.09.2008 17:16 |
M: HJ Rungon jatkopalat | ZTR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.08.2007 09:13 |
hj rungon muutoksesta? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.04.2006 19:18 |
massaus? | battis | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 29.11.2005 22:30 |
Rungon kunnostus | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 25.03.2003 23:31 |