![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
no sitä meki täs mietittiin että siitä ei oo muutakun vitusti haittaa rungolle..kertokaas mikä olis joku hyvä öljy/sekoitus siihen?
|
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan sitkostetussa moottorisahan teräketjuöljyn erinomaisuudessa moisessa käytössä perää? Toiset niin kovin väittävät, ja ekologisia vaihtoehtojakin olisi...
|
|
|||
|
|||
![]()
Pellavaöljyhän imeytyy ja on sitten kovetuttuaan pirullisen tiukassa kiinni.
|
|||
|
|||
![]()
Olen sekoittanut mineraalimoottoriöljyä (3L) ja kotelosuoja-ainetta (1L), sitten keittäny sekaan vaseliinia (oilisko ollu 1/2putkiloa). Väriksi alustamassaa niin että menee mustaksi (0,5L).
Kahteen runkoon laittanu, ekasta jo 2vuotta ja tuntuu toimivan. Lämmitettynä menee massaruiskulla hyvin koloihin, kun jäähtyy pysyy kiinnii että kerkiää kuivumaan (3päivässä pintakuiva, alta ei oikeestaan koskaan).
|
||||
|
||||
![]() RasvausLainaus:
Öjyn ja kotelosuojan sekoitusta vaan kaikkialle kunnon pesun ja kuivatuksen jäkeen. t.ismo Ämmä
|
||||
|
||||
![]()
Imeytyy kyllä ruosteeseen siinä missä muutkin öljyt, mutta ei kyllä mihinkään kovetu. Keitettynä hartsin kera jonkin verran, mutta se on sitten jo "Vernissaa".
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen sittemmin käyttänyt bioöljyä vain autojen alustoissa. Olen myös sekottanut mustaa massaa sekaan väriksi - toimii! |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rungon maalaus | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 26.09.2008 17:16 |
M: HJ Rungon jatkopalat | ZTR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.08.2007 09:13 |
hj rungon muutoksesta? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.04.2006 19:18 |
massaus? | battis | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 29.11.2005 22:30 |
Rungon kunnostus | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 25.03.2003 23:31 |