![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pellavaöljyhän imeytyy ja on sitten kovetuttuaan pirullisen tiukassa kiinni.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Olen sekoittanut mineraalimoottoriöljyä (3L) ja kotelosuoja-ainetta (1L), sitten keittäny sekaan vaseliinia (oilisko ollu 1/2putkiloa). Väriksi alustamassaa niin että menee mustaksi (0,5L).
Kahteen runkoon laittanu, ekasta jo 2vuotta ja tuntuu toimivan. Lämmitettynä menee massaruiskulla hyvin koloihin, kun jäähtyy pysyy kiinnii että kerkiää kuivumaan (3päivässä pintakuiva, alta ei oikeestaan koskaan).
__________________
Askolan Off-Road ry |
#3
|
||||
|
||||
![]() RasvausLainaus:
Öjyn ja kotelosuojan sekoitusta vaan kaikkialle kunnon pesun ja kuivatuksen jäkeen. t.ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Imeytyy kyllä ruosteeseen siinä missä muutkin öljyt, mutta ei kyllä mihinkään kovetu. Keitettynä hartsin kera jonkin verran, mutta se on sitten jo "Vernissaa".
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen sittemmin käyttänyt bioöljyä vain autojen alustoissa. Olen myös sekottanut mustaa massaa sekaan väriksi - toimii! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pellavaöljy hapettuu ja kovettuu. Alkydimaalit, kuten vaikkapa Miranol ja vastaavat, kovettuvat juuri siksi, että niissä on käytetty pellavaöljyä.
Koska raaka pellavaöljy on herkkua pieneliöille ja homeille, keitetään maalien pellavaöljy, jolloin se on vernissaa. Vernissa kestää homeita paremmin, mutta maaleihin lisätään silti vielä säilymistä parantavia aineita. Raaka pellavaöljy ja vernissa kuitenkin muuttuvat kiinteiksi ilman hapen vaikutuksesta. Muitakin hapella kovettuvia öljyjä on, mutta pellavaöljy taitaa olla ainakin pinnoitepuolella käytetyin ilman hapella kiinteytyvä.
__________________
Jukka |
#8
|
|||
|
|||
![]()
jos kori on poissa rungolta niin miksei puhalla ja maalaa kunnolla,ei tarvitse leikkiä massoilla eikä ruostu.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkä saat rungon sisäpuolelta puhallettua niin että kaikki malminäkkärit lähtee irti? Kaikenlisäks koppa on tässä tapauksessa rungolla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rungon maalaus | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 26.09.2008 17:16 |
M: HJ Rungon jatkopalat | ZTR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.08.2007 09:13 |
hj rungon muutoksesta? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.04.2006 19:18 |
massaus? | battis | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 29.11.2005 22:30 |
Rungon kunnostus | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 25.03.2003 23:31 |