Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2010, 21:03
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Mistähän rakkineesta löytysi jakarimalliset tukivarret yli 1600kg akselimassalle?

__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2010, 04:30
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Defe 130.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2011, 13:29
HekaNRT HekaNRT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Leppävirta
Viestit: 36
Perusasetus

Tehääs tännekkii pieni tilapäivitys. Eli rakkine katsastettu onnistuneesti alustamuutoksille ym. Katsastus itessään oli kuin normaali vuosikatsastus ilman mitään turhia ihmettelemisiä. Jaksoi vaa ettiä konttoria missä oli oikeella asenteella oleva inssi mitään ylimääräsiä lappuja en tarvinnu mukaan.

Varmaan vaikutti myös hitsauspätevyys lappu jossa magin levyluokat tuli ilmi. Siihen tuntui loppuvan kiinnostus tutkia miten mikäkin on kiinni

Kuva virityksestä löytyy proviilista. Jonkinlaisen projekti kertomuksen tuosta olis saanu jos ei allekirjoittanu olis keskittyny oluen juontii nii paljon vaa olis kehannu ottaa kameran joskus mukaan pajaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.04.2011, 13:53
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HekaNRT Näytä viesti
Tehääs tännekkii pieni tilapäivitys. Eli rakkine katsastettu onnistuneesti alustamuutoksille ym. Katsastus itessään oli kuin normaali vuosikatsastus ilman mitään turhia ihmettelemisiä. Jaksoi vaa ettiä konttoria missä oli oikeella asenteella oleva inssi mitään ylimääräsiä lappuja en tarvinnu mukaan.

Varmaan vaikutti myös hitsauspätevyys lappu jossa magin levyluokat tuli ilmi. Siihen tuntui loppuvan kiinnostus tutkia miten mikäkin on kiinni

Kuva virityksestä löytyy proviilista. Jonkinlaisen projekti kertomuksen tuosta olis saanu jos ei allekirjoittanu olis keskittyny oluen juontii nii paljon vaa olis kehannu ottaa kameran joskus mukaan pajaan
Onko tuo kippuroille muuttaminen perkeleenkin iso homma? Mietin, että kun omassa on tuo runko aika rapsakka ja korin irrotukseen alkaa, niin kannataiskohan tuota kierrejousille muuttaa samalla? Onko siinä mitään järkeä, eli onko vaivan arvoista? Mitä hintaluokkaa mahtaa olla tukivarret jos jostain löytää? Tarviis varmaan sitten ammattitaitoista hitsaajaa kunnon vehkeillä tuohon akselin päähän hitsailuun?

Kertokaa, niin tiiän sitten, että kannattaako eis haaveilla

Niin ja tuli vielä mieleen, että minkä vehkeen jouset tuli laitettua? Iskarit?
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2011, 18:18
HekaNRT HekaNRT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Leppävirta
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Onko tuo kippuroille muuttaminen perkeleenkin iso homma? Mietin, että kun omassa on tuo runko aika rapsakka ja korin irrotukseen alkaa, niin kannataiskohan tuota kierrejousille muuttaa samalla? Onko siinä mitään järkeä, eli onko vaivan arvoista? Mitä hintaluokkaa mahtaa olla tukivarret jos jostain löytää? Tarviis varmaan sitten ammattitaitoista hitsaajaa kunnon vehkeillä tuohon akselin päähän hitsailuun?

Kertokaa, niin tiiän sitten, että kannattaako eis haaveilla

Niin ja tuli vielä mieleen, että minkä vehkeen jouset tuli laitettua? Iskarit?
Omien kokemusten perusteella ei kannata alkaa projektiin ellei oikeesti ole kyllästyny elämäänsä

Paljon joutuu ettimään ja tekemään osia. Jousilautaset, korvallisia ym sorvaamista ja hieromista... Ja mittailu ym miettiminen päälle jos ei aikasemmin ole tehnyt vastaavia rakennelmia = PALJON menetettyä vapaa aikaa..

Mutta siis tästä omasta sen verran että muutamalla satasella löysin tukivarret ja niiden kaveriks uretaanipuslasarja. Iskareiksi Ranchon rs9000 12" iskulla. Jouset on peräisin volvosta. Panhardeista en vannomaan mene mistä ne on peräisin mutta vahvat ne on. Ja siihen puolen vuoden aikana monta rakentelu iltaa päälle alkoi olla vempele nipussa. Tietysti kaikkea muutakin tuli tehtyä alustan lisäksi. Positiivinen mieli kaiken jälkeen kuitenkin jäi, alusta toimii pehmeästi ja joustaa lajinsa. Maantiellä erinomainen kulkemaan jopa noilla 37 creepyillä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.04.2011, 23:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mersu?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka Näytä viesti
Mistähän rakkineesta löytysi jakarimalliset tukivarret yli 1600kg akselimassalle?
Juu defe lantikassa ja tais olla G-mersussa. En oo varma mut p38 rangessa kans,ja takana on viel jotku ihmeelliset suxisauvakuitu malliset. On kevyet ja pitkät.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.04.2011, 08:51
HekaNRT HekaNRT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Leppävirta
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Juu defe lantikassa ja tais olla G-mersussa. En oo varma mut p38 rangessa kans,ja takana on viel jotku ihmeelliset suxisauvakuitu malliset. On kevyet ja pitkät.
Tollukan ongelma ratkesi mitsun osilla. 91-99 pajerosta löytyy takaa jakarit ja niissä akselimassa 1600kg tai ylikin saattoi olla. Ulkonäöltään LJ:n ja pajeron varret erehdyttävästi saman näköisiä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.04.2011, 22:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Nii justiinsa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HekaNRT Näytä viesti
Tollukan ongelma ratkesi mitsun osilla. 91-99 pajerosta löytyy takaa jakarit ja niissä akselimassa 1600kg tai ylikin saattoi olla. Ulkonäöltään LJ:n ja pajeron varret erehdyttävästi saman näköisiä...
Sit semmonen seikka nois p38 rankgen etuvarsissa et niis on semmoset väistöt et ei rengas osu varteen,hiluksissa käytännöllinen kun ei sovi runkoon muuten. Range p38 etuakselimassa on erään tiedon mukaan 1300kg.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastukseen muutoksia 1.1.2010 fj40 Tekniikka & Jutustelu 7 13.02.2010 21:35
Meneekö prkl suikka muutoskatsastukseen riude Tekniikka & Jutustelu 13 28.08.2006 07:19
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36
Ozi-Apua? A45 Tekniikka & Jutustelu 19 03.10.2005 10:36
apuja bj muutoskatsastukseen tare Tekniikka & Jutustelu 7 09.09.2004 12:57


Sivu luotu: 12:01 (GMT +2).