Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.05.2010, 23:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Akselimassat pitää tukivarsissakin olla samat tai isommat, mutta LJ:n tukivarsilla onnistuu ainakin edessä. Tosin nyt en muista oliko HJ:ssa taka-akselin massa 1500kg vai 1600kg. Etuakselimassa on HJ:ssa jopa pienempi ku LJ:n etuakselissa (LJ:ssä 1350kg ja takana 1500kg). Jos ei muuten, niin tekee taakse nelilinkin. Mallia voi katsoa esim. GR-patrollista tai HDJ:stä. Molemmissa on akselimassat jotain 1800kg, mutta esim. nissanin originaaleja en suosittele, jos maastossa autoa käyttää. Tuppaavat vääntymään ja kohta on sitten pinjoni poikki. Sorvailee päisin puslille pesät ja käyttää putkena jotain ainesputkea. Leimalla vaan sanoo niiden olevan peräisin nissanista/hodarista.


Viimeksi muokannut Viipo : 16.05.2010 23:08
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.05.2010, 23:24
HekaNRT HekaNRT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Leppävirta
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
LJ:ssä 1350kg ja takana 1500kg.
Mites ku minulla otteessa sanotaan etuakselimassaks 0 ja taka-akselille 1350kg? Tuota nollaa kysyin katsastusinssiltä ja se kaiveli tietokoneeltaan muistaakseni luvun 1280 etuakselille?

Jos nuo LJ:n akselimassat pitää paikkansa nii voisin laittaa eteen ja taakse nuo ko. tukivarret?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2010, 23:27
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Siellä lukee hojon rintapellissä ne oikeat akselimassat. Vanhoissa otteissa on ihan hatusta revityt akselimassat. Ja piti ihan käydä tarkistamassa, niin HJ:ssa oli 1300kg ja 1600kg, kun taasen LJ:ssä 1300kg ja 1500kg. Itellä on näköjään vain otteessa korotettuna 1350kg lumiauraa varten.

Viimeksi muokannut Viipo : 16.05.2010 23:39
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2010, 23:42
HekaNRT HekaNRT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Leppävirta
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Siellä lukee hojon rintapellissä ne oikeat akselimassat. Vanhoissa otteissa on ihan hatusta revityt akselimassat. Ja piti ihan käydä tarkistamassa, niin HJ:ssa oli 1300kg ja 1600kg, kun taasen LJ:ssä 1300kg ja 1500kg.
Piti ihan käydä tarkistamassa ja ei siellä mitään lue akselimassojen kohdalla. Muissa pihan hoojiissa kyllä luki 1-1300 2-1600.

Meneekö se siis aina mallisarjan akselimassojen mukaan vai tapauskohtaisesti?

Viimeksi muokannut HekaNRT : 16.05.2010 23:48
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2010, 13:00
HekaNRT HekaNRT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Leppävirta
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
LJ:ssä 1300kg ja 1500kg.
Mistähän löytäisin dokumenttia nuista akselimassoista joka kelpaisi katsastusinssille? onko kyseessä minkä vuosimallin LJ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.05.2010, 18:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HekaNRT Näytä viesti
Mistähän löytäisin dokumenttia nuista akselimassoista joka kelpaisi katsastusinssille? onko kyseessä minkä vuosimallin LJ?
Pyydä kattomaan tyyppitiedoista. Kaikissa pyöreelamppusissa nuo, neliölampuilla etuakseli 1150 kg.

Tuohon aikaan merkittiin akselimassoiksi jotain hatusta temmottua, joita voidaan käyttää edelleen, mutta tyyppitiedoista (ja auton valmistajankilvestä) löytyy valmistajan sallimat, joita voidaan käyttää myös. Eli voi ottaa käyttöön HJ:sta pienimmät merkatut ja LJ:stä suurimmat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2010, 19:04
HekaNRT HekaNRT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.09
Sijainti: Leppävirta
Viestit: 36
Perusasetus

Sen suurimmilla akselimassoilla olevan LJ:n tyyppikoodi taitaisi olla helpoin niin katsastusinssi löytäisi ne massat koneeltaan ilman turhia ihmettelyjä. Joku jos vaan viitsisi sen vaikka rekisteriotteestaan katsoa

Oman HJ:n akselimassat sainkin tänään selville kun soittelin ympäriinsä ja saan laittaa LJ:n tukivarret niiden puolesta

Viimeksi muokannut HekaNRT : 17.05.2010 22:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastukseen muutoksia 1.1.2010 fj40 Tekniikka & Jutustelu 7 13.02.2010 21:35
Meneekö prkl suikka muutoskatsastukseen riude Tekniikka & Jutustelu 13 28.08.2006 07:19
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36
Ozi-Apua? A45 Tekniikka & Jutustelu 19 03.10.2005 10:36
apuja bj muutoskatsastukseen tare Tekniikka & Jutustelu 7 09.09.2004 12:57


Sivu luotu: 05:21 (GMT +2).