![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Akselimassat pitää tukivarsissakin olla samat tai isommat, mutta LJ:n tukivarsilla onnistuu ainakin edessä. Tosin nyt en muista oliko HJ:ssa taka-akselin massa 1500kg vai 1600kg. Etuakselimassa on HJ:ssa jopa pienempi ku LJ:n etuakselissa (LJ:ssä 1350kg ja takana 1500kg). Jos ei muuten, niin tekee taakse nelilinkin. Mallia voi katsoa esim. GR-patrollista tai HDJ:stä. Molemmissa on akselimassat jotain 1800kg, mutta esim. nissanin originaaleja en suosittele, jos maastossa autoa käyttää. Tuppaavat vääntymään ja kohta on sitten pinjoni poikki. Sorvailee päisin puslille pesät ja käyttää putkena jotain ainesputkea. Leimalla vaan sanoo niiden olevan peräisin nissanista/hodarista.
Viimeksi muokannut Viipo : 16.05.2010 23:08 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mites ku minulla otteessa sanotaan etuakselimassaks 0 ja taka-akselille 1350kg? Tuota nollaa kysyin katsastusinssiltä ja se kaiveli tietokoneeltaan muistaakseni luvun 1280 etuakselille?
Jos nuo LJ:n akselimassat pitää paikkansa nii voisin laittaa eteen ja taakse nuo ko. tukivarret? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siellä lukee hojon rintapellissä ne oikeat akselimassat. Vanhoissa otteissa on ihan hatusta revityt akselimassat. Ja piti ihan käydä tarkistamassa, niin HJ:ssa oli 1300kg ja 1600kg, kun taasen LJ:ssä 1300kg ja 1500kg. Itellä on näköjään vain otteessa korotettuna 1350kg lumiauraa varten.
Viimeksi muokannut Viipo : 16.05.2010 23:39 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meneekö se siis aina mallisarjan akselimassojen mukaan vai tapauskohtaisesti? Viimeksi muokannut HekaNRT : 16.05.2010 23:48 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mistähän löytäisin dokumenttia nuista akselimassoista joka kelpaisi katsastusinssille? onko kyseessä minkä vuosimallin LJ?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohon aikaan merkittiin akselimassoiksi jotain hatusta temmottua, joita voidaan käyttää edelleen, mutta tyyppitiedoista (ja auton valmistajankilvestä) löytyy valmistajan sallimat, joita voidaan käyttää myös. Eli voi ottaa käyttöön HJ:sta pienimmät merkatut ja LJ:stä suurimmat. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sen suurimmilla akselimassoilla olevan LJ:n tyyppikoodi taitaisi olla helpoin niin katsastusinssi löytäisi ne massat koneeltaan ilman turhia ihmettelyjä. Joku jos vaan viitsisi sen vaikka rekisteriotteestaan katsoa
![]() Oman HJ:n akselimassat sainkin tänään selville kun soittelin ympäriinsä ja saan laittaa LJ:n tukivarret niiden puolesta ![]() Viimeksi muokannut HekaNRT : 17.05.2010 22:53 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muutoskatsastukseen muutoksia 1.1.2010 | fj40 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.02.2010 21:35 |
Meneekö prkl suikka muutoskatsastukseen | riude | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.08.2006 07:19 |
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.01.2006 00:36 | |
Ozi-Apua? | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 03.10.2005 10:36 |
apuja bj muutoskatsastukseen | tare | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 09.09.2004 12:57 |