![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No jonkin sortin pöläys sieltä syöttöputkesta tuli kun puhalsi paineilmalla... mutta ei ollut vian aiheuttaja. Mitään eristeitä ei ollut rikki ja säädöt muutenkin kohdallaan. Vika oli sitten kuitenkin loppujen lopuksi suuttimessa, joka oli päässyt vähän nirhautumaan sisältä neliskanttiseksi ja jotain pykäliä siellä oli. Viimeksi kun koitin niin lanka oli menevinään kunnolla läpi, mutta eihän se mennytkään. Porasin sen millin terällä takaisin pyöreäksi, niin sai reiän taas pyöreäksi. Nyt taas pelittää kuin unelma ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
älä poraa vaan vaihda aina uusi. Ei se nyt niin kallis ole
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pikku miggeriin jää aina pikku kipunat lankaan
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..täytyy kyllä käydä pari ostamassa varastoon niin ei tule samaa ongelmaa ihan heti eteen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kukaan ei vielä ilmeisesti neuvonut putsaamaan langansyöttöpyöriä. Ne saattaa näyttää OK, mutta eipä tarvi paljon kun suttaa. Korostuu varsinkin hitaalla syötöllä. Uusiakin saa melko edullisesti, kuluneisuutta hankala todeta.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Vieras JLainaus:
Syöttää lankaa ulos polttimesta ja jarruttaa langan kyljestä peukalolla ja etusormella puristamalla. Jos jo pienellä puristuksella alkaa pyörät sutimaan niin syöttöpyörien kireyttä lisää, jos ei auta niin langanjohtimen puhdistus/vaihto. Jos ei eo. hommat auttanut,eikä kelajarrukaan ole liian tiukalla niin sitten syöttörullien vaihtoon. Kannattaa tarkistaa ensin, että on oikea ura syötössä (2 uraiset mallit) Nuo pyörät kestää ammattikäytössäkin vuosia, ainakin ammattikoneissa. Ja pyörien pitääkin luistaa kun lankaa kovemmin jarrutetaan, muuten on pyörät liian tiukalla ja lanka valssaantuu. (paitsi teliveto joka ei juuri luistele...) Aina jos on Mig ongelma, niin VAIHTAKAA se VIRTASUUTIN ensimmäiseksi. Aivan sama vaikka olisi vain tunnin vanha. Esim. Kempin suutin maksaa alle euron, joten ei sen kanssa kannata värkätä, varsinkin kun suurin osa ongelmista johtuu siitä. Ja niitä suuttimia PITÄÄ olla muutama ylimääräinen varastossa AINA ( ja niille langoille sopivia mitä teillä on). Sitten tarkastatte langansyötön, maadoituksen ja kaasun. Voimavirtakoneissa sen, että VARMASTI kaikki vaiheet tulee koneelle. Ja käyttäkää puhdasta lankaa, ruosteinen antaa huonon sauman ja tukkii langanjohtimen. Jos hitsaatte harvoin, niin kela pois koneesta ja pussiin ja kuiviin sisätiloihin. Varsinkin maaseudulla koneen pistotulppa irti verkosta kun lopetatte hommat, niin ei pääse ukkonen hajottamaan diodeja tai elektroniikkaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei tainnut kukaan mainita vielä, että kun uuden virtasuuttimen laittaa niin kannattaa viilata langan pää pyöreäksi niin ei ota lastua siitä uudesta virtasuuttimesta työnnettäessä läpi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
apua kaivataan nivan kanssa | Punanenä | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.03.2008 19:07 |
UAZ moottorinvaihto projekti || Apua kaivataan! | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 335 | 28.12.2007 00:26 |
bj:n laatikon purku apua kaivataan | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.10.2005 11:40 |
Nörteiltä apua kaivataan.... | ¤Offi-Osku¤ | Chit-Chat | 18 | 11.10.2005 09:55 |
Apua kaivataan: Toyotan mekaanisesta vinssistä | H_Nietu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.07.2004 07:11 |