Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2010, 06:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kukaan ei vielä ilmeisesti neuvonut putsaamaan langansyöttöpyöriä. Ne saattaa näyttää OK, mutta eipä tarvi paljon kun suttaa. Korostuu varsinkin hitaalla syötöllä. Uusiakin saa melko edullisesti, kuluneisuutta hankala todeta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2010, 12:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vieras J


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kukaan ei vielä ilmeisesti neuvonut putsaamaan langansyöttöpyöriä. Ne saattaa näyttää OK, mutta eipä tarvi paljon kun suttaa. Korostuu varsinkin hitaalla syötöllä. Uusiakin saa melko edullisesti, kuluneisuutta hankala todeta.
Aika helposti voi asiaa syynätä.

Syöttää lankaa ulos polttimesta ja jarruttaa langan kyljestä peukalolla ja etusormella puristamalla.
Jos jo pienellä puristuksella alkaa pyörät sutimaan niin syöttöpyörien kireyttä lisää, jos ei auta niin langanjohtimen puhdistus/vaihto.
Jos ei eo. hommat auttanut,eikä kelajarrukaan ole liian tiukalla niin sitten syöttörullien vaihtoon.
Kannattaa tarkistaa ensin, että on oikea ura syötössä (2 uraiset mallit)
Nuo pyörät kestää ammattikäytössäkin vuosia, ainakin ammattikoneissa.

Ja pyörien pitääkin luistaa kun lankaa kovemmin jarrutetaan, muuten on pyörät liian tiukalla ja lanka valssaantuu.
(paitsi teliveto joka ei juuri luistele...)

Aina jos on Mig ongelma, niin VAIHTAKAA se VIRTASUUTIN ensimmäiseksi. Aivan sama vaikka olisi vain tunnin vanha.
Esim. Kempin suutin maksaa alle euron, joten ei sen kanssa kannata värkätä, varsinkin kun suurin osa ongelmista johtuu siitä.
Ja niitä suuttimia PITÄÄ olla muutama ylimääräinen varastossa AINA ( ja niille langoille sopivia mitä teillä on).
Sitten tarkastatte langansyötön, maadoituksen ja kaasun.
Voimavirtakoneissa sen, että VARMASTI kaikki vaiheet tulee koneelle.
Ja käyttäkää puhdasta lankaa, ruosteinen antaa huonon sauman ja tukkii langanjohtimen.
Jos hitsaatte harvoin, niin kela pois koneesta ja pussiin ja kuiviin sisätiloihin.
Varsinkin maaseudulla koneen pistotulppa irti verkosta kun lopetatte hommat, niin ei pääse ukkonen hajottamaan diodeja tai elektroniikkaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2010, 17:17
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Ei tainnut kukaan mainita vielä, että kun uuden virtasuuttimen laittaa niin kannattaa viilata langan pää pyöreäksi niin ei ota lastua siitä uudesta virtasuuttimesta työnnettäessä läpi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
apua kaivataan nivan kanssa Punanenä Tekniikka & Jutustelu 5 14.03.2008 19:07
UAZ moottorinvaihto projekti || Apua kaivataan! Revolver Tekniikka & Jutustelu 335 28.12.2007 00:26
bj:n laatikon purku apua kaivataan upi7 Tekniikka & Jutustelu 9 25.10.2005 11:40
Nörteiltä apua kaivataan.... ¤Offi-Osku¤ Chit-Chat 18 11.10.2005 09:55
Apua kaivataan: Toyotan mekaanisesta vinssistä H_Nietu Tekniikka & Jutustelu 1 09.07.2004 07:11


Sivu luotu: 14:04 (GMT +2).