![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() muutaman pajareissun kuluessa pääsee sovittamaan typpitikkuja paikalleen taakse..ja sit pääsee eteen hahmottelemaan y-linkkiä. ekana yritin taivutella tota takakehikkoa Tollukan powertoolsilla mutta onnistuin tekemään niin hienoja kurttuja että piti kaivaa kätköistä pari tuubikäyrää, niillä kyllä tuli vähän kantikkaampi muoto mitä oli ajatuksissa. no, onneksi visualisuus ei ole kovin korkealle priorisoitu tässä laitteessa, pääasia on tekemisen jalo riemu perustuen vapaaseen tajunnan tai tajuttomuuden virtaan. terapiaprojekti ja pako todellisuudesta kuulostaa tehokkaalta!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hienosti näyttää auto muotoutuvan.
![]() Mutta tuo pääkaaren alapää vähän mietityttää... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE
Mutta tuo pääkaaren alapää vähän mietityttää... ![]() joo, onneksi tää ei ole mikään suunnistusauto kun siellä tuntuu toi kaarijuttu kummittelevan niinkuin myrsky vesilasissa. toi pääkaaren alapää on kummitellut mua alusta saakka, jopa silloinkin kun tää kehikko oli läjän kopan sisällä. tosin siinä sen olis varmaan saanut vaikka cup-säännöt täyttäväksi laittamalla sopivan kokoinen pelti ruosteisen sisälokarin päälle jolloin kaikki olisivat olleet onnellisia.... lujempi tuosta varmaan nyt tulee kuin em. tavalla. ja nyt tuosta saa onneksi aika hyvin rakennettua parlokille tai vaikka peltiselle sisälokarille paikan ja sopivasti putkittamalla alarunkoon rakenne jäykkenee. ja muutenkin tossa takakehikossa risteilee putkea siihen malliin ennen koeajoa että rakenne pakosti on aika kankea |
#4
|
|||
|
|||
![]()
hyökättiin pojan kanssa pikku toviksi pajalle tänään, näyttää saavan enemmän aikaan kun kaksi tekee. laitoin pojan peltitöihin ja itse mallailin tikkuja paikalleen. aika hyvin näytti tikut asettuvan ekalla sovituksella, pientä hienosäätöä niin paikat on selvillä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Näyttää siltä, että joutuu kohta muistelemaan kuinka noita tikkuja täytellään...
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
aikansa kun kattelee ja pyörii tekeleen ympärillä ja joskus kyselee ja jopa kuuntelee muidenkin neuvoja niin rakenne järkevöityy, jos vain itsekseen kattelee niin vähäinenkin ymmärrys jumittuu. tän illan rälläköinnin ja heppailujen jälkeen takarunko alkoi vaikuttaa järkevämmältä. täytyy käydä yhdellä verstaalla ajamassa lisää putkea sopivalla säteellä lokarin kaaria varten niin saa nekin muotoiltua uudella tavalla järkevämmin
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
kamerapuhelin hajosi keväällä ja ei tule oikeeta kameraa raahattua mukana pajalla joten ei ole kuvallista päivitystä... on tätä silti tehty pikkuhiljaa....
tänään aamulla kun pari tuntia makoilin pajan lattialla kuvitellen olevani kanto, kivi tai ajouran keskipatti niin tulin siihen tulokseen ettei tähän tule y-linkkiä eteenkään. sinällään ihan toimiva juttu ja sellainen on jo heppailtuna auton alla, talliolosuhteissa ainakin toimii ja joustaa. mutta mutta, kun en halua nostaa alustaa kuuhun asti niin kolmio jää liian alas ja olisi varmaan kiinni yhtenään. ajokorkeudessa kolmio olisi hyvin lievästi yläviistoon kohti jakolaatikkoa siten että maavaraa jäisi 39,5" renkailla n.470-500mm. onhän tuossakin tietysti ilmaa jonkun verran mutta kun se on tavallaan niin isolla alalla että se varmasti vaikeuttaa ajolinjojen valintaa. yksi "parannus" vaihtoehto olisi kone/vaihteistopaketin nostaminen sopivasti mutta sitten takakardaanin kulmat ei enää miellytä. eli nyt on sitten vaihtoehtoina nelilinkki, rangen takapään yläkolmio ja suorat alatukivarret tyyppinen ratkaisu, kolmilinkki panhardin kera. kaikki mahtuu rakenteellisesti tekemään, vaan mikä olisi toimivin 14" ilmatikkujen kanssa? spiderissä käytetään edessä rangetyyppistä ja oletettavasti ihan toimiva ratkaisu, itseä kiinnostaa nelilinkin kanssa lähinnä nämä kaksi vaihtoehtoa. heittäkäähän ajatuksia jos sellaisia on esittää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 5 vuotiaalle pojalle laskettelukamat | landy | O/M/V Muut | 0 | 14.01.2009 14:53 |
highluxsus rosessi | lepoantti | Maasturiprojektit | 61 | 11.07.2008 18:47 |
OT: hommasin sitten mikroauton pojalle!!! | wannabee | Chit-Chat | 2 | 24.03.2007 20:26 |
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? | SoksalItok | Formula 1 | 2 | 30.05.2004 19:48 |
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? | Laskos | Formula 1 | 11 | 28.11.2003 14:45 |