![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
missä viipyy Matti ja ammattilaishuumori hieman toiselta kädeltä... epäillään että enemmän sitä huumoria riittää kuiteskin niinpäin...
|
#27
|
|||
|
|||
![]()
Lada Nivaa katsastettiin ja vuosi oli joku -82 tjsp ja ihan loppuvuodesta - lumi maassa.. Isoa vikaa ei löytynyt mutta virkamies halus koeajolle (epäili imeisesti renkaita). Kävi lenkin ja syöksytti n 50-60 vauhtia kohti konttorin seinää ja päätti alottaa jarrutuksen, no nivahan huilas ku kelkka ja vähän aikaa oli käsiä ohjaamo täynnä. Sivuutti noin viiden sentin päästä konttorin päällikön oman auton ja ei se seinästäkään kauas jäänyt. Kun auto pysähty viimein, niin nousi virkamies naama punasena nivasta ja aloitti huutamisen "mikkä perkeleen renkaat tässä on alla" Isäukko vastas tyynesti, että "kesäpinta miseliinithän siellä, näkeehän tuon kysymättäkin". "ettekö te saatana tiiä, että autossa pitää tähän vuoden aikaan olla talvirenkaat". Johon vastattiin, että "eikö katsastusinsinööri itse tiedä, että neliveto autossa ei tarvi olla koskaan talvirenkaita". No ei se uskonut ja juoksi päällikön konttoriin, josta tuli hetken päästä myös lujaa pois ja kertoi että "totta se perkkele on, ei tartte talvirenkaita". Leima piti laittaa ja hymyssäsuin lähdimme paikalta.
Pari kesää sitten tein kolme jarru traileria ja niitä sitten katsastelin sitä mukaa kun valmistu. Kyseessä kokoajan sama asema. Ekan kärryn katsastuksessa ei muuta huomautettavaa, mutta runkonumero on ahtaassa paikassa ja siihen ei mahdu hyväksyntä leimoja päihin. No ajelin kotiin ja löin numeron uudestaan eri paikkaan ja taas takas asemalle. Kelpas - sanoi vaan, että ois voinu lyyä aisaan tuon numeron, eikä kärryn runkoon. Eipä tuosta maininnut kun lähdin takomaan. Toinen kärri (identtinen edellisen kanssa) vuorossa noin kuukauden päästä. Numero oli nyt aisassa ja tilaa lyödä leima molempiin päihin. Kelpas, mutta mainitsi, että aisan kiinnikettä ei saisi hitsata kärryn runkoon - ihmettelin hieman, että miten se sitten kiinnitetään kun hitsaamalla on tehty koko laitos ja ei hänkään keksinyt joten kaikki oli kunnossa. Ei lyönyt leimoja numerosarjan päihin ja minä kysyin, että pitäskö tuohon laittaa leimat numeron päihin. Tuumas, että ei sitä ole tehty pariin vuoteen.. Kolmas kärry jälleen identtinen ja kaikki kunnossa, mutta yllättäen numero onkin väärässä aisassa. Sanoin, että tämä on nyt kolmas kärry kahden kuukauden sisään ja edellisissä numero on ollut samalla puolella kuin tässäkin ja ne on kelvannut. Mies väitti että ei ole kelvannut enää moneen vuoteen, vaan numero on oltava toisessa aisassa. No ajelin kotiin ja tinttasin numeron toiseen aisaan ja taas takas. Katsoi että laitoin numeron toiseen aisaan ja sitten kaikki kunnossa. Sellaista on yhdenmukaisuus..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Kaveri katsasti sitikan katsastuskonttorilla x. Leima paperiin.
Viikon päästä kun auto oli myyty tippui takaakseli helvettiin.. Silloin vähä nauratti..
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TÄH..?
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#30
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mut yks vakiokysymys, mitä en oo koskaan tajunnu kuinka tällaisen voi möläyttää edes vahingossa. Tätä sattuu muutamia kertoja vuodessa omalle kohalle: Minä: rekisterikilven valot ei pala. Poka: edessä vai takana? ![]() Kaikennäköisiä kummallisia tapahtumia olis pitkä lista, mutta ne nyt ei kovin huumoria ole. Olipa ex-kollegalla joskus männävuosina sattunut tapahtuma kun oli auto ollut nosturilla ja huudellut kuskille että kääntelis rattia. Muutamaan kertaan huudellu ja sitten laskenu auton alas ku ei mitään tapahtunu. No vanha ukko saanu sydärin ja kuollu sillä välin rattiin. ![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Land-Roverissa ei toiminut juuri muuta kuin ratti, mutta leimata piti. Leimalla katsuri kysy, että pysähtyykö tämä edes ja löi jarrut pohjaan sisälle ajaessa. Sen jälkeen kun saatiin kaavittua itsemme tuulilasista(ei ollut tuon ikäsessä vöitäkään), lantikka ei suostunut käyntiin perkeleelläkään. Eka kerta kun katsuri antoi mulle liki kumarrellen apuvirtaa, mutta toisaalta eka kerta kun jarrut laahaa 1,5 yksikköä. Hylky laahauksesta. Näiden lisäksi katsuri nousee pois autosta ja pyytää käyttämään laitteita, koska ei itse toimintoja löydä. Ehti myös leiman aikan puhumaan rumia konttorin sihteerille ja sai sellaisen säkenöintireaktion etten ole ennen nähnyt.
Leimasin Dynaa, niin katsuri meinasi lähteä kotiin jo nähdessään otteen. Savuja mitattaessa tempoi ja heitteli mittareita niin, että meinas kaatua lumisella lattialla. Sain ns. imettyä hymyn, hallin kattorakenteet näytti olevan kunnossa. Savuilta sisään ajaessa piti käydä työntämässä, että pääsee jäiseltä pihalta sisään. Sisällä alkoi jo juttukin luistamaan, kysyin valomittauksen jälkeen säädetystä etuvalosta: Onks hyvä nyt? Vastauksena: Eihän vanha Dyna voi olla muuta kun hyvä. Eiks neekerit o vielä ymmärtäny viedä tätäkin Afrikkaan? Ei kai tää kelpaa kun on niin vanha. Luulis, että joku rakennusliike edes ottais siellä kun on nosturikin. Tässä ei ole niin montaa osaa, että joku niistä vois hajota... Ei kyllä harmittanu, kun leima tuli. ![]() ![]() ![]() |
#33
|
|||
|
|||
![]() Maasturin talvirenkaat taannoin
Talvirengasmääräykset eivät koskeneet jokapyörävetoista autoa, sanallinen määritelmä oli jotain luokkaa
talvikäyttöön soveltuva... Taannoin kun aloittelin tätä autoilijan uraa, niin silloin kaikki oli toisin! Homman nimi oli seuraava: - Auto pestiin sekä moottoritilasta, sisältä ja päältä. - vietiin kaikki ylimääräinen pois autosta - pukeuduttiin siististi ja asiallisesti - ilmoittauduttiin katsastukseen noin 30min ennen varattua aikaa Ja tulos oli yleensä seuraava: - Jarrut puolti (dynometrissä jarrutettiin sillälailla että toinen pyörä pysähty, ja annettiin tahkota toistapuolta minuutti pari, ja hajun saavuttua hyttiin jalka pois jarrulta ja dyno uudelleen käyntiin: ja avot: äsken savunnut etujarru tehoton! -Pohja mätä (teroitettu hitsaushakku meni läpi pintaruosteesta, olis kyllä mennyt maalatustakin) -Iskarit paskat (nosturilla jostain iskarista löytyi kosteaa tms) -jarrulevyt tai palat tai rummut tai kengät loppu; pitää vaihtaa/tarkastaa seuraavaan näyttöön -Öljyvuoto - ja jos autossa oli lisävaloja, niin ne oli tuettu puutteellisesti - Nivelissä/puslissa väljää (vm. -82 2,3 td Galant:n alkuperäinen sektoritanko väjlä 90km ajolla!, mutta muuttui korjauskehoitukseksi, ja maahantuoja antoi A4 paprun ja kaikki ok => uusi mitsukaan ei olisi päässyt läpi!) -jne Kiitokset Isälle ja Äidille että en ollut ajokorttiikäinen silloin kun autojen jarrut testattiin pihalla... Ja kaikki tuo sai aikaan sen että auto pomppasi katsastuksessa, ja heti ulos -> jos esim jarrut pomppas, niin auto ajettiin ulos ja todettiin että jatketaan seuraavalla kertaa.... Katsastin omaa Carinaa 4. kertaa samaan syssyyn ja silloin oli vikana muistaakseni jarrulevyjen paksuus (epätieto) ja silloin palo hiat: Kävin kertomassa tälle keikkakatsastusaseman vastaavalle että nyt riittää (ja pari muuta voimasanaa) ja kas kummaa, katsastus ei ollutkaan hylätty jälkitarkastukseen, vaan keskeytetty, ja vikalistan kirjoittanut inssi haihtu pois paikalta (ei ollut mikään tyhmä?), ja itse paitahihainen kävi "tarkastamassa" levyt pihalla. Oli aidosti pahoillaan ja kertoi että tämä ei tule toistumaan. kertoi että voi tulla valittaan vikalista kanssa samantien jos siltä tuntuu Ja ei toistunutkaan minulle, jostain kummasta syystä koko 80 luvun loppu ja 90 luvun alku oli "helppoja" katsastuksia, yhtään kertaa ei ollut ongelmia, vaikka pomppas varmaan 5 eri katsastusta: näytettiin sormella että tuossa on reikä, ja ne reiät oli oikeita lahoja, lähes sormella murrettuja. Mutta nythä autoa katsastaessa vallitsee tasapaino: sekä katsastusmiestä että auton omistajaa tympäsee pomppaaminen yhtä paljon! Minun kaikki autot pomppais katsastuksessa, jos käytettäs samaa kampaa mikä oli 80-luvun lopussa, ja ei pelkästään yhdessä kohtaa! Toki nykyjäänkin näkee" mielenkiintoisia" vikalistoja; mm. lc:n taka kardaaniristikoita, rungollisen auton helmapellin ruostereikä (reikä n,2x4cm murjottuna) ja pari muuta "oikeaa-" vikaa samassa autossa |
#34
|
||||
|
||||
![]() no mutta
olin leimalla asiakkaan 410 suikalla ja katsuri oli itse täydellisyys ja kaikki tietävä koulunsa juuri läpäissyt paskamaha.no sälli tunki itsensä puikkoihin(140kg) ja suikka halliin. itse istuskelin kahvilla huulitellen konttori tätien kanssa. puoli tuntia ihailin insinöörin ajatuksen kulkua kun se haki ei mistä ihmeestä saa konepellin auki! lopuksi sen oli pakko tulla kysymään mistä pelti aukee. rupes naurataan kun se tokas et kyllä mä tiesin mut en muistanut.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Olin aikanaan vanhan coupetaunuksen kanssa leimaa kokeilemassa pitkän hitsaussession jälkeen, perjantai ja baanalle kova polte. Tanessa oli sitä vikaa että bensamittari tykkäsi joskus jumittua varttitankin kohdalle. Katsuri täräytti voorttin tulille ja ajoi koelenkin kautta jarruteloille. Hetken jarruttelun jälkeen tyhjäkäynti tipahti vahvasti nollan tuntumaan eikä sitten niin millään käymään. Pikku hiljaa alkoi aavistus hiipimään pintaan että josko se perkule taas tempun teki.. Ja tosiaan, tankki oli yhtä kuiva kuin omistajan kitalaki. Hävetti. Mutta yllättäen insinööri ilmoitti että katsastusta voidaan jatkaa, koeajo kun saatiin jo tehtyä! Mitäs siinä sitten kun lykkäämään nöyränä tanea teloilta nosturille ja leima tuli
![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Nissanilla tuli joskus huristeltua leimalle suoraan kevyestä syys-offailusta; ajoin auton halliin omalla numerolla ja ponkasin ulos kärrystä todeten katsuri sedälle että "tämmöstä tulin näyttämään!" johon katsuri tuumas "ai kumpaa, tuota savi määrää vai autoa sen alla?" noh leima tuli ja ei hirveesti hakattu pohjaa kun katsuri ei tykänny savesta niskassa
![]()
__________________
Mouho Motorsport |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Sysleri hylättiiln joskus kun nastaero oli liian suuri. Takapyörät olivat uudet ja etumaiset kuluneet ja kun nastoja puuttui niin hylky tuli. Muistaakseni ero sai olla 20% akseleiden välillä, että tällästä...
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu? |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Kerran erästä Jeeppiä katsastaessani menin auton alle kurkistelemaan mahdollisia korjauskohteita katsastajan kanssa. Jeepistä oli venakoppa, se muovinen, poikki ja valutti öljyjä aika viissiin alleen. Katsastaja vilkaisi just moottorin kohdalla ylöspäin ja just keskelle sen otsaan tipahti musta pisara öljyä. Olin varma, että siinä meni se katsastus mutta tää kaveri oli pro ja pyyhkäs vaan otan puhtaaks ja leimakin tuli.
Toisen kerran katsastin Bj:tä ja siinä oli lapikkaat alla. Katsastusmies tuijotteli hetken kumeja ja kun kysyin, että pitäiskö ne leimata alle totes vaan, että ei varmaan kannata. Ei tää katiska enää pitkään oo liikenteessä, arveli. No ainakin kymmenen vuotta se oli liikenteessä tuon tapahtuman jälkeen ja voipi olla vieläkin. |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Aikoinaan jkl:ssä vaikutti eräs katsastusinsinööri ( legenda ) silloin ei ollut kuin valtion konttori onneksi , hinnat olivat kohtuulliset.
![]() Vein avovaimon , nykyisen vaimon saab 96:sta leimalle. Auto jarrudynolle ja kaikki Ok. suikka vinossa tämä vanhamies tutki saabia , ja jos jotain kysy , niin vastaus oli myhähdys... Insinööri: kuules poika , tässä on takavalot haalistuneet! Minä , että joo , vanhahan se on.... Insinööri : epäilen ventiilivikaa? Minä: renkaassako? ![]() Insinööri: ei vaan moottorissa... Minä: ai mistäkö päättelit? Insinööri: katos kun tässä pakokaasuletkussa roikkuu , niin tämä puputtaa..... Minä: no niin joo , sehän V4. Insinööri: hylätty! Takavalot haalistuneet ja mootorissa venttiilivika...... Vähän ajan päästä uusinta näyttö , jolloin herra ei ollut töissä.. ![]() Saab uusintaa ja ei mitään vikaa , samoilla eväillä , autolle ei tehty mitään. |
#40
|
||||
|
||||
![]()
90luvulla koitettiin epätoivoisesti elvyttää noita datsun100Amppeerisia.
ja kaveri osti maahantuojan poistomyynnistä ison kasan orkkis osia. noista halvatun laitteissa oli tukivarret aika rapeita, mutta meilläpä olikin nyt uusia. hirmuisen hitsailu rojektin jälkeen massattiin tatsunin pohja ja kohti konttoria leimaa vornumaan. herra katsastusinsinööri tarkisti alustaa ja selitti samalla että tolla massalla ei kyllä pääse kusettamaan häntä ja tälläs piikin uuden tukivarren läpi ![]()
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Veljyeni leimas projekticorollansa joskus kultaisella kahdeksankymmenluvulla. Auto oli niin virheetön, kuin vain perfektionistilla projekti voi olla. Järvenpään legendaarinen naisinssi sai kuin saikin hylyn aikaan, syy: Takaroiskeläpät asennettu liian korkealle...
|
#42
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Meidän diesel datsuni sai hylsyn kun kierti 3000rpm likaa ![]() |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Onpa tullu kans tutustuttua kyseiseen per...soonaan.
Joskus silloin vein ht corollaa leimalle ja eikös sattunut tää immeinen katsuriksi. Mietin siinä että no eipä tullu leimaa ja mitähän se sieltä nyt sitte löytää. Ihmetys oli kyllä suuri kun puolen tunnin hakkaammisen jälkeen tokaisee että toinen ajovalo suunnattu liian alas. No meikä haukkana ruuvari taskusta ja vähän säätöa ja sanomaan että onx hyvä ny, hyvä ettei menny leimasin paperista läpi. ![]() |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta asiaan, varsin hauska katsastuskäynti mulla oli joskus reilu kymmenen vuotta sitten, kun vein 300d G-mersun (johon olin vaihtanut 5-litraisen bensa V8:n) muutoskatsastukseen Itäväylän TB:n yhteydessä olevalle konttorille. Herra katsastusherra otti toimistosta mersun paperit ja kysyi multa, että "mikäs muutos pitäis katsoa", no "moottorin vaihto dieselistä bentsiiniversioks"i vastasin varovasti. Mentiin autolle ja Herra isoherra pyysi avaamaan konepellin ja katsottuaan hetken konehuoneeseen, ärjähti kovaan ääneen, "EI HEL..., EIHÄN NÄIN VOI TEHDÄ!" johon minä vastasin, että "kyllä voi, se on mersun moottori". "Ei helv... ei onnistu, ei sitten millään, ja onkos sulla jotain dokumentteja tähän." Olin varautunut melkoisella paperinipulla, koska mitään lupia en ollut hakenut muutosta varten, joten annoin inssille nipun papereita, joista ilmeni mersun G-mallisarjojen mukaiset eri moottorivaihtoehdot tehoineen ja tilavuuksineen, sekä omaani vaihdetun koneen speksit myös. Äijä tutkiskeli niitä hetken ja seuraavaksi hän keksi, "No jarrut ei varmaankaan ole riittävät". Johon minä pääsin kuittaamaan antamalle hänelle paperit tehdyistä muutoksista ja mittausraporteista saatesanoilla "asiaan on perehdytty kohtuu huolella ja tässä paperit aiheesta". Taas meni hetki hiljaisuudessa inssin lukiessa painettua tekstiä ja leimojen oikeellisuutta arvioidessa ja sitten äijällä välähti, "jousitus ja muut alustan osat ei ainakaan voi olla riittävät". Siinä vaiheessa löin koko jäljellä olevan kansiollisen papereita herralle käteen, "siinä on loput paperit, niistä pitäis löytyä kaikki tarpeellinen tieto". Taas pienen tovin papereita tutkittuaan muuttui inssin aiempi vastenmielinen asenne huomattavasti inhimillisemmäksi ja keskustelu muuttui lähes ystävälliseksi. Jonkun hetken kuluttua siirryttiin itse asiaan, eli auton rakenteiden tekniseen tarkasteluun ja Inssi ajoi mersun varovasti nosturille, ohjasi minut teboilin puolelle kahville, koska hänen mukaansa auto ja paperit pitäisi kuitenkin tutkia tarkasti, sekä koe-ajo suorittaa. Aikani kahvion terassilla istuttuani inssi ajoi mersulla rauhallisesti rakennuksen ympäri sitä mainitsemaansa koe-ajoa, hetken kuluttua auto kaarsi nurkan takaa jonka jälkeen takapihan suoran alettua inssi painoi jo hieman kaasuakin, automaatti vaihtoi isompaa pykälää, suoran päässä jarrutus, jonka jälkeen mersu hävisi taas näkyvistä. Hörpin kahvia ja polttelin tupakkaa, kun nurkan takaa kuului kumin vinkunaa ja mikäs se sieltä tulikaan, mersu lievässä sivuluisussa (vain takaveto kytkettynä) ja inssillä pikkupoikamainen iloinen virne naamalla, ja eikun lisää kaasua, moikkas mua sinne terassille ja häipyi taas nurkan taakse. Meni taas hetki ja kohta mersu tulee näkyviin, inssillä rystyset valkoisena ratin puristamisesta ja niskat kyyryssä, vroom, suoran päähän ns. täysii ja seuraava kierros, no ei kuitenkaan, vaan tiukka U-käännös hieman kaasulla auttaen, auto terassin viereen parkkiin, inssi samaan pöytään kahville, "Hienon pelin oot tehny, hyvin kulkee ja pysähtyykin vielä, ei löytyny mitään huomautettavaa, odota hetki, tuon paperit kohta". |
#45
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ton uakkerin kanssa nauruntäyteiset hetket konttorilla kun virkaveljet naljailee keskenään. Joku vasta koulusta päässyt kloppi sain suoranaisen ilon kun pääs uazia katsastaa ja ensimmäin kysymys oli että mikä helvetti tää on??? Totesin että kato siitä otteesta kun sulla se siinä edessä on
![]() Mikäs siinä tuumasin ja eikun pelit tulille ja varoitin sitten että tässä on muuten synkronoimaton laatikko 1 ja 2 vaihteen osalta että välikaasua joutuu käyttää tai kaksoiskytkimen painallusta jos ei halua sorvata. Siinä vaiheessa vaaleasta katsurista tuli vielä vaaleampi ja hikipisarat alko herymään tuoreen inssin otsalle. No kauhean sorvaavisen jälkeen saatiin pelit liikkeelle ja kohti hallia.Valovaihtajaan ei osunut edes huonosti vaikka se siellä lattiassa on meinas vaan ainoaa puuhun ajaa kun ohjauksen lievä raskaus yllätti narukepin heheheh. Jarrudynolla sitten hauskuus alkoi. Pyörät rullille ja tässä vaiheessa totesin että on sitten tehostamattomat jarrut että saa painaa! Katsurilla rupes jo suonet pullistumaan päästä kun veti rattia vasten ja sanoi että jarruteho riittämätön, totesin että paina vaan kyllä ne viisarit nousee ,kun vaan painaa sitä pedaalia. Siinä jurnuteltiin tovi jos toinenkin kunnes takana oleva auto jossa oli vanhempi inssi hyppäs ulos ja kysyi että mikäs täällä nyt mättää?? Johon tuo nuorempi inssi sano että vähän jarruvoimat riittämättömät....Vanhempi inssi sitten siitä että väistäs vähän ni mä kokeilen ja survaisi iloisen 120 kiloisen voimalla ja viisarit lähelle 3500kn ja totes että jos nää ei ole jarrut niin sun pitää varmaan ostaa lastenrattaat pienellä virneellä. Siinä vaiheessa alko pokka jo olla niin rajoilla ,että oli pakko lähteä ulos autosta ja oottelemaan sinne nosturin viereen että saiskos se sen sinne tulemaan. Dynolta pois ilman että testas kunnolla takajarruja sen varren kokeili että viisarit nous ja pois. Ja kohti nosturia, ja varmaan nokkelimmat arvaa mitä sitten....No onnistuhan se tiputtamaan sen eturenkaan sieltä nosturilta sitten kuitenkin. Meikäläisellä henki meinas loppua kun ei enää voinnu olla nauramatta tosin lähdin kyllä toiseen päähän hallia. Hetken päästä tuo inssi tuli sanomaan että auto olis katsastettu saisitko sä millään tota tosta pois? Rohkeesti pakkia niin kyllähän se sieltä nous ja leima paperissa ![]() Meni romaaniksi mutta lyhyesti vaikea kertoa.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 09.04.2010 07:14 |
#46
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#47
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HEH, Juu, Joppa asenne ei aina kannata ![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Joskus kuumalla 90 luvulla mentiin katsastamaan silloista laulu rambleria.
No heti lähtiessä teki ramblerin legentaarinen rattikeppi kymäläiset ja 1 jäi,ja kakkonen meni päälle sillä seurauksella että sivuakseli vääntyi eli vitunmoinen rutina. No toimintaan jäi vielä ykkönen helkutinmoisella paukkeella,ja kolmonen.No eipä siitä masennuttu vaan konttorille siis jossa erittäin tiukaksi tiedetty nyt jo eläkkeellä oleva inssi osui kohdalle jolloin kylmähiki pinnassa oltiin jo lähes varmoja että nyt ei onnistu,no joko oli lääkitys sillä kertaa kohdallaan tai muuten vain oli jo ajatukset viikonlopussa mutta inssi totesi vain että eiköhän nyt yhteen rambleriin tänään leima saada. No jarrutestissä ei toinen takajarru pitänyt tarpeeksi.Tietenkin. Ja sitten nosturille.No inssi vetelee kardaania eestakaisin jolloin vuoroin laatikosta,ja vuoroin perästä ruikkaa öljyä lattialle,ja kun kaveri ottaa kardaanista kiinni ja vetäisee alas nii perä "nyykähtää" eteenpäin. "vähän on U pultit löysällä,ne pitää kiristää" sanoo inssi.Johon myö vain että Joo joo. No sitten etupään ravistelua eikä väljää missään,mutta kun pyörät nosti ilmaan niin joka kulma niin päin helvettiä kuin vain voi olla,ja joka paikassa väljää.Sitten taas etupää alas ja väljät hävis. Lisää ravistelua ja ei väljää missään. No sitten koe ajolle ja helkutinmoisella paukkeella hallista ulos ja vaihto kakkoselle helvetinmoinen roisaus (kun rattaat oli jo selvät siellä lootassa),ja heti uusi yritys kolmoselle ja naps.kaasuvaijeri poikki. No siinä vaiheessa inssi totesi että eiköhän tämä riitä tällä kertaa ja kirjoitti jälkitarkastuksen siitä kaasuvaijerista ja takajarruista. No se oli aika perse aukista aikaa joten rahaa ei ollut ajella eestakaisin ja kun kun se vaijerikin oli poikki niin ei se olisi ollut oikein mahdollistakaan. Ja entäs sitten??? No meikäläinen ettimään jostain jotain vaijeria ja kaveri rupesi tunkkaamaan rambleria ja tekemään jarruremppaa konttorin pihassa.No reilu tuntia myöhemmin oli rampelin takakengistä vaihettu toiset puolelta toiselle,ja kaasuvaijeri jotenkin patentoitu toimimaan. Ei muuta kuin jälkitarkastukseen,ja jarrutestiin ja nippanappa läpi. Inssi totesi vain että kyllä nyt tuli pojille työvoitto eikä ottanut rahaa uusinnasta,ja että eipähän ole ennen kukaan pihalla jarruremppaa tehnyt. Ja totesi vielä että saisihan nuo kaikki vaihteet toimia vaikka koneessa vääntöä tuntuukin riittävän. Sitten vain leima lappuun ja toivotti vielä hyvää kesää... |