![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Täälläpäin ollaan hiekkapuhalluksen jälkeen toholla poltettu jäljelle jäänyttä massaa ja sitte puhallettu uudesaan. Lämpösenä kun puhaltaa nii hyvin lähtee. Toinen kaveri tohon varteen ja toiselle hiekkapuhallus letku käteen nii tulee puhdasta peltiä joutuin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sähkö -tai paineilma taltalla on tullu nuita sitkeämpiä massoja irroiteltua. Eikä ole kallis kampe, terää vain pitää teroitella aika-ajoin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tämännäköisestä rassista on ketjun aloittajalla kyse. Nyt on puhalleltu sen verta mitä viitsi. Puhalletut kohdat käsitelty yhden kerran pensselillä levitettävällä Zingalla. Kuvan oikeassa alalaidassa näkyy Mersun hankalasti irtoavaa massaa.
http://muusikoiden.net/dyn/users/72723.jpg |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täällä on menossa samanlainen projekti,kyseessä mersu w124 pohjan kunnostus piti vain poistaa pikku ruostekukat mutta päädyttiin että poistetaan orkkismassa pohjasta melkein kokonaan,parhaimman tuloksen mielestäni saa piikkisikaa ja neekerintukkaa hyväksikäyttäen.Tuon piikkisian käytössä on muistettava että painaa vain kevyesti laikkaa pinnalle eikä niin kuin yleensä että painetaan niin paljon kuin jaksaa,laikka kestää pidempään ja massa lähtee helpommin näin tekemällä.Ostin piikkisian uutena ja maksoi jonku 350e silloin mutta paras vehje on mitä ruostehommissa ja massan poistossa óon käyttänyt.
Ps piikkisikaan saa kahden mallista laikkaa eli suorilla piikeillä ja sitten taivutetuilla piikeillä.taivutetuilla piikeillä oleva laikka on parempi massan poistoon ja suorapiikkinen on pikkurupien poistoon oiva laikka. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Jaa että "piikkisika"; siinäpä oivallinen nimitys tuolle rapsutuskoneelle. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt ei jupeille tai silkkiperseille asenne päällä ja jos jaksaa pitää tämänlaista asennetta, voi homma edetä. Ratkaiseva ponnahduslauta tämän projektin etenemiselle oli omatekoisten hiekkapuhalluskamojen rakentaminen ja kunnollinen suojavarustus. Puhallus eteni muuten hienosti, mutta ainoastaan Mersun massa meinasi hidastuttaa projektin etenemisen... Koska ruostetta on paljon, sitä on tietenkin myös sellaisissa koloissa, joihin on mahdollisimman hankala päästä käsiksi. Osa vanhoista paikoista on tehty rosterista tai sinkitystä pellistä. Ne on kestänyt parhaiten. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ vaihdekepin irroitus... | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 05.08.2013 20:16 |
BJ korin irroitus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.08.2009 17:23 |
Pronssiholkin irroitus | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.04.2007 20:28 |
Tulppien irroitus? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.09.2004 21:01 |
-86 mittariston irroitus | ruoska | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 03.10.2003 23:20 |