Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2010, 14:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Täälläpäin ollaan hiekkapuhalluksen jälkeen toholla poltettu jäljelle jäänyttä massaa ja sitte puhallettu uudesaan. Lämpösenä kun puhaltaa nii hyvin lähtee. Toinen kaveri tohon varteen ja toiselle hiekkapuhallus letku käteen nii tulee puhdasta peltiä joutuin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.04.2010, 20:57
Eqoistig Eqoistig ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 12
Perusasetus

Sähkö -tai paineilma taltalla on tullu nuita sitkeämpiä massoja irroiteltua. Eikä ole kallis kampe, terää vain pitää teroitella aika-ajoin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2010, 19:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Cool

Tämännäköisestä rassista on ketjun aloittajalla kyse. Nyt on puhalleltu sen verta mitä viitsi. Puhalletut kohdat käsitelty yhden kerran pensselillä levitettävällä Zingalla. Kuvan oikeassa alalaidassa näkyy Mersun hankalasti irtoavaa massaa.
http://muusikoiden.net/dyn/users/72723.jpg
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2010, 19:50
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.957
Perusasetus

Täällä on menossa samanlainen projekti,kyseessä mersu w124 pohjan kunnostus piti vain poistaa pikku ruostekukat mutta päädyttiin että poistetaan orkkismassa pohjasta melkein kokonaan,parhaimman tuloksen mielestäni saa piikkisikaa ja neekerintukkaa hyväksikäyttäen.Tuon piikkisian käytössä on muistettava että painaa vain kevyesti laikkaa pinnalle eikä niin kuin yleensä että painetaan niin paljon kuin jaksaa,laikka kestää pidempään ja massa lähtee helpommin näin tekemällä.Ostin piikkisian uutena ja maksoi jonku 350e silloin mutta paras vehje on mitä ruostehommissa ja massan poistossa óon käyttänyt.

Ps piikkisikaan saa kahden mallista laikkaa eli suorilla piikeillä ja sitten taivutetuilla piikeillä.taivutetuilla piikeillä oleva laikka on parempi massan poistoon ja suorapiikkinen on pikkurupien poistoon oiva laikka.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2010, 23:47
jackie jackie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.06
Sijainti: Korvenkylä, Joutseno
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tämännäköisestä rassista on ketjun aloittajalla kyse. Nyt on puhalleltu sen verta mitä viitsi. Puhalletut kohdat käsitelty yhden kerran pensselillä levitettävällä Zingalla. Kuvan oikeassa alalaidassa näkyy Mersun hankalasti irtoavaa massaa.
http://muusikoiden.net/dyn/users/72723.jpg
Onpa muute melkosen happaman olonen vehje, ja mieki oon kuiteski aika ruosteisia mersuja nähny ja valitettavasti hitsannuki Olisi kyllä Vuoden suomalais-ugrilainen kulttuuriteko -palkinnon arvoinen tämä projekti

Jaa että "piikkisika"; siinäpä oivallinen nimitys tuolle rapsutuskoneelle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2010, 00:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jackie Näytä viesti
Onpa muute melkosen happaman olonen vehje, ja mieki oon kuiteski aika ruosteisia mersuja nähny ja valitettavasti hitsannuki Olisi kyllä Vuoden suomalais-ugrilainen kulttuuriteko -palkinnon arvoinen tämä projekti
Totuus on vielä huomattavasti karumpi kuin mitä kuvasta näkyy sillä ruosteremppaa on tossa joutunut tekemään ruostesuojaustarroista huolimatta aivan helkutisti ja nyt taas muutaman vuoden jälkeen kaivoin auton esiin ja meinasin tehdä kerralla isomman ruosterampan, jonka jälkeen auto olisi tarkoitus viedä leimalle ja laittaa taas kilpiin.

Nyt ei jupeille tai silkkiperseille asenne päällä ja jos jaksaa pitää tämänlaista asennetta, voi homma edetä.

Ratkaiseva ponnahduslauta tämän projektin etenemiselle oli omatekoisten hiekkapuhalluskamojen rakentaminen ja kunnollinen suojavarustus. Puhallus eteni muuten hienosti, mutta ainoastaan Mersun massa meinasi hidastuttaa projektin etenemisen...

Koska ruostetta on paljon, sitä on tietenkin myös sellaisissa koloissa, joihin on mahdollisimman hankala päästä käsiksi. Osa vanhoista paikoista on tehty rosterista tai sinkitystä pellistä. Ne on kestänyt parhaiten.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ vaihdekepin irroitus... Heikki L Tekniikka & Jutustelu 16 05.08.2013 20:16
BJ korin irroitus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 7 06.08.2009 17:23
Pronssiholkin irroitus Tumppi Tekniikka & Jutustelu 5 23.04.2007 20:28
Tulppien irroitus? Paavo Tekniikka & Jutustelu 8 06.09.2004 21:01
-86 mittariston irroitus ruoska Vuosimallit 1984-1996 7 03.10.2003 23:20


Sivu luotu: 02:57 (GMT +2).