![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Käyttövoimavero on siinä satasen nurkilla, ja Co2 vero menee kokonaismassan mukaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Uusi naama ilmoittautuu
![]() Haulla löysin tämän ketjun ja se on aika lähellä omaa ongelmaani... Eli pitäisi tässä kevään aikana alkaa katselemaan seuraavaa projektia. Voi olla että menee muiden hommien takia tämän vuodella eteenpäin mutta kuitenkin. Eli joku neliveto avolava olisi hakusessa, johon tulisi ehkä kevyt korotus ja kunnon läskit alle. Tämä tulisi lähinnä metsästyskäyttöön mutta kuitenkin tieliikenteeseen. Kulutuksella ei suoranaisesti niin kamalasti väliä, kunhan vakuutus yms. pakolliset maksut pysyisi jossain järkevässä mittakaavassa. Diisseli tai bensa - aika sama kunhan on kestävä. Pitäisi löytyä alennusvaihteisto, neliveto, varmatoiminen moottori + vaihteisto sekä mielellään ainakin toiselle akselille jonkinlainen lukko. Yllä mainittiinkin että Hiluxi olisi paras vaihtoehto... näin varmaan onkin mutta ovat aika kalliita. Tässä tosiaan ollaan hakemassa pientä projektia, joten hitsaaminen ei ole mikään ongelma. Kattelin myös nissaneita ja mazdoja... mitäs muita vastaavia on vielä olemassa? Tietäisi vähän mitä kaikkia merkkejä/malleja tässä kevään mittaan alkaisi seuraamaan nettiautosta. Luonnollisesti se Hiluxi on ykkösenä jos vain sattuisi sopiva löytymään (lue edes tekniikaltaan ehjä ja halpa). |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Itellä on tommonen mitsun L200 ja vuosmalli -91. Hyvin on auto toimininut eikä tunnu ruostuvan niin kovin ku hiluxit. Tosin sekin on paljon käytöstä kiinni. Ja hiluxiin verrattuna mun mielestä paremmat penkit ja muutenkaan penkit ei oo niin lattian tasossa, kuten hiluxissa.
Huonona puolena taas osia ei niin paljoa löydy, kuten esimerkiksi hiluxiin. Varsinkin jos enemmän aikoo metsä käyttöön jalostaa niin taitaa hiluxi olla se paras vaihtoehto. Mutta kyl tol l200:sellaki pääsee yllättävän pahoihin paikkoihin, ja vielä jotenkuten ominvoimin poiskin ![]() Ja sitte vielä toi vanhan l200:sen kabiini on kyllä aika pieni verrattuna ln110 hiluxin kabiiniin. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
itellä oli vuos sitte kasiseiska vuoden 2,4diesel hiluxi ja oli kyllä varma peli, ikinä ei jättäny tien päälle ja lähti laakista käymään yli kahenkympin pakkasilla, eikä vienyt soppaakaan älyttömiä. mulla oli siinä 75mm korinkorotus ja 31'' renkulat. pirun mopohan se oli mutta niinpä nuo taitaa olla kaikki vanhat vaparidiisselit. itse ostasin sellasen hiluxin kyl jos tulis viel lava-autolle tarvetta, on hyvän näkönen pikkumodeilla ja varma peli kyllä
|
|
#5
|
||||
|
||||
King
Joo moni on Hiluxien kannalla täällä kyllä. Ja ihan kelpo pelejä ne on kyllä. Ja Mitsujen.
Ite oon sitä mieltä että vanhanakin ne tahtoo olla melko hinnakkaita kuntoon ja kilsoihin nähden. Löytöjä kyllä välillä näkee vielä. Mulla on pari 90 luvun alun Nissania, KC ja DC bensana ja diisselinä. Nokivasara vie siinä kympin tuntumassa ja bensa vie näin talvisaikaan melko seka-ajossa sen 15 litraa sadalla. Mutta kulkupuolessa on tosin eroa sitten ihan hyvin. Bensa 2,4 on tosi rivakan tuntunen siihen TD 2,5 koneeseen nähden. Lava on ihan paperia jos sille ei koskaan oo tehty mitään. Sama koskee takarunkoa. Mutta melkeinpä on suurinpaan osaan näistä liikennekelpoisista yksilöistä jo molempia elvytetty. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
No aika hyvin on vastauksia tullut. Tarttee varmaan lähteä siitä että pääsee koeistumaan näitä mainittuja laitteita.
Olen 193cm pitkä kaveri riittävällä elopainolla, joten pitää nyt ensin varmistua että mahtuu autoon hyvin sisälle ja saa hyvän ajoasennon. Tarttee pitää silmät ja korvat auki, jos ja kun joskus tänne suunnalle sattuu tulemaan jotain sopivaa myyntiin. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
tuossa muutamasta king cäpistä juttua mitä oon tuusaillu ja yhestä isuzun lavurista --> http://www.tokkyra.arkku.net/7462/
kingeihin oon ollu kyllä tyytyväinen etuna hiluxiin verrattuna tuo jakolaatikko korkeammalla eikä niin tärkyllä tökkäämässä joka kantoon ja kiveen etenemiskyvyssä tuskin hilun ja kingin välillä löytyy eroja ja koneetkin on turbottomana aivan yhtä laiskoja ![]() 33" renkailla kumminkin 2,5l dieselilläkin pärjää kohtuudella liikenteen seassa joskin yli 120km/h vauhteja on turha ilman monen kilsan suoraa odottaa. dieseli kingeillä ei alle 10l pääse edes vakio pyörilläkään ja 33" pyörillä kulutus pyörinee 12-15l tuntumassa. Vakuutusmaksu moiseen ilman bonuksia on 295e dieselvero 93e ja käyttömaksu uuden käytännön eli painon mukaan on 318e. jos tuo linkin hopeanvärinen kingi valmiiks jo hieman paranneltuna kiinnostaa vois olla myynnissäkin joten yv:llä tai puhelimitte saa lisää tietoa (on kilpien välissä ja leimassa)
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan AsuntoVaunu VM:90-05 Kaiken Merkkiset ja kokoiset huomioidaan | ranto3 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.11.2009 11:23 |
| Vertailua:Toyotan omat vai ARB:in lukot? | Racingrabbit | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 29.10.2007 14:53 |
| Dieselit: hj ja patrol vertailua | tikpe | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.07.2007 00:16 |
| 160:n Patrollin korkeus!Vertailua tarvittaisiin.. | makkus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.08.2006 11:44 |
| "O" GAZ merkkiset iskarit hakusessa! | Kimple | O/M/V Muut | 0 | 05.01.2004 13:01 |