Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2010, 22:07
Offens Offens ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 24
Perusasetus

Asiaa taas tutkittu. Hehkut näyttäisi olevan pimeitä, ei minkäänlaista kipinöintiä eikä millisen johon lämpeämistä havaittavissa kun virran otti suoraan plusnavasta. Voihan siellä hapettumat tosin olla eristeenä. Terveet hehkut nappaa kumminkin jotain 50A virtasta.

Toinen oikuttelija näyttää olevan siirtopumppu. Startatessa juutinputki irrallaan ei rykinyt ainetta muuten kun käsipumpulla avittaen. Siirto pumppu heräsi henkiin pienenpienellä naputtelu kehotuksella, mikähän siinäkin voi jumia?

Kolmas ongelma on tiensä päässä olevat akut, ei aivan saatu tulille kun kapasiteetti loppui, savua kumminkin talli täyteen

Totta on ettei eetteri terveellistä ole, mieluummin minäkin tulta tiisselille annan pakkokeinona.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2010, 09:46
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offens Näytä viesti
Toinen oikuttelija näyttää olevan siirtopumppu. Startatessa juutinputki irrallaan ei rykinyt ainetta muuten kun käsipumpulla avittaen. Siirto pumppu heräsi henkiin pienenpienellä naputtelu kehotuksella, mikähän siinäkin voi jumia?
kannattaa kurkata sinne syöttöpumpulle tuleva syöttöletkun banjoliittimeen, siellä on semmoi pien raakasihti. jos on oikeen tukkeesee päässy ni saattaa jäädä ruoka saamatta.
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2010, 09:54
oke oke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Nakkila
Viestit: 244
Perusasetus

siirtopumppuja on ainakin tälleen talvella menny johtuen jäätyneestä polttoaineesta? en tiedä mutta kahdesta mennyt siirtopumppu samoihin aikoihin kun tapeltu jäätyneen naftan kanssa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2010, 23:28
Offens Offens ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 24
Perusasetus

Tilanne on nyt sellainen, että käy ja kukkuu. Saa nähdä uusiiko siirtopumpun toiminta härö.

Minkä virman hehkut on parhaat kyseiseen kamppeeseen? Tai onko kukaan värkännyt imusarjaan raktorimallin hehkutusta?

Miten olisi järkättävissä tuo pakkosyöttö vaijerivedolla? Nythän on niin, että sammutinmoottori on kuollut ja sieltä tuleva vipu on poistettu. Jousi painaa akselin käynti asentoon, onko pakkosyöttö asento sammumispisteen ja käyntiasennon puolivälissä, vai miten se toimii? Vähistäkin tiedoista ollaan kiitollisia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2010, 23:49
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Käsittääkseni se pakkosyöttö on tuosta käyntiasennosta vastakkaiseen suuntaan kuin sammutus. Eli vipua kääntämällä eteenpäin. Siihen joku jäykkä vaijeri kiinni ja vetämällä sammutus, työntämällä pakkosyöttö.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2010, 07:45
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

pittää alkaa tänään värkkään tuo sammutin/pakkosyöttö asia kuntoon. Eli kysehän on minun, rouvaltakin kehuja keränneestä, patrollista, joten kysynpäs vielä moiseen ongelmaan ratkaisua eli polttoainemittari on eloton. oisko vinkkejä miten sais pelaamaan alkuperäisen vai onko vaihtoehtona joku tarvike mallin mittarihässäkkä. ja tosiaan mitä hehkuja suosittelette, koska nekin on välttämätön uusia

Kiitoksia jo annetuista tiedoista!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2010, 09:26
juhoke:n Avatar
juhoke juhoke ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: lahti, .
Viestit: 641
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari Näytä viesti
pittää alkaa tänään värkkään tuo sammutin/pakkosyöttö asia kuntoon. Eli kysehän on minun, rouvaltakin kehuja keränneestä, patrollista, joten kysynpäs vielä moiseen ongelmaan ratkaisua eli polttoainemittari on eloton. oisko vinkkejä miten sais pelaamaan alkuperäisen vai onko vaihtoehtona joku tarvike mallin mittarihässäkkä. ja tosiaan mitä hehkuja suosittelette, koska nekin on välttämätön uusia

Kiitoksia jo annetuista tiedoista!
Kaikki muut hehkut on pelannu hyvin, paitsi HKT tulpat. Tee takalattiaan reikä noin tankin keskelle, tai ota tankki pois, yleensä irronnu/hapettunu johto sieltä, mutta ensiks tarkasta taka-akselin kohilla oleva liitin onko hapettunu yms. ja muutenki johdotus anturille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero ei käynnisty -.- jusshako Tekniikka & Jutustelu 15 25.03.2013 17:35
Range ei käynnisty lämpimänä ZyndHel Tekniikka & Jutustelu 6 08.12.2009 22:51
12H-T sähkövikaa -> ei käynnisty Hessu888 Tekniikka & Jutustelu 3 27.09.2008 15:47
Moottori ei käynnisty Nerd-O Chit-Chat 21 16.08.2007 07:53
LJ suutinremppa ei käynnisty Tekniikka & Jutustelu 3 17.03.2007 21:09


Sivu luotu: 23:10 (GMT +2).