Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patroll ei käynnisty (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69519)

Offens 04.03.2010 12:46

Patroll ei käynnisty
 
Vävy vaihtoi pajeronsa toissa päivänä pätkä patrolliin, vanhaan sellaiseen oliko vm 83. Vaihto päivän pelasi ja lähti hyvin tulille. Seuraavana aamuna ei sitten millään käymään, pyörittää ripeästi niin kauvan kun virtaa riittää, tekee savua, ilmattu on, eikä ilmaa ollut löpön joukossa.Polttoainetta myöskin lisätty. Sammutin on mallia vaihteella, vivuston vääntely ei vaikuttanut. Pitänee tutkia hehkut, eikö pikatesti hehkuille ollutkin niin, että kisko irti ja hyppyvirtaa hehkun päähän ja jos kipinöi niin on hengissä. Vai onko alkuperäinen sammutin juminut off asentoon, no silloin ei suutinputkestakaan pitäisi löpöä turskahella (irti startatessa) ei olla testattu vielä. Näissä taitaa myöskin olla vahteja öljynpaineelle tai pinnan korkeudelle, onko? Eetterilläkin vähän illalla yritettiin, hörähteli sen mitä eetteri paloi. Onko hyviä ideoita missä vika?

tratok 04.03.2010 13:28

Kuulostaa siltä että hehkut on mykkänä, reippaasti vaan starttipilottia tarjoilee niin pitäs sen hörähtää tulille, jos ei sittenkään niin sitten voi olettaa että vika on jossain muualla kun hehkuissa.

Offipiru 04.03.2010 13:35

Mulla oli mustikka-patrolissa häikkää siinä releessä. Piti vaan ootella hissuksee että naksahti enne ku tarttas.

Gravedigger 04.03.2010 17:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tratok (Viesti 648440)
Kuulostaa siltä että hehkut on mykkänä, reippaasti vaan starttipilottia tarjoilee niin pitäs sen hörähtää tulille, jos ei sittenkään niin sitten voi olettaa että vika on jossain muualla kun hehkuissa.

Pilotin sijasta suosittelen dieselissä lämpöpuhallinta tuohon jos mahdollista käyttää. Eli pistorasia riittävän lähellä. Turvallisempi ainakin, kuin pilotti. Meinaa jos siellä vähänkään hehkuu kun pilottia menee. Esimerkiksi tuo jumittava rele antaakin hehkun. Niin veikkaan, että etsitään uutta imusarjaa sen jälkeen.

Pörö 04.03.2010 18:14

Esikammiotkaan ei tykkää paljosta pilotista.......

Hehkut siitä on sökönä tai ensin katsoisin seuravan jutun

Kuskin puolen akun plusnavasta lähtee nippu johtoja ne ovat 2 liittimen välissä olevat johtosulakkeet hapettumat tai muuten heikossa hapessa olevat johdot.

Omassa keksinnössä nuo liittimet olivat hapettuneet lähes olemattomiin ja silloin ei virta mennyt hehkuille saakka vaikka rele napsahtikin, volttimittarista näkee hehkuttaako.... Jännite putoaa hehkutuksen ajaksi selvästi...

hazzinen 04.03.2010 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offipiru (Viesti 648441)
Mulla oli mustikka-patrolissa häikkää siinä releessä. Piti vaan ootella hissuksee että naksahti enne ku tarttas.

mustikkapatussa/norsussa oli vika siinnä valossa ko se sammu liian aikasin. oli vaihettu liian lyhytaikaset hehkut, ni piti kahteen kertaan hehkuttaa ni räjähti heti käyntii. hehkuja minäkii veikkaan pätkän onkelmiin

GENOBI 04.03.2010 18:55

MASTON
 
itse suosittelen mastonin matta mustaa spry maali tsrattipilotin sijaan!ei ole niin herkkää syttymään ja säästyy esikammiot ym männän halkeilut!!!

Offens 04.03.2010 22:07

Asiaa taas tutkittu. Hehkut näyttäisi olevan pimeitä, ei minkäänlaista kipinöintiä eikä millisen johon lämpeämistä havaittavissa kun virran otti suoraan plusnavasta. Voihan siellä hapettumat tosin olla eristeenä. Terveet hehkut nappaa kumminkin jotain 50A virtasta.

Toinen oikuttelija näyttää olevan siirtopumppu. Startatessa juutinputki irrallaan ei rykinyt ainetta muuten kun käsipumpulla avittaen. Siirto pumppu heräsi henkiin pienenpienellä naputtelu kehotuksella, mikähän siinäkin voi jumia?

Kolmas ongelma on tiensä päässä olevat akut, ei aivan saatu tulille kun kapasiteetti loppui, savua kumminkin talli täyteen:mad:

Totta on ettei eetteri terveellistä ole, mieluummin minäkin tulta tiisselille annan pakkokeinona.

tratok 04.03.2010 23:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GENOBI (Viesti 648536)
itse suosittelen mastonin matta mustaa spry maali tsrattipilotin sijaan!ei ole niin herkkää syttymään ja säästyy esikammiot ym männän halkeilut!!!

Luuletko että värillä ois väliä? Pinkki ois paljon mukavampi, näyttäs heti paljon mukavammalle koko kone!

hazzinen 05.03.2010 09:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offens (Viesti 648666)
Toinen oikuttelija näyttää olevan siirtopumppu. Startatessa juutinputki irrallaan ei rykinyt ainetta muuten kun käsipumpulla avittaen. Siirto pumppu heräsi henkiin pienenpienellä naputtelu kehotuksella, mikähän siinäkin voi jumia?

kannattaa kurkata sinne syöttöpumpulle tuleva syöttöletkun banjoliittimeen, siellä on semmoi pien raakasihti. jos on oikeen tukkeesee päässy ni saattaa jäädä ruoka saamatta.

oke 05.03.2010 09:54

siirtopumppuja on ainakin tälleen talvella menny johtuen jäätyneestä polttoaineesta? en tiedä mutta kahdesta mennyt siirtopumppu samoihin aikoihin kun tapeltu jäätyneen naftan kanssa.

Offens 05.03.2010 23:28

Tilanne on nyt sellainen, että käy ja kukkuu. Saa nähdä uusiiko siirtopumpun toiminta härö.

Minkä virman hehkut on parhaat kyseiseen kamppeeseen? Tai onko kukaan värkännyt imusarjaan raktorimallin hehkutusta?

Miten olisi järkättävissä tuo pakkosyöttö vaijerivedolla? Nythän on niin, että sammutinmoottori on kuollut ja sieltä tuleva vipu on poistettu. Jousi painaa akselin käynti asentoon, onko pakkosyöttö asento sammumispisteen ja käyntiasennon puolivälissä, vai miten se toimii? Vähistäkin tiedoista ollaan kiitollisia.

33SD 05.03.2010 23:49

Käsittääkseni se pakkosyöttö on tuosta käyntiasennosta vastakkaiseen suuntaan kuin sammutus. Eli vipua kääntämällä eteenpäin. Siihen joku jäykkä vaijeri kiinni ja vetämällä sammutus, työntämällä pakkosyöttö.

AttEinari 06.03.2010 07:45

pittää alkaa tänään värkkään tuo sammutin/pakkosyöttö asia kuntoon. Eli kysehän on minun, rouvaltakin kehuja keränneestä, patrollista, joten kysynpäs vielä moiseen ongelmaan ratkaisua eli polttoainemittari on eloton. oisko vinkkejä miten sais pelaamaan alkuperäisen vai onko vaihtoehtona joku tarvike mallin mittarihässäkkä. ja tosiaan mitä hehkuja suosittelette, koska nekin on välttämätön uusia

Kiitoksia jo annetuista tiedoista!

juhoke 06.03.2010 09:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari (Viesti 649102)
pittää alkaa tänään värkkään tuo sammutin/pakkosyöttö asia kuntoon. Eli kysehän on minun, rouvaltakin kehuja keränneestä, patrollista, joten kysynpäs vielä moiseen ongelmaan ratkaisua eli polttoainemittari on eloton. oisko vinkkejä miten sais pelaamaan alkuperäisen vai onko vaihtoehtona joku tarvike mallin mittarihässäkkä. ja tosiaan mitä hehkuja suosittelette, koska nekin on välttämätön uusia

Kiitoksia jo annetuista tiedoista!

Kaikki muut hehkut on pelannu hyvin, paitsi HKT tulpat. Tee takalattiaan reikä noin tankin keskelle, tai ota tankki pois, yleensä irronnu/hapettunu johto sieltä, mutta ensiks tarkasta taka-akselin kohilla oleva liitin onko hapettunu yms. ja muutenki johdotus anturille.

Offens 06.03.2010 17:03

Eikö kukaan koskaan ole virittänyt imusarjaan hehkuttajaa. Nyt viisaat päät yhteen toimisko tuo?

Profi 06.03.2010 18:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offens (Viesti 649230)
Eikö kukaan koskaan ole virittänyt imusarjaan hehkuttajaa. Nyt viisaat päät yhteen toimisko tuo?

Eikös tuo oo esikammio kone? Mun mielestä tuo imusarjahehku sopii ennemminkin vain suorasuihku koneisiin. Jos ajattelit pelkästään laittaa tuon imusarjahehkun niin veikkaan että ei toimi.

Gravedigger 06.03.2010 19:29

Kyllä sen saa toimimaan. Vanhoissa dieseleissä on imusarjassa ollut liekki hehkua ja sarja ikh:lla taisi olla jotain 30€ luokkaa. Imusarjaan sopiva kolo. Sähköä polttimeen ja paluulinjasta polttimen säiliöön letku. So simple.

AttEinari 06.03.2010 22:27

ilmeisesti siirtopumppu on sökö tai ainakin vaatii huollon jos on huollettavissa. pumpun alla olevasta banjo liittimen sisältä löytyin noin 1x5cm pitkä paperi joka on estänyt polttiaineen kulkua. nooh paperi pois ja romut kasaan mutta eipä tullut suuttimen päästä ainetta. oletteko mistä ostaneet näitä pumppuja tai mitä yleensäkin suositellaan. ei oo häävisti patrollointi alkanut :mad:

bluevan 06.03.2010 22:32

Oletko nyt koittanut ilmata sitä syöttöpumppua samalla kun käsilutkusta pumpannut?

Eli samalla kun pumppaa käsipumpusta niin vuorotellen vaikka siitä pumpun kyljestä ilmaruuvit auki ja pumppaa niinkauan että naftaa valuu.
Ruuvit kiinni samalla kun pumppaa.
Sen jälkeen starttaamaan.
Mikäli ei sittenkään saa ainetta tulemaan niin naftaputki tukossa tai ruostunut puhki ja hörii ilmaa.
Voihan se tietysti olla mahdollista jotta se pumppu olis hajonnut mutta en oikein jaksa usko siihen vielä.

Offens 07.03.2010 07:14

Tuota noin, emme ole vielä tutkinut tankin ja siirtopumpun välistä linjaa. Tosi on se että siinäkin voi olla vuotoa:mad: On jopa todennäköisempi niin kuin että pumppu ei siirrä, tukosta ei pitäisi olla kun aine liikkuu käsipumpulla. Ottaapa näistä selvää. Ikäviä tuommoiset viat jotka aiheuttaa oireita, eilen pelaa ja tänään ei.

AttEinari 07.03.2010 08:44

tuskin ainakaan huonontaa tilannetta jos uusii linjat tankilta pumpulle..senhän vois periaatteessa erillisellä polttoainetankilla testata onko vika tankin päässä vai voiko sen pään heittää laskuista pois. tankin kylki oli kyllä vähä kostea kun kattelin tankille meneviä johtoja eilen

AttEinari 07.03.2010 11:39

tankilta pumpulle asti ainakin tulee polttoaine kun pumpun päästä ilmasin käsipumpun avulla. nooh ilmaruuvi kiinni, käsi pumppu kiinni, starttaus mutta ei suuttimen päästä tirsseliä- VITTU! pajeroa jo ikävä:mad:

Anfi 07.03.2010 12:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari (Viesti 649425)
tankilta pumpulle asti ainakin tulee polttoaine kun pumpun päästä ilmasin käsipumpun avulla. nooh ilmaruuvi kiinni, käsi pumppu kiinni, starttaus mutta ei suuttimen päästä tirsseliä- VITTU! pajeroa jo ikävä:mad:

mulla oli kesällä sama ongelma, tankilta ainetta tuli koneelle mutta ei käyntiin, siinä käsipumpussa on 2kpl T mallista nylonin osaa (en muista tarkkaa nimeä) noin 15mm pitkiä, ne jos on pahasti kuopalle kuluneet(niinkuin hiekka puhallettu) ei nosta ainetta, voi aluksi hienolla hioma paperilla hioa veden kanssa. Voi muut tarkentaa.:D

AttEinari 07.03.2010 12:50

eli ilmeisesti tarkotat niitä "kellertäviä" tötteröitä. nostiko käsipumpulla kuitenkin eteenpäin pumpulle asti?


Sivu luotu: 19:07 (GMT +2).