Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2010, 21:17
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

paljonko huru pyytää turbostaan ja sopiiko 2.5tdic 1993 pajeroon? ja onko ylipäänsä yhtään isompi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2010, 20:24
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
paljonko huru pyytää turbostaan ja sopiiko 2.5tdic 1993 pajeroon? ja onko ylipäänsä yhtään isompi?

Jaa-a en osaa koko erosta ja käypäsyydestä sanoa, tämäkin jäi ylimääräiseksi omista projetista. Sen saa kyllä aika huokeella jos on kiinnostusta. Kaikki mukaan kuuluvat samaan hintaan (ns.downpipe,hukkaportinkello ja tietty ahdin= 100e)


050-5608181
Iisalmi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2010, 20:57
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Tuopa nyt näyttäis siltä et siinä ei ole mitään mahdollisuutta nostaa painetta ku ei oo kelloa eikä viisareita mut mistä ruokaa saa lisää ku se on todella hengetön.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2010, 20:10
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Tuopa nyt näyttäis siltä et siinä ei ole mitään mahdollisuutta nostaa painetta ku ei oo kelloa eikä viisareita mut mistä ruokaa saa lisää ku se on todella hengetön.

No syöttöjen lisääminen nostaa myös ahtopainetta, mutta eniten vaikuttaa turbon hukkaportti, mikä joistakin turboista hajoo ja tippuu pakoputkeen ja näin ollen kaikki paineet katoaa turbosta suoraan putkeen. Kannattaa se tarkistaa. Jos portti kunnossa niin sit voi hukkaportin tangon kiinittää kokonaan tai painekellon tankoa lyhentää.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2010, 20:26
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Vaan ku ei ole kelloa on sen verran vanha yksilö,mut testit tehty ahtoa oli aluks 0.2 ja lisäsin perus syöttöä noin vartti kierroksen ja ahdon alaista muutin sen muovirinkulan poiston avulla, nyt SOI painetta on nyt noin 0.7.Imusarja pitäis vielä vaihtaa sellaseks jossa on se ylipaine venttiili ja kuuleriakin jo sovittelin
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2010, 09:07
Hespa Hespa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: sahalahti
Viestit: 304
Perusasetus

?


Mun mielestä jos on 2,5 kone niin ahtimessa pitäis kyllä olla hukis. En tiä sitten.
Ja ei oo mitään hätää 1,5 barinkaan ahdoilla. Tosin mitsun kansi ei hengitä tarpeeks vaikka kuinka nostais ahtoja niin ei sieltä kumminkaan ihan mahdottomia virtauksia saada läpi.Itte oon kokeillu 0,8-1,8 bariin mun 2,3 pajerosta ja ainakin mulla toimii parhaiten kun jättää maks. ahdon 1,3bariin.
Ja mulla on tuo vanhan mallin hukkaportiton ahdin. Tällöin ei tuu sitä ilmiöö että ahtoilma niinsanotusti hakkaa päätään seinään kun ei mahdu kaikki kanavien läpi kulkeen.

Ja kunnon jäähdytys ajon jälkeen niin ei ne kannet mihkään hajoo!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2010, 11:04
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

Mulla on 0.9 ahdot tiellä, joskus 1.8 hyvin kesti mutta ei ole suurta vaikuitusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2010, 12:08
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Vaan ku ei ole kelloa on sen verran vanha yksilö,mut testit tehty ahtoa oli aluks 0.2 ja lisäsin perus syöttöä noin vartti kierroksen ja ahdon alaista muutin sen muovirinkulan poiston avulla, nyt SOI painetta on nyt noin 0.7.Imusarja pitäis vielä vaihtaa sellaseks jossa on se ylipaine venttiili ja kuuleriakin jo sovittelin
Jos on nin vanhaa mallia (-84) niin kannattaa ensin tehdä pakoputkelle jotain,-> eli uudemmasta parempi tilalle. omassa viritelmässä on tuollanen vanhanmallinen tc-05 ahdin ja pikku cooleri keulassa sekä L-200 vaparin imusarja, ahtoja nyt ~1,4 bar (ilman cooleria oli ~1,6 bar) nyt vain meinaa jäädä ruiskupumppu liian pienituottoiseksi (paine lähtee laskuun 3500 rpm jälkeen). Tuollaista paineventtiilillä varustettua imusarjaa ei mielestäni kannata laittaa, jos meinaa ahtoja nostaa. (1 kpl coolerimallin imusarjoja kyllä löytyy, jos joku sellasta tarvii)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2010, 12:42
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sds500 Näytä viesti
Jos on nin vanhaa mallia (-84) niin kannattaa ensin tehdä pakoputkelle jotain,-> eli uudemmasta parempi tilalle. omassa viritelmässä on tuollanen vanhanmallinen tc-05 ahdin ja pikku cooleri keulassa sekä L-200 vaparin imusarja, ahtoja nyt ~1,4 bar (ilman cooleria oli ~1,6 bar) nyt vain meinaa jäädä ruiskupumppu liian pienituottoiseksi (paine lähtee laskuun 3500 rpm jälkeen). Tuollaista paineventtiilillä varustettua imusarjaa ei mielestäni kannata laittaa, jos meinaa ahtoja nostaa. (1 kpl coolerimallin imusarjoja kyllä löytyy, jos joku sellasta tarvii)
kai olet myös ahdonalaista syöttöä nostanut?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.03.2010, 07:21
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huru-ukko Näytä viesti
Jaa-a en osaa koko erosta ja käypäsyydestä sanoa, tämäkin jäi ylimääräiseksi omista projetista. Sen saa kyllä aika huokeella jos on kiinnostusta. Kaikki mukaan kuuluvat samaan hintaan (ns.downpipe,hukkaportinkello ja tietty ahdin= 100e)


050-5608181
Iisalmi
saatko laitettua kuvia tänne tai s-postiin? pasi.s@luukku.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pajeron turbo laipat pesix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.10.2009 16:42
Ostetaan pajeron turbo fygy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.10.2008 15:40
O: -90 pajeron turbo jhiljane O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.03.2008 21:12
O: 2.3td pajeron turbo Caddy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.10.2007 12:55
O:pajeron turbo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.12.2006 20:32


Sivu luotu: 10:00 (GMT +2).