![]() |
Pajeron turbo
Voitteko auttaa ja kertoa käykö mikään isompi / parempi turbo 2,5 td pajeroon suoraan alkuperäisen tilalle?
vai tarvitseeko tehdä muutoksia`? |
pajeros taisi olla joku 3-pulttinen jako?
|
laita vanhemman 2,3l pajen turbo joka on pienemmällä pakopesällä tai nykysestä rautalangalla hukkaportti jumiin:D:D
|
Eipä siitä turbosta paljon parempia löydy...?
Tiedä sit mitä ollaan hakemassa, mut sen turbon kierto riittää helposti isompiin tehoihin. Hukkaportti aukee ekaks ja sitten se paineventtiili ja ne hukkaa tehot pihalle, turbo oo edes sillon viel lämmin. ;) Yleensä huono kulku on oire jostain muusta viasta/säädöstä, mutta toki sinne isomman turbonkin voi laittaa ja kaikkee muutakin sit vaihtaa... :rolleyes: |
paljonkos tuo pajeron varoventtiili vaatii auetakseen? hukkiksen tankoo vaan kireemmälle ja soppaa lisää...
|
Lainaus:
|
kiitoksia vinkeistä.. ei kulussa nyt mitään vikaa ole mutta olisi mukava saada lisää potkua..
|
Mistä tollaiseen 2.3 td paheroon saa voimaa ku ei jaksa 235/75/15 insoilla pienen puolen kakkosella olenkaan ensinkään lainkaan edetä hangessa???????
|
Löytys 2.8 Pajeron turbo,jos on kiinnostusta siitä rakennella?
|
paljonko huru pyytää turbostaan ja sopiiko 2.5tdic 1993 pajeroon? ja onko ylipäänsä yhtään isompi?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Perhana, Easterbunny nostaa ahtopainemittaria vain 0,5-0,6 bar. Täytyykin kokeilla vähän viriviritystä... :)
|
Asiasta en mitään tiedä, mutta sanompa kuitenkin... kyllähän pajeroon saa ihan vakio turbolla aika hyvin ahtopainetta, meneekö ilma koneeseen asti onkin toinen kysymys, nimittain imusarjahan on mikä on ja aika pienestä reiästä sinne ilmaa koitetaan laittaa, painehan siinä nousee...
|
Lainaus:
Jaa-a en osaa koko erosta ja käypäsyydestä sanoa, tämäkin jäi ylimääräiseksi omista projetista. Sen saa kyllä aika huokeella jos on kiinnostusta. Kaikki mukaan kuuluvat samaan hintaan (ns.downpipe,hukkaportinkello ja tietty ahdin= 100e) 050-5608181 Iisalmi |
Tuopa nyt näyttäis siltä et siinä ei ole mitään mahdollisuutta nostaa painetta ku ei oo kelloa eikä viisareita mut mistä ruokaa saa lisää ku se on todella hengetön.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Imusarja on vaihdettu parempaan ja välijäähdytin laitettu. Eihän se toki toi 1.6 baaria ole käytössä ku sillon ku polkimen painaa lattiaan, eli tollasessa normiajossa paineet huitelee 0.5-1.0 baria. |
Lainaus:
No syöttöjen lisääminen nostaa myös ahtopainetta, mutta eniten vaikuttaa turbon hukkaportti, mikä joistakin turboista hajoo ja tippuu pakoputkeen ja näin ollen kaikki paineet katoaa turbosta suoraan putkeen. Kannattaa se tarkistaa. Jos portti kunnossa niin sit voi hukkaportin tangon kiinittää kokonaan tai painekellon tankoa lyhentää. |
Vaan ku ei ole kelloa on sen verran vanha yksilö,mut testit tehty ahtoa oli aluks 0.2 ja lisäsin perus syöttöä noin vartti kierroksen ja ahdon alaista muutin sen muovirinkulan poiston avulla, nyt SOI painetta on nyt noin 0.7.Imusarja pitäis vielä vaihtaa sellaseks jossa on se ylipaine venttiili ja kuuleriakin jo sovittelin
|
?
Mun mielestä jos on 2,5 kone niin ahtimessa pitäis kyllä olla hukis. En tiä sitten.
Ja ei oo mitään hätää 1,5 barinkaan ahdoilla. Tosin mitsun kansi ei hengitä tarpeeks vaikka kuinka nostais ahtoja niin ei sieltä kumminkaan ihan mahdottomia virtauksia saada läpi.Itte oon kokeillu 0,8-1,8 bariin mun 2,3 pajerosta ja ainakin mulla toimii parhaiten kun jättää maks. ahdon 1,3bariin. Ja mulla on tuo vanhan mallin hukkaportiton ahdin. Tällöin ei tuu sitä ilmiöö että ahtoilma niinsanotusti hakkaa päätään seinään kun ei mahdu kaikki kanavien läpi kulkeen. Ja kunnon jäähdytys ajon jälkeen niin ei ne kannet mihkään hajoo! :) |
Mulla on 0.9 ahdot tiellä, joskus 1.8 hyvin kesti mutta ei ole suurta vaikuitusta
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 21:56 (GMT +2). |