![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No niin Askolan kisa on käyty ja koostan auton tarinan tähän. Kytkin toimi hyvin eli aikaisemmat ongelmat irroituksen kanssa johtuivat muovisesta painelaakerin rakenteesta, nähtävästi jonkun tarvikeasetelman mukana tullut laakeri kun korvattiin aidolla neuvostomalmilaakerilla, kytkin ei kiukutellut millään viissiin... No yhden kerran meinasi luovuttaa ylenmääräisen luistattelun takia. Välityksiä odotellaan... Sähkösysteemiin oli laturin osalta muutos jo hepattuna paikoilleen mutta se 120A laturi on niin iso että käytettävissä olleen ajan puitteissa en malttanut käydä sitä survomaan lopullisesti paikoilleen eli 70A bosch palveli äärirajoilla tämän kierroksen. Ledtyövalot todettiin riittäväksi ainakin talviolosuhteisiin, ei ainakaan kuskinpenkiltä katsottuna ole hirveesti tarvetta lisätuikuille. Pajeron iskarit olivat kanssa hyvä lisä vakioitten tilalle, kumi ylti hyvin maahan mutta takarenkaitten tila pyöränkoteloissa vaatii lisäystä eli kunhan kelit lämpenevät niin sitten rälläkkä laulaa... Askolassa oli 30 rastin verran niitä vaarallisia paikkoja ja kyllä kyntelöitti kun reitin varrella "eksyttiin" muutamalle lapulle. Ei hyvä, siinä meni muutamia satoja pisteitä hukkaan kun ei ole niitä kaaria autossa. Tähän tulee korjaus ennen Juuan kisaa... Mallista ei ole vielä nähty "unia" mutta ulkopuolelle häkki rakennetaan. samalla helmat hiukan levenevät jonkinlaisien "rockslaidereitten" takia. Taka-akselin alimmat pitkittäistangot ovat ihme kyllä suorat kiitos apukuskien tarkkaavaisuuden ja lumihangen. Etenemiskyky oli kaksijakoista: umpihangessa synkkä mutta uran parannuttua ihan kohtuullinen. Fediman kumi toimii Nivan alla siis kelvollisesti, monessa kohtaa oli mukava mennä ajamalla siitä missä jopa joku modivehje vinssasi... Nähtävästi se maailman paras maastorengas ei olekkaan aina se autuus ja onni. Kärsimme kylläkin kumien kapeudesta eli stanuluokan koneet kunhan ajoivat ja samassa kohtaa me hukuimme hankeen... Eteneminen yleensä pysähtyi siihen että pohja otti riittävän vahvasti lumeen kiinni, eli korotusta vaatisi. Kylläkin taas tuli ajettua auto ihan oikeasti muutamassa kohdassa kallelleen siten että nämä hirvitornit olisivat varmasti loikoneet eli kaksijakoinen juttu sekin. Hitsilukko oli kanssa sellainen sekava kokemus, eli suoraan ajaessa pop mutta sitten kun piti ahtaissa kohdissa käännöstä käydä tekemään niin v-käyrä nousi huippuunsa. Takavinssillä sai olla sitä perää repimässä koko ajan milloin mistäkin. Eli paha mennä sanomaan oliko enemmän hyötyä vai haittaa... Kuvia tulee kunhan kerkeen aktivoitumaan siltä osin...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nyt se puhelu tuli viimeisellä että jakolaatikon välitykset olisivat valmiina, elippäs varmaan huonosti nukuttaa ensiyönä kun odottavan aika on käyny aika pitkäksi eli kohta 9kk ootettu... Sen verran kylläkin kestää uuden kaksijalkaisen offarinkin teko... Tai tarkkoja kun ollaan niin 9kk ja 30sekuntia
![]() No onhan tuossa vekottimessa taas pieniä murheita muitakin eli takaa jarruputket poikki. Risu repi nippusiteet irti elippäs pitää keksiä vahvempi viritys tuohon kohtaan. Kysely on tuolla jos on hyviä ideoita heittää siihen. Ajattelin että laitan jarruputken vaikka pienen kumiletkun sisään ja se rautaputkeen niin eiköhän ala kestämään... Banjon päällä oleva T-kappale pitää myös suojata jollakin tukevammalla raudanpalalla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on jarruputket suojassa toivottavasti 1/2 tuuman hydrauliikkaputki kestää iskuja...
Fediman kumeja tuli myös tänään vähän leikeltyä, pitänee tänäviikonloppuna tehdä koeajot että onnistuiko viritys. Muutama kuva tämänpäiväisestä joustotestistä. Etupää on nuukaliikkeinen. Takapää joustaa aavistuksen paremmin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noi eturenkaat ei voi mahtuu pelaamaan kaikissa kääntö- ja jousto-olosuhteissa?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Takana rengas ottaa kylläkin kiinni, sielläkin on sama idea eli joustoja ei rajoiteta vaan tehdään kunhan keretään lisää tilaa... Viimeksi muokannut Patu925 : 03.04.2010 13:06 Perustelu: tarkennuksia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
joustoliike alakaa olemaan sopiva
![]() millane väli tuossa jää poikittaistangon pultinpään ja apparinpuolen jousilautasen väliin? mulla sekä uudessa että vanhassa nivassa pultinpää teki jousilautaseen "vesireiän" sisäänjoustossa ![]() Viimeksi muokannut Punanenä : 03.04.2010 09:24 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni ei ota kiinni ainakaan tasamaan virutuksissa. Saattaa se akseli sen verran liikkua esim. rinteessä veto päällä että joskus hipaisee mutta mene ja tiedä...
Muutama lisäkuva aikaisempiin juttuihin liittyen. Jarruputkien suojaus Renkaista pala pois. Minkähänlaiset jytistimet noistakin tuli...? Ja yksi prassailukuva |
#8
|
|||
|
|||
![]() Suzuki tietäjille Kysymys...
Tulipahan taas mietiskeltyä syntyjä syviä voimansiirron virittelystä ja lähinnä tasauspyörästön lukituksesta. Sitten alkoi kummittelemaan suzuki sj410 perämurikka mikä nähtävästi sopisi Nivan akseliin mahdollisesti kohtuupienillä pullistuksilla. Mutta löytyyköhän ko. suikan murikkaan 4.3 välitystä? Tai minkälainen välitys on lähimpänä 4.3?
Ajatuksena on että jos suikan perän saisi käymään niin siihen saa kaupallisia lukkomurikoita... Juukan ajeluissa tuli testattua tuo leikattu rengas ja eipä pidon suhteen ainakaan huonompaan suuntaan menty. Rengasmelu alkaa myös olemaan sen verran miehekäs että tuntuu että ajelisi jo maastoautolla... ![]() Konehuoneen pesua tehdessä päätin että ylätukivarsien reijät pitää suojata jollakin kumimaton palasilla, jospa se vähän rajoittaisi tuota suohutun määrää mitä nyt kiertyi pellin alle ojan ylityksessä. Linkki ajovideoihin http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70706 Muita vaurioita tuli myös eli vilkku rikki, jakoaskin kiinnityskorvake lohjennut, alempi takatukivarsi taipui vähän ja panhardtanko hankaa perämurikkaan. Sen verran suunnitelmat muuttuivat kisojen suhteen että päätettiin ilmoittautua Paratiisioffiin. Päätökseen vaikutti erityisen paljon se että kartturina toimivan Risukärsä ehdotti heidän motorhomen hyödyntämistä kisareissuun. Eli iso kiitos siitä. Loppuun muutama ajokuva Juuasta. Viimeksi muokannut Patu925 : 14.04.2010 20:40 Perustelu: kirotusviheitä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kuvan muokkausta | Tomppa82 | Chit-Chat | 38 | 06.09.2012 20:33 |
Nivan rakentelua | La tuskaa | Maasturiprojektit | 13 | 30.08.2008 21:29 |
Nivan renkaita | jiihaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.05.2006 19:22 |
O: Nivan takaluukku | vepele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.01.2006 16:51 |
Profiilin muokkausta yms. | jusssi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.10.2005 19:38 |