![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
nykyään abcn ainetta eikä mitään eroo vaikka välillä tankannukin nesteen kamaa... en tiiä sitten onko mulla autossa vikaa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaas omia kokemuksia:
Ajelin vuodesta 2001-2009 Vw caddyllä 1.6ltr dieseli n.100tkm. Kulutuksessa en huomannu eroja, mutta käytin Nesteen ainetta sen takia, kun se nimenomaan ei vaahdonnut. Vit*tti tankata esim seo, st1 yms ainetta kun ne vaahtos älyttömästi enemmän ja muutenkin tankin lopputäyttö paskamaista liruttamista. Sen takia kannatti lirutella se loppu 10ltr, kun sillä pääsi hiukan vajaa 200km tuolla tavoin enemmän ja ei tarvinnu yleensä työviikolla tankata. Isäukko tilas tossa Marraskuussa Nesteeltä talvilaatua farmarisäiliöön (MoottoriPö) ja -20 asteen pakkasella ruvettiin ihmettelemaan et miks 2006 mallinen Valtra lähtee niin saamarin huonosti käymään. Kävi huoltomiestä kattomas ja vaihdettii kaikki mahdollisest suodattimen yms, jos olis vaikka jääny jotain kesälaatuu tankkii. Tankattii varmuuden vuoks tankki täyteen tuosta samaisesta farmarisäiliöstä ja aateltiin et nyt on ainaki sit talvilaatuu. Tuolloin pakkasta oli kuitenkin n -10 Sama peli, vaikeesti lähtee käymää ja vilkuttelee polttoaineen vikakoodia. Ihmettely vaan jatku, kunnes isäukko osti perunavarastoon pienen polttoainelämmittimen ja meinas tankata sen täyteen farmarisäiliöstä. Ei tullu paska edes ulos säiliöstä!!! Pakkasta -25. Johan selvis miks ei Valmetti käy!!!! Kattelin kerran taskulampulla tankkiin ja pakkasta -18 ja hyhmässä oli aineen pinta. Noo asiaa selvitettii ja kävi ilmi että aine on jotain prkl välimallin kiisseliä, jonka ei pitäiskään tulla tankista ulos kun pakkasta -25. Nyt tapellaan ketä maksaa raktorin ja farmarisäiliön tyhjenyksen/kautta putsauksen. Nesteen ainetta ei ainakaan raktoriin enää laiteta. Seolta tankkasin vuonna 2008 kerran 2002vm Jtd Scudoon tankin täyteen ja meni suuttimet paskaks. 1300e vaihtosuuttimet kiitos. Tämän kärsin omista nahoista monien sattumien johdosta. Ps.Säilyttäkää kuitti ainakin seuraavaan tankkauskertaan saakka. Nyt Tammikuussa haetiin virman autoihin yhteensä n.350ltr ainetta ja otettiin ekaks Nesteen kylmä asemalta dieseliä n.200ltr. Aine oli ihan hyvän näköistä ja vihreähköä. Korteista loppu limitti ja siirryttiin Shellin asemalle ja loput n.150ltr liruteltiin sieltä. Shellin aine oli ihan kirkasta ja tuli jo epäilys että mitäs tää nyt on!!! Piti haistella ja melkee maistella et onko se bensaa tai jtn. ![]() Tällöin ajattelin et varmaan Shellin ainees jotain vikaa, mut nyt jälkeenpäin vois olla et Nesteen aine oli likempänä jähmettymistä. Pakkasta kuitenkin -20. Tietty täytyy muistaa, et aine tulee maan alta, jolloin aineen ehkä pitäiskin juosta paremmin. Tässä tapauksessa kuitenkin autot ovat toimineet molemmilla hyvin. 2008 vm hiluksissa en oo käyttäny muuta kun Nesteen ainetta, kun oon ajatellu toin Scudon jälkeen, et varmaan Nesteen aseman tankkeja hoidetaan paremmin, jolloin esim. kondensio vettä ei oo tankeissa. Tämä kyseinen ajatus on TÄYSIN omaa aivoitusta, eikä perustu mihinkään muuhun kuin omiin kokemuksiin. Kulutus on kesällä ollu n.8ltr ja talvella reilulla Eberin käytöllä n.9.6-10ltr. Voipi olla et kokeilen vaiks Shellin ainetta seuraavaks=) Töissä huomasin semmosen, että kun firma vaihto Shellin Tb:hen niin koneet rupes savuttamaan sinistä. Kyseessä asfalttikoneet, levittäjä ja jyrät. Samaa sanoivat jotkut kuorma-autoilijat. Näitä kommentteja kun lukee, niin aika paljon ristiriitoja aineiden/kulutusten suhteen ja välttämättä kukaan ei ole edes väärässä ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meillä päin taas puhutaan näin: " tankkaa Nesteen dieseliä tai ei webastot toimi", menee muilla kurilla kuulemma suotimet tukkoon? <- Ford huollosta kuultua...
Itse tankkasin aiemmin Cheroon ABC:n kuraa ja tässä pari viikkoa olen ajanut Nesteen "pesuaineilla" ja nyt huomannut (vai tuntuuko vain?) että motti vetäisi paremmin ja käyntikin ois hieman eri kuuloista... ? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tehtiin tuossa yhdessä edellisessä työpaikassa empiirinen tutkimus niistä ainetta säästävistä ihme magneeteista joita myyntimiesmynttinen kehui maasta taivaaseen,ja jopa joku kolleega väitti että niillä on vaikutusta. No oliko? Ei ollut. Ja syy oli todennäköisesti se ettei kuljettajille kerrottu niiden olemassa olosta. Niissä taloissa jossa ne alentivat kulutusta oli,kuljettajilla tieto mihin autoihin ne oli asennettu,eli alitajuisesti niillä autoilla ajettiin "nätimmin". No takaisin aiheeseen. Jos Bj:llä lähtee kiihdyttämään nelosvaihteella nopeudesta 50 km/h ylöspäin,niin jossain 65 vaiheilla alkaa olla jo 0.8 paineita ja mukavasti vetoa jos on sitä "parempaa" ainetta tankissa. Sama paikka nesteen aineella niin hätin näpin 0.6 ja meno vielä aika laimeaa. Ite olen testannut kahdenlaista polttoaineen lisälitkua jota myyntimiehet on tulleet tarjoilemaan,ja joiden on luvattu antavan tehoa ym. Tuliko tehoa? No ei ainakaan huomattavasti.Toinen litku vähensi savutusta ja kone kuulosti käyvän pehmeämmin,mutta ei muuta vaikutusta esim.kulutukseen.Lisäksi molemmat haisivat ammoniakille joten tiedä sitten niiden terveellisyydestä.Merkkejä en nyt muista mutta saan ne varmaan kaivettua jos jotakuta kiinnostaa. Eli itseäni noissa Diesel,ja bensa asioissa ohjaa suurimmaksi osaksi euro,eli miten sillä saisi eniten kilometrejä tai auratunteja(menee yht n. 3500 litraa vuodessa).Eli jos oikeassa paikassa tankkaamalla säästää vaikka sen 300-400 egeä vuoteen ilman lisävaivaa niin kyllä minä sen istun mielelläni vaikka paikallisessa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohonhan ei voi uskoa kun se on nesteen sivuilta ![]() Eli suurin osa ajaa tuolla "paskalla". Tuossa on faktaa dieseleistä. http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...%2c2707%2c3361 Seolla olen tankannut ja tänään oli melkein -30 ja ei mitään ongelmia. -29/34 luulisin tuon olevan. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Auto syksyllä huollettu ja n.1000l viikossa Neste dieseliä webaston kanssa ei ongelmia. Bensiineissä eri asemien välillä olen kyllä huomannut kulutus eroja ja jopa eräässä autossa moottori alkoi nakuttaa tietyn bensan kanssa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
No ei tuo Nesteen aine taida ihan noin paskaa olla, työmaalla menee Nesteen polttoainetta n.1.2-1.5 milj. litraa vuodessa ja ei ole kertaakaan ollut sellaista ongelmaa joka selkeästi johtuu p-aineesta. Suurin ongelman aiheuttaja on itse käyttäjät ku koitetaan sillä kesälaadulla ajaa maaliskuuhun asti koska se on halvempaa,saatana ku tulee pakkaset niin sen mukaisia aineita tankkiin..
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
No mitään ongelmia ei ole ollut millään aineella,edes venäjän kuralla silloin kun sitä joskus jaksoin hakea.
Ainoastaan sitä Nesteen ainetta menee enemmän,ja kulku on huonompaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |