Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2010, 10:50
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Tarvii vaihtaa vielä moottori ja tehdä muutama muu pikku juttu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2010, 17:12
sippis sippis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: KISKO, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Kummat alle talvieksyyn??


Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Laskennalliset erot:
leveydessä eroa 2,17cm

korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa...

toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....
__________________
1973 Range Rover Iveco NC50 3.5TD -projekt-x-
2008 Range Rover Sport 3.6t tdv8

Ex kulkine 1990 Land Rover Discovery Tdi
EX kulkine 1989 Range Rover Tehdasasennetulla VM 2.4TD
Ex kulkine 1998 Range Rover p38 2.5tdi
Ex kulkine 2004 Land Rover Discovery II Td5
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2010, 18:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sippis Näytä viesti
Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Laskennalliset erot:
leveydessä eroa 2,17cm

korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa...

toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....

...mä laittasisin noista kahesta Insat
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2010, 19:01
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2010, 19:54
Jylppy4x4 Jylppy4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.07
Sijainti: Virrat, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Pylpyrät


Mä pistäsin noista kahdesta saharat, mutta jos olis mahdollista niin laittaisin FOFF:in laparenkaat niin etenis ainakin hangessa...
Vaan eipä taida riittää tehot suikassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2010, 21:03
peltsssi peltsssi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.05
Sijainti: TURKU, .
Viestit: 40
Perusasetus

Jos laitat ne katurenkaat, niin varustaudu sitten ainakin kuorma-autollisella vararenkaita. Joskus vuonna miekka ja kypärä oltiin HK:n kanssa talvieksytyksessä katurenkain ja eka renkaan vaihto oli jo ennen ensimmäistä rastia! Maastoon maastorenkaat ja muualle sitten muuta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2010, 21:43
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Talking

kuvia


oli pakko käydä vielä lisäämässä pari rastia kun paikka kummitteli mielessä. tässä muutama kuva, varsinkin se viimeinen, jotkut paikat vain näyttävät talvellakin niin hyvältä (olisin hakenut jeepillä, mutta oli kiire syömään köh-köh)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1010736.jpg‎
Views:	383
Size:	97,3 Kt
ID:	10873   Click image for larger version

Name:	P1010744.jpg‎
Views:	395
Size:	93,4 Kt
ID:	10874   Click image for larger version

Name:	P1010731.jpg‎
Views:	428
Size:	97,9 Kt
ID:	10875   Click image for larger version

Name:	L1040537.jpg‎
Views:	393
Size:	87,6 Kt
ID:	10876   Click image for larger version

Name:	L1040558.jpg‎
Views:	393
Size:	57,2 Kt
ID:	10877  

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.02.2010, 10:32
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
Joo, kitkarenkaat peliin vain.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.02.2010, 12:36
Tirkmacine Tirkmacine ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: Röykkä
Viestit: 333
Perusasetus

[QUOTE=sippis;642824]Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Mitä rengas valiintaan tulee niin mä laittaisin molemmat(jos sais)

Ei kyl käy suora akselisia kilpailijoita kateeks ku kattoo tota lumi määrää
voip vaikka tulla vissi tutuks 24 h aikana!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.02.2010, 12:47
Tirkmacine Tirkmacine ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: Röykkä
Viestit: 333
Perusasetus

Voi perk....


SAAT...NA lueskelin tos noita Per..leen kaari ongelmia
Et ihmisillä on elämä vaikeeta !
Pakko oli lopettaa lukeminen ku meinas alkaa vi...taa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.02.2010, 14:07
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Nollapisteessä ollaan


Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.

TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u

Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija".

Onko niitä muilla?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.02.2010, 16:56
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.

TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u

Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija".

Onko niitä muilla?
Tämä kaariasia nousi tämän topicin ja parin muun kyselyn ansiosta esille jälleen ja mietimme cupkomitean palaverissa varmaan tunnin tätä asiaa. Päädyimme lopputulokseen, että tulkitsemme kaarisääntöä niin kuin säännöissä lukee. Tämä sen takia ettei kukaan ole eri asemassa tai siis kaarien on kaikkien kilpailijoiden osalta täytettävä sama minimi vaatimus.

Onko tuo mainitsemasi palkki seinämävahvuudelta 3mm, jos on niin silloin kelpaa suoraan ilman muutoksia. Jos ei ole nii onko mahdollista asentaa lappu jonka pinta-ala on 120cm2, vahvike lappu saa olla esim. muotoon taitettu.

Meillä cupkomiteassa ei ole tarkkaa tietoa tuosta TJ Wragnlerin rakenteesta, joten olisiko sinulla mahdollista laittaa vaikka valokuvia tuosta kohdasta tuonne cupin mailiin officup@gmail.com . Saataisiin parempi käsitys tuosta tilanteesta.

Tarkoituksena cupkomitealla on myös saada sääntöjen tulkinta samalle viivalle joka kisassa. Jos joku asia kelpaa kisassa x, niin se kelpaa myös kisassa y, jos se ei ole läpäissyt katsastusta esim. katsastusmiehen huolimattomuudesta johtuen..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.02.2010, 21:29
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Lueppa AKK:n liite J kohta turvakehikon kiinnitys


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.

TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u

Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija".

Onko niitä muilla?
Eipä sillä vakio Jeepin kolaritestauksella ole kilpurin ja kilpakaarien kanssa mitään tekemistä ja sitäpaitsi onhan ne kaarettomatkin autot aikanaan kolaritestattuja

En ota kantaa Wranglerin orkkiskaarien hyväksyttävyyteen mutta ihmettelen sitä että kiaaja joka muuten ottaa rakentelun vakavasti ja tekee auton vimosen päälle ei näe kisaajien turvallisuuden eteen yhtä paljon vaivaa kuin muun tekniikan vaan sitkeästi haluaa säästää väärässä paikassa.

Jos nyt välttämättä haluaa käyttää tuota orkkiskaarta niin ei se oikea kiinnitys niin mahdottoman suuri ongelma ole.
Lukaisepa AKK:n sääntökirjasta liite J:n kohta 8.3.2.6 jossa kerrotaan turvakehikon kiinnityksestä korikehikkoon ihan esimerkkikuvien kanssa. Sieltä löytyy ratkaisu juuri tuohon ongelmaan eikä siellä neuvota rälläköimään palkkeja minnekään vaan vahvikelappu tulee sisäpuolelle

Viimeksi muokannut Byrocrat : 18.02.2010 23:15
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.02.2010, 23:01
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...ja onhan Jappe menestynyt kisoissa hyvin tähänkin asti, tuskin se "vaarallisten" rastien hakemattomuuteen kaatuu nytkään...

kantansa kummallakin, mutta kun säännöt on kaikille samat, on homma reilumpaa kaikille, turvallisuuspuoleen ei voitane liikaa huomiota kiinnittää, kuten -tomikoo- aiemmin sanoi, homma on vielä melko villiä, kiitos hyvän tuurin ja kohtuullisen valvonnan, mutta muuttuu HETI jos/kun jotain vakavampaa sattuu

eli menkäämme kukin hetkeksi itseemme näissä kaari-, ohjaus-, jousitus-, kantavat rakenteet ja jarruasioissa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.02.2010, 23:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Wranglerin orkkiskaaret vastannevat seuraavia FMVSS-normeja:
Rollover
FMVSS 201 - Occupant Protection in Interior Impact: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.201.pdf
FMVSS 208 - Occupant Crash Protection: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.208.pdf
FMVSS 216 - Roof Crush Resistance: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.216.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
officross SIIRETTY 5/2010 VooDoo Jeep Tapahtumat 152 03.05.2010 20:55
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 Kentsu Tapahtumat 284 10.07.2008 12:22
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 Kentsu Tapahtumat 171 07.11.2007 12:23
Offivarusteen TalviEksytys 2006 Kentsu Tapahtumat 139 26.02.2006 18:41


Sivu luotu: 01:56 (GMT +2).