![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tarvii vaihtaa vielä moottori ja tehdä muutama muu pikku juttu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Kummat alle talvieksyyn??
Luokkana orkkis
245 75 16 continental 4x4 nastagummit vai Insa turbo saharat 31 10,5 15 Laskennalliset erot: leveydessä eroa 2,17cm korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa... toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....
__________________
1973 Range Rover Iveco NC50 3.5TD -projekt-x- 2008 Range Rover Sport 3.6t tdv8 Ex kulkine 1990 Land Rover Discovery Tdi EX kulkine 1989 Range Rover Tehdasasennetulla VM 2.4TD Ex kulkine 1998 Range Rover p38 2.5tdi Ex kulkine 2004 Land Rover Discovery II Td5 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...mä laittasisin noista kahesta Insat
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Pylpyrät
Mä pistäsin noista kahdesta saharat, mutta jos olis mahdollista niin laittaisin FOFF:in laparenkaat niin etenis ainakin hangessa...
Vaan eipä taida riittää tehot suikassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos laitat ne katurenkaat, niin varustaudu sitten ainakin kuorma-autollisella vararenkaita. Joskus vuonna miekka ja kypärä oltiin HK:n kanssa talvieksytyksessä katurenkain ja eka renkaan vaihto oli jo ennen ensimmäistä rastia! Maastoon maastorenkaat ja muualle sitten muuta.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() kuvia
oli pakko käydä vielä lisäämässä pari rastia kun paikka kummitteli mielessä. tässä muutama kuva, varsinkin se viimeinen, jotkut paikat vain näyttävät talvellakin niin hyvältä (olisin hakenut jeepillä, mutta oli kiire syömään köh-köh)
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#9
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=sippis;642824]Luokkana orkkis
245 75 16 continental 4x4 nastagummit vai Insa turbo saharat 31 10,5 15 Mitä rengas valiintaan tulee niin mä laittaisin molemmat ![]() ![]() Ei kyl käy suora akselisia kilpailijoita kateeks ku kattoo tota lumi määrää voip vaikka tulla vissi tutuks 24 h aikana!! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Voi perk....
SAAT...NA lueskelin tos noita Per..leen kaari ongelmia
Et ihmisillä on elämä vaikeeta ! ![]() Pakko oli lopettaa lukeminen ku meinas alkaa vi...taa ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nollapisteessä ollaan
Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.
TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija". Onko niitä muilla?
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko tuo mainitsemasi palkki seinämävahvuudelta 3mm, jos on niin silloin kelpaa suoraan ilman muutoksia. Jos ei ole nii onko mahdollista asentaa lappu jonka pinta-ala on 120cm2, vahvike lappu saa olla esim. muotoon taitettu. Meillä cupkomiteassa ei ole tarkkaa tietoa tuosta TJ Wragnlerin rakenteesta, joten olisiko sinulla mahdollista laittaa vaikka valokuvia tuosta kohdasta tuonne cupin mailiin officup@gmail.com . Saataisiin parempi käsitys tuosta tilanteesta. Tarkoituksena cupkomitealla on myös saada sääntöjen tulkinta samalle viivalle joka kisassa. Jos joku asia kelpaa kisassa x, niin se kelpaa myös kisassa y, jos se ei ole läpäissyt katsastusta esim. katsastusmiehen huolimattomuudesta johtuen.. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lueppa AKK:n liite J kohta turvakehikon kiinnitysLainaus:
![]() En ota kantaa Wranglerin orkkiskaarien hyväksyttävyyteen mutta ihmettelen sitä että kiaaja joka muuten ottaa rakentelun vakavasti ja tekee auton vimosen päälle ei näe kisaajien turvallisuuden eteen yhtä paljon vaivaa kuin muun tekniikan vaan sitkeästi haluaa säästää väärässä paikassa. Jos nyt välttämättä haluaa käyttää tuota orkkiskaarta niin ei se oikea kiinnitys niin mahdottoman suuri ongelma ole. Lukaisepa AKK:n sääntökirjasta liite J:n kohta 8.3.2.6 jossa kerrotaan turvakehikon kiinnityksestä korikehikkoon ihan esimerkkikuvien kanssa. Sieltä löytyy ratkaisu juuri tuohon ongelmaan eikä siellä neuvota rälläköimään palkkeja minnekään vaan vahvikelappu tulee sisäpuolelle ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 18.02.2010 23:15 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
...ja onhan Jappe menestynyt kisoissa hyvin tähänkin asti, tuskin se "vaarallisten" rastien hakemattomuuteen kaatuu nytkään...
kantansa kummallakin, mutta kun säännöt on kaikille samat, on homma reilumpaa kaikille, turvallisuuspuoleen ei voitane liikaa huomiota kiinnittää, kuten -tomikoo- aiemmin sanoi, homma on vielä melko villiä, kiitos hyvän tuurin ja kohtuullisen valvonnan, mutta muuttuu HETI jos/kun jotain vakavampaa sattuu eli menkäämme kukin hetkeksi itseemme näissä kaari-, ohjaus-, jousitus-, kantavat rakenteet ja jarruasioissa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Wranglerin orkkiskaaret vastannevat seuraavia FMVSS-normeja:
Rollover FMVSS 201 - Occupant Protection in Interior Impact: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.201.pdf FMVSS 208 - Occupant Crash Protection: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.208.pdf FMVSS 216 - Roof Crush Resistance: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.216.pdf |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |