Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2010, 18:05
Tomppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

miten?


Miten saan 07 hiluxin etuiskarin nätisti pois paikaltaan. Tarkoitus olis laittaa spaceri iskaritolpan päälle... Takana on jo pidemmät riiput ja nyt olis keulan vuoro. Olihan tuo etupää aika auki ja tutkittiin asiaa mutta ei lähteny tolppa välistä pois. Neuvoja, kuvia, apua!! Kiitos etukäteen!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2010, 18:50
mansoni mansoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.06
Sijainti: susiraja
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa Salo Näytä viesti
Miten saan 07 hiluxin etuiskarin nätisti pois paikaltaan. Tarkoitus olis laittaa spaceri iskaritolpan päälle... Takana on jo pidemmät riiput ja nyt olis keulan vuoro. Olihan tuo etupää aika auki ja tutkittiin asiaa mutta ei lähteny tolppa välistä pois. Neuvoja, kuvia, apua!! Kiitos etukäteen!!
Kallistuksenvakaaja rungosta ja raidepäät irti niin jo lähtee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2010, 20:12
Tomnppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

Ok


Mistä kohtaa se kallistuksenvakaaja on kiinni?
Ei viimeksi mahtunut se iskaritolppa mitenkään pois.
Tuskastuttaa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2010, 20:42
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Toin tekstin mukaan Tacoman jousitusosat kävis Hiluxiin....

http://www.toyota120.com/forum/showthread.php?t=6194
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2010, 22:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mjaah...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mansoni Näytä viesti
Kallistuksenvakaaja rungosta ja raidepäät irti niin jo lähtee.
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2010, 22:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Mutteri irti vakaajan päästä, ei pitäis olla vaikeeta. Kunhan nyt tukivarsi pääsee irti siitä niin sama millä tyylillä tekee.

Miks persettä nostit, keulahan noissa on nyökällään. Sama pyllypystyssä-tyyli jatkuu siis jatkossakin jos molempia päitä saman verran nostat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.02.2010, 16:18
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Miks persettä nostit, keulahan noissa on nyökällään. Sama pyllypystyssä-tyyli jatkuu siis jatkossakin jos molempia päitä saman verran nostat.
Riippuu vähän auton käytöstä. Useimmilla konemiehillä ja muilla ketkä käyttävät autoa työssään on aina lavalla 200-800kg painoa, niin saa olla takana aika jäykät jouset ettei ole perä ihan maassa.

Tietysti asia on aivan eri jos ajelee vaan tyhjällä autolla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.02.2010, 19:47
Tomppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mä korotan muuten vaan, ei mulla sen kummempaa syytä ole.. Vaikka onkin tavaraa lavalla aikalailla töiden takia. Tulee vähän reippaamman näkönen kun on vähän korotettu ja isommat kummit alla. Ja tuleepahan astinlaudoille tarkoituksen mukaista käyttöäkin sitten...

Sehän onkin jees näissä maastureissa kun niitä voi korottaa ilman sitä ongelmaa että rupee ottamaan kiinni niinku tavallisissa autoissa madalluksen kanssa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2010, 22:30
mansoni mansoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.06
Sijainti: susiraja
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Ei tarvitse irrottaa kokonaan, 2 pulttia rungon kohdalta irti per puoli ja siirtää vaan sivuun.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2010, 23:56
Tomppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Halusin et koko hoito nousee vähän.. Kunhan saan selville paljonko spacerit nostaa keulaa niin voin tehdä uudet korkeammat. Kokeilumielellä tässä ollaan. Noita korotuspaloja kun saa tehtyä omasta sorvista niin ei ole muuta ongelmaa kun keulan purkaminen ja asentaminen. Mutta näillä ohjeilla luulisin seviävän... Eli, kallistuksenvakaajan 2 pulttia ja raidetangonpäät ja lopuks itse iskunvaimennin.. ja kasaus takaperin. Unohdinko jotain??
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.02.2010, 00:03
Tomppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa Salo Näytä viesti
Halusin et koko hoito nousee vähän.. Kunhan saan selville paljonko spacerit nostaa keulaa niin voin tehdä uudet korkeammat. Kokeilumielellä tässä ollaan. Noita korotuspaloja kun saa tehtyä omasta sorvista niin ei ole muuta ongelmaa kun keulan purkaminen ja asentaminen. Mutta näillä ohjeilla luulisin seviävän... Eli, kallistuksenvakaajan 2 pulttia ja raidetangonpäät ja lopuks itse iskunvaimennin.. ja kasaus takaperin. Unohdinko jotain??
Eihän iskunvaimenninta tartte painaa kasaan mitenkään et sen saa mahtumaan ulos lokasuojan uumenista?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.02.2010, 00:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa Salo Näytä viesti
Eihän iskunvaimenninta tartte painaa kasaan mitenkään et sen saa mahtumaan ulos lokasuojan uumenista?
Ei, mutta rautakanki voi olla passeli työväline vipuamaan alatukivartta alaspäin samalla kun otat tolpan syliin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.02.2010, 00:52
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa Salo Näytä viesti
Eihän iskunvaimenninta tartte painaa kasaan mitenkään et sen saa mahtumaan ulos lokasuojan uumenista?
Ei tarvi painaa kasaan, ainakaan silloin ku tekee niinku me tehdään töissä. Eli otetaan alatukivarret irti rungon puolelta, siis ne kaksi pitkää pulttia joissa on ne pyöränkulmien säätöprikat, kaikista helpoin ja nopein tapa. Ja ohjauskulmien säätöhän on välttämätön toimenpide korotuksen jälkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-06 hiluxin korin korotus antton077 Tekniikka & Jutustelu 6 18.11.2008 18:04
Hiluxin korotus, kuinka "tarpeellista"? Tekniikka & Jutustelu 34 22.09.2007 18:04
Hiluxin korotus secretary Tekniikka & Jutustelu 10 09.10.2005 16:45
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05
Hiluxin korotus Mutamies Tekniikka & Jutustelu 0 16.07.2004 19:04


Sivu luotu: 04:02 (GMT +2).