![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos päätien auraaja ei ole tehnyt alkua mökkitiellesi joudut puskemaan muutaman metrin yli puolimetristä hyvinpantattua ja jäätynyttä kinosta ennenkuin pääset pehmeään nelikytsenttiseen umpihankeen. Jos olet aulis lapiomies niin OK, mutta jos taas et turhia viitsi lapioida niin ko kolmen tonnin hintaluokkaan voit löytää vain vanhan takaveto massikan (60-luvun traktorin), jossa on lumiketjut ja jolla pääset tuon penkan ja kinoksen läpi jalka suorana kaartelematta sankan savun saattelemana. Muuten nuo antamasi vaihtoehdot ovat kaikki mainioita ensi pelejä maastoautoharrastajalle. Opit niiden kautta etsimään apua ongelmiisi netin kautta, saat monta kehotusta käyttää search-toimintoa, jota et saa toimimaan kuin käyttämällä search-toimintoa. Lähtökohtasi on kuitenkin hyvä. Jos saat heräteltyä tällä sivustolla torkkuvat entit, saat tietoa mistä maastureihin liittyvästä asiasta tahansa. Jotkut tosi tietäjät saattavat kyllä olla erittäin syvässä horroksessa mutta heräävät oikeilla hakusanoilla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
No kyl sen verra pittee lapioo uskaltaa tarttuu
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikö se ole just se minkä omaan tarpeeseesi tarviit, pätkä aina metsään mutta pitkä vetoon tai romunkuljetukseen. Jos ei pitkälle tarvetta osta pätkä
![]() Saako pätkän muuten huoltoautoksi??? kuvan auto näyttää ihan asialliselta, taitaa olla vielä niitä malleja missä ei ole takana kytkettävää lukkoa? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Valitse mika vaan ja kaikilla on hyvat ja huonot puolensa.
Lumessa eteneminen muuttuu melkoisesti ketjujen avulla. Nykyaikaiset ketjut on helppo viritella alle. Henkilokohtaisesti olen sita mielta, etta turha puhua maastoautosta, jos siina ei ole kytkettavia lukkoja ja tarkoitan lukkoja enka kemppeja, kitkoja tai muita tekeleita. On se hupaisaa katsottavaa, kun rakenneltu kooorkea laite yrittaa ojasta ylos ja vaan "ilmassa" oleva etupyora pyorii ja muut, joissa on pitoa eivat. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja 3000 e:n hintaluokassa oppii tekemään remonttia ja hitsaamaan, ellei sitten käy mieletön säkä hankinnassa. 235/85-16 on hyvä rengaskoko auraamattomalle tielle, ja 7" vanteella ihan hyvä ajaa muutenkin. Minusta tuossa hintaluokassa merkillä ei ole niinkään väliä, enemmän kiinnittäisin huomiota auton kuntoon. Itsellä vanha pätkä patrol ja veljellä hj61, molemmat ihan hyviä vehkeitä. Jos joudut ilman roikkaa lähtemään kovilla pakkasilla, niin 61:nen lähtee hyvillä akuilla miten kylmästä tahansa. Ja joillekin kutoskone+turbo on SE juttu, mutta nämä on erikoismiehiä ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Siksi suosittelinkin Pajeroista kakkoskppaista jos se mitenkään hintahaarukkaan sopii. Siinä kun ei SS-laatikossa napalukkoja ole. Ja jos 2,8 koneisen ottaa, on voimansiirto kauttaaltaan astetta tukevampaa tekoa kuin vahnemmissa.
Pajero on niitä harvoja maastureita, jotka ovat vain parantuneet mitä uudempiin tullaan. Muillahan kehitys on ollut päinvastaista. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mun eka maasturi oli gaz-69 ja sitten tuli uazi offiin ja en kyllä heti vaihda pois edullisuuden takia.Jos aattelee käyttöautoa ja samalla sellasta millä pääsee lepikossa hyvin ja maantiella mukava ajella on xj cherokee 4l automaatti vaihteistolla,nyt on alla jeep grand cherokee v8 ja maantieajoa sillä pääasiassa tulee ajeltua,mutta pääsee tod hyvin vakionakin maastossa ja ennenkaikkea herkkuja on vakiona mitä muissa ei yleensä ole,jeeppi on myös halpa huoltaa ja jos haluaa vähän rakentaa niin palikkaa löytyy amerikasta edullisesti myös suomestakin löytyy hyvin.Eli mun ääni jeepille.Ja se vielä että jeepissä saa matkustaa se 5 henkeä eikä tarvi siitä maksaa valtiolle kauheita summia kun ajaa esim diesel pajerolla tai patrollilla,ja tää on vaan mun mielipide.
Ps: en ole seurannu tarkemmin mitä vaihtoehtoja olet katellut ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Suuri kiitos kun jaksoitte antaa neuvoja minulle, mutta olen tullut kuitenkin siihen päätökseen, että alan pistää kuntoo tuota viimevuonna ostettua mazda b2200 -89. Takapotkuhan tuo on, eikä mikään maasturikaani, mutta jostainhan se on aloitettava. Kiitokset vielä kaikille kysymykseeni vastanneille. Sain hyviä neuvoja.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Jep, muutamalla muutoksella takavedostakin saa ihan kivan, esim. turbo, pieni korotus, lukko, painoa lavalle, kunnon renkaat. Ja sitten ei kun rokkaamaan, varauksin.
Ps. 65cm joustoilla, kemppilukolla, karkeilla renkailla ja reilulla kaasulla meni jopa paikoista, minne jotkut lukottomat vakiokikkareet jäi. Eikä ainakaan etuakselista tökkää, kun keulan alla puolisen metriä maavaraa ![]() Ps2. Ei sitten turhan vakavasti tätä... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ensimmäinen nisäkäs? bullshit! | VonLeka | Chit-Chat | 5 | 09.08.2008 17:18 |
Jee, ensimmäinen bannaus | LaaLaa | Chit-Chat | 8 | 13.04.2005 06:46 |
Ensimmäinen ajokerta? | jv | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.05.2004 11:20 |
Ensimmäinen ps.com uneni | Hippiäinen | Rakas Päiväkirja | 2 | 30.11.2003 10:55 |