Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2010, 17:52
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.094
Perusasetus

Ohjausvarsien vahvistaminen


Tere !
Mistään en nyt löynny varmaa tietoa ...

Saako ohjausvarsia vahvistettaessa hitsata ? Siis jos tinais orkkisvarren päälle tai kylykeen lisää materiaalia ...

Aattelin vahvistaa het´ valmiiksi noi vielä suorat varret , konttorilla eivät torstaina osanneet sanoa varmaksi asiasta mitään , U-tai L-profiilia aattelin .

Josko täällä olisi jollain kokemusta ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2010, 17:57
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Perusasetus

Mulla olis semonen mielikuva, että varsia ei sais hitsailla.

Pujota passeli putki alkuperäisen päälle, niin ei pitäisi olla leimalla ongelmaa.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2010, 19:41
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Mulla olis semonen mielikuva, että varsia ei sais hitsailla.

Pujota passeli putki alkuperäisen päälle, niin ei pitäisi olla leimalla ongelmaa.

TEMÄHIK

juuri näin !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2010, 21:02
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.316
Perusasetus

Aja laikalla halki sen suht jämptin vahvikeputken päät muutaman sentin matkalta, niin saat kiristettyä sen päät sopivalla klemmarilla kiinni tangon päälle.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2010, 14:29
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Aja laikalla halki sen suht jämptin vahvikeputken päät muutaman sentin matkalta, niin saat kiristettyä sen päät sopivalla klemmarilla kiinni tangon päälle.
Tai jos on tilanpuutetta ettei klemmari sovi niin hytikkaletkuprässillä
voi rutata pienemmäks sen vahvikeputken pään.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2010, 14:34
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Noita särkymättömiä tankoja voipi vahvistaa mielestäni parhaiten just sopivalla kanttitangolla. ittellä kun ei umpitanko kestänyt 4h pidempään
__________________
1988 RRC 3,5 litre EFI
www.maastoautotarvike.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2010, 16:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Rällää hieman alikokoisen vahvistusputken halki, nuijii paikalleen ja hitsaa halkaisukohdan kiinni, niin hitsaus krymppaa sen vahvikkeen siihen paikalleen lujiten ikinä! :-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2010, 19:01
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.094
Perusasetus

Juu , ed.tangot oli vahvistettu juurikin noin , että päälle oli sovitettu soppeli putki 30-33 mm sis.halk.
Ei se juur mitään silti kestänyt ...

Kuningasajatus tuli tuolla saunassa ...päissään mieleen , että jos kantikkaasta sais vahvikkeen

Esim. vaikka tuosta U-palkista , jolloin olisi tuonne U:n aukeamis suuntaan vahvempi . Elikkä U-palkki jonka sopii suoraan ohjausvarren päälle , jotenkin kiinni luotettavasti .
Tuo U-profiili tulisi oletettuun vääntymissuuntaan , U-profiili olisi pohjasta mitaten 55-65 mm .

Mutta kai tuo pulttaamallakin kiinni saa ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2010, 19:30
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Juu , ed.tangot oli vahvistettu juurikin noin , että päälle oli sovitettu soppeli putki 30-33 mm sis.halk.
Ei se juur mitään silti kestänyt ...

Kuningasajatus tuli tuolla saunassa ...päissään mieleen , että jos kantikkaasta sais vahvikkeen

Esim. vaikka tuosta U-palkista , jolloin olisi tuonne U:n aukeamis suuntaan vahvempi . Elikkä U-palkki jonka sopii suoraan ohjausvarren päälle , jotenkin kiinni luotettavasti .
Tuo U-profiili tulisi oletettuun vääntymissuuntaan , U-profiili olisi pohjasta mitaten 55-65 mm .

Mutta kai tuo pulttaamallakin kiinni saa ?
Pulttaamalla tai pakoputki klemmarilla vaihtaa vaan nyloki mutterit tilalle ettei aukee. Leikaa parista kohtaa tuon Uun suorien osien kohdalle rakosen ja klemmari purtistaa sitten pyöreästä osasta sen tankoon kiini. Tiedä sitten tajusiko kukaan tai onko kestävä, mutta idea se tämäkin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2010, 20:33
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

kantti putki päälle, kestää aika kovia tärskyjä. Ja jos helisee ja kolisee saa pysymään paikoillaan vaikka pikku puristuksella uretaania
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.01.2010, 21:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Saako ohjausvarsia vahvistettaessa hitsata ? Siis jos tinais orkkisvarren päälle tai kylykeen lisää materiaalia ...
Ei!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.01.2010, 16:24
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.094
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei!
Kiitos Matti ! Se olikin sillä sitten selvä ...pultataan lisämateriaali sitten kiinni !!!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.01.2010, 17:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos alkuperäisen ohjausvarren päälle lyödään toinen putki, niin eikös sitä päällimmäistä saa vahvistaa hitsaamalla? Sehän on tavallaan panssari ohjausvarrelle...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.01.2010, 17:21
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jos alkuperäisen ohjausvarren päälle lyödään toinen putki, niin eikös sitä päällimmäistä saa vahvistaa hitsaamalla? Sehän on tavallaan panssari ohjausvarrelle...
Paitsi ohjauksen osia ei saa lämmittää ja jos hitsataan tuossa varren päällä. Niin se varmasti lämpenee se varsi mukana. Ja vaikkei lämpenisi niin todistappa se inssille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
GSM signaalin vahvistaminen Faradayn häkissä LaaLaa Chit-Chat 45 21.11.2012 11:58
Ostetaan Hoojiin ohjausvarsien kartiomulkerot lähialueelta Arska-tehtaalta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 05.06.2008 12:51
ohjausvarren vahvistaminen RJ70 Tekniikka & Jutustelu 4 08.04.2008 21:48
Akseliputken vahvistaminen pjtk Tekniikka & Jutustelu 14 17.07.2005 07:45
BJ-40 raidetangon vahvistaminen mikjus Tekniikka & Jutustelu 13 26.03.2004 09:26


Sivu luotu: 22:30 (GMT +2).