Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2005, 13:23
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Akseliputken vahvistaminen


Mites on. Kannattaako akseliputkee vahvistaa ku akseli satuu irrallaan oleen (tai ainakin tulee oleen). Tai jos kysytään toisin päin. Onko joku saanu akselin kuoren kieroks. Muistasin, että G280 kertoili joskus danan44:sen vääntyneen raakun alla, mutta tässä tapauksessa tais olla se keski jousi juminu aukiasentoon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2005, 13:35
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Mikä vehje kyseessä??
Jos Uaz:i niin kun mulla niin sousittelen saatta akseliputki irrota murikan "pistehitsauksesta" ja pöyrähtää sijoillaan jolloin esim etupäässä kulmat menee vit.... niin kun mulla on menny... (en vahvistanut ajoissa)

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2005, 13:40
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

tossa kuva hilux takabanjon vahvistamisesta joka joskus sinne tuli väänneltyä,olen myös nähnyt kieroksi menneitä banjoja.


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2005, 14:46
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mikä vehje kyseessä??
Jos Uaz:i niin kun mulla niin sousittelen saatta akseliputki irrota murikan "pistehitsauksesta" ja pöyrähtää sijoillaan jolloin esim etupäässä kulmat menee vit.... niin kun mulla on menny... (en vahvistanut ajoissa)
Joo ei oo Uakkeri. Niin tosiaan, itellä on raakku jossa dana44 alla. Äkkiä aatellen kun D44:sta ei oo suuniteltu siihen että voimia siihen tulee keskelle ylhäältäpäin, niin tuon vahvistuksen siihen voiskin värkkaillä ainakin pidemmälle putken puolelle. Täytyypä käydä kurkkaamassa mitäs kevyttä kilpa osaa Soinilta löytyy.
Edelleen kaivataan kommentteja ja kokemuksia.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2005, 22:41
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.766
Perusasetus

Itellä parhaillaan pajeros vääntyny akseli alla.Ja ku sen vaihdan toiseen ni sen meinasin sit kyl jollain tapaa vahvistaa kans.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2005, 08:25
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Akselia vahvistaessa kannattaa varoa, ettei hitsauksen lämmöntuonnilla taivuta sitä pilalle.

Rangen (ja Defen/Discon) akseliputken saa vääräksi, mutta siihen tarvitaan kyllä aika tälli. Yleensä ovat menneet kolareissa, en ainakaan ole kuullut maastossa vääräksi menneistä. Danasta en uskalla sanoa mitään.


T, Antti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2005, 10:16
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

toyotissa akseli putken paksuus lienee pikkuperäsissä 4mm isoperäsissä 6mm,kun heppaa palikan ensin ympäriinsä niin ei taipumis vaaraa.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.07.2005, 16:24
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Suzukin banjot väätyilee ainakin, jos sattuu olemaan keskellä kierrejousikorotus. Nimimerkillä kokemusta on.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.07.2005, 17:34
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 1.586
Perusasetus

Samaten Suzukis jos saa osuman arkaan paikkaan, nii vinox menee..

-Enemistö tarkoittaa joskus sitä, että kaikki idiootit on samalla puolella-

-EUvostoliitto. Toverismin toinen mahdollisuus!-

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.07.2005, 08:10
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Suzukin banjot väätyilee ainakin, jos sattuu olemaan keskellä kierrejousikorotus.
Eiköhän keskellä oleva kierrejousi pukkaa paljon vähemmän kuin tilanne, jossa koko akselin paino on kiven päällä olevalla banjolla.

Jos sillä autolla vaan tulee ajettua kovempaa, kun sitä on jo rakennettu ...


T, Antti
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.07.2005, 10:43
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

vaikka noin luulis mutta ei,mielestäni kuitenkin se kierrejousi sählää siinä lattojen oikeaa toimintaa ja liian jäykkänä se nimenomaan taivuttaa banjoa keskeltä.
jos joskus metsässä näette mut semmosella autolla missä latat ja kierrejousi keskellä niin vetäkää turpaan .

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.07.2005, 10:50
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

no mites helposti tollasen suzukin akselin saa kierox ??? ku mulla on vakio alustalla oleva suikka ja se saa melkosta kyytiä välil metässä niin oisko aihetta vahvistaa ???

kimmo
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.07.2005, 11:31
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

mä olen sitä mieltä että jos ei ole ihan töpö "louhija" niin noilla normaaleilla akseliputkilla pärjää aika pitkään.(välityksen kohta vahvistettuna)
täällä monta kertaa kärjistyy noi jutut vähä sillee että joko ei tehä mitään tai rakennetaan vähän "yli",itte kieltämättä omasta mielestä kuuluu siihen jälkimmäiseen ja rakentelee vähän "panssarivaunu" asenteella näitä autoja.
tiedän kyllä kuskeja jotka on niin kovia louhijoita että niillä ei kestä mikään vaikka kuinka vahvistais,toiset taas ei saa vähemmän rakennellulla autolla mitään rikki vaikka ajaisi ihan samat reitit.



Edited by - jjtp on 16/07/2005 12:32:24
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.07.2005, 11:36
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

no joo näinhän se on. mä ajattelin vaan ku on tullu keulittua aika rajusti suskalla muutamia kertoja ni siinähän saataa saada akseli melkosen iskun toistaisex en ole saanu suskaa metsässä hajoomaa et aika hyvin on menny *koputtaa puuta* ...

kimmo
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.07.2005, 07:45
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

no eipä ole ollut ongelmia, enkä ole suojannut akselia mitenkään

ensin tehtiin Jeeppi, loput on kopioita !
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
GSM signaalin vahvistaminen Faradayn häkissä LaaLaa Chit-Chat 45 21.11.2012 11:58
ohjausvarren vahvistaminen RJ70 Tekniikka & Jutustelu 4 08.04.2008 21:48
Toyota HJ-61 akseliputken halkaisija Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2006 23:34
BJ-40 raidetangon vahvistaminen mikjus Tekniikka & Jutustelu 13 26.03.2004 09:26
Pienempi-birfieldisen akseliputken avartaminen..? anttir Tekniikka & Jutustelu 7 09.03.2004 18:25


Sivu luotu: 21:00 (GMT +2).