![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Akseliputken vahvistaminenMites on. Kannattaako akseliputkee vahvistaa ku akseli satuu irrallaan oleen (tai ainakin tulee oleen). Tai jos kysytään toisin päin. Onko joku saanu akselin kuoren kieroks. Muistasin, että G280 kertoili joskus danan44:sen vääntyneen raakun alla, mutta tässä tapauksessa tais olla se keski jousi juminu aukiasentoon.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mikä vehje kyseessä??
Jos Uaz:i niin kun mulla niin sousittelen saatta akseliputki irrota murikan "pistehitsauksesta" ja pöyrähtää sijoillaan jolloin esim etupäässä kulmat menee vit.... niin kun mulla on menny... (en vahvistanut ajoissa) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
tossa kuva hilux takabanjon vahvistamisesta joka joskus sinne tuli väänneltyä,olen myös nähnyt kieroksi menneitä banjoja.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edelleen kaivataan kommentteja ja kokemuksia. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itellä parhaillaan pajeros vääntyny akseli alla.Ja ku sen vaihdan toiseen ni sen meinasin sit kyl jollain tapaa vahvistaa kans.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Akselia vahvistaessa kannattaa varoa, ettei hitsauksen lämmöntuonnilla taivuta sitä pilalle.
Rangen (ja Defen/Discon) akseliputken saa vääräksi, mutta siihen tarvitaan kyllä aika tälli. Yleensä ovat menneet kolareissa, en ainakaan ole kuullut maastossa vääräksi menneistä. Danasta en uskalla sanoa mitään. T, Antti |
#7
|
|||
|
|||
![]()
toyotissa akseli putken paksuus lienee pikkuperäsissä 4mm isoperäsissä 6mm,kun heppaa palikan ensin ympäriinsä niin ei taipumis vaaraa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Suzukin banjot väätyilee ainakin, jos sattuu olemaan keskellä kierrejousikorotus. Nimimerkillä kokemusta on.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Samaten Suzukis jos saa osuman arkaan paikkaan, nii vinox menee..
-Enemistö tarkoittaa joskus sitä, että kaikki idiootit on samalla puolella- -EUvostoliitto. Toverismin toinen mahdollisuus!- ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos sillä autolla vaan tulee ajettua kovempaa, kun sitä on jo rakennettu ... T, Antti |
#11
|
|||
|
|||
![]()
vaikka noin luulis mutta ei,mielestäni kuitenkin se kierrejousi sählää siinä lattojen oikeaa toimintaa ja liian jäykkänä se nimenomaan taivuttaa banjoa keskeltä.
jos joskus metsässä näette mut semmosella autolla missä latat ja kierrejousi keskellä niin vetäkää turpaan ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
no mites helposti tollasen suzukin akselin saa kierox ??? ku mulla on vakio alustalla oleva suikka ja se saa melkosta kyytiä välil metässä niin oisko aihetta vahvistaa ???
kimmo |
#13
|
|||
|
|||
![]()
mä olen sitä mieltä että jos ei ole ihan töpö "louhija" niin noilla normaaleilla akseliputkilla pärjää aika pitkään.(välityksen kohta vahvistettuna)
täällä monta kertaa kärjistyy noi jutut vähä sillee että joko ei tehä mitään tai rakennetaan vähän "yli",itte kieltämättä omasta mielestä kuuluu siihen jälkimmäiseen ja rakentelee vähän "panssarivaunu" asenteella näitä autoja. tiedän kyllä kuskeja jotka on niin kovia louhijoita että niillä ei kestä mikään vaikka kuinka vahvistais,toiset taas ei saa vähemmän rakennellulla autolla mitään rikki vaikka ajaisi ihan samat reitit. Edited by - jjtp on 16/07/2005 12:32:24 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
no joo näinhän se on. mä ajattelin vaan ku on tullu keulittua aika rajusti suskalla muutamia kertoja ni siinähän saataa saada akseli melkosen iskun toistaisex en ole saanu suskaa metsässä hajoomaa et aika hyvin on menny *koputtaa puuta* ...
kimmo |
#15
|
||||
|
||||
![]()
no eipä ole ollut ongelmia, enkä ole suojannut akselia mitenkään
ensin tehtiin Jeeppi, loput on kopioita ! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GSM signaalin vahvistaminen Faradayn häkissä | LaaLaa | Chit-Chat | 45 | 21.11.2012 11:58 |
ohjausvarren vahvistaminen | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.04.2008 21:48 |
Toyota HJ-61 akseliputken halkaisija | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.01.2006 23:34 |
BJ-40 raidetangon vahvistaminen | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.03.2004 09:26 |
Pienempi-birfieldisen akseliputken avartaminen..? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 09.03.2004 18:25 |