![]() |
Ohjausvarsien vahvistaminen
Tere !
Mistään en nyt löynny varmaa tietoa ... Saako ohjausvarsia vahvistettaessa hitsata ? Siis jos tinais orkkisvarren päälle tai kylykeen lisää materiaalia ... Aattelin vahvistaa het´ valmiiksi noi vielä suorat varret , konttorilla eivät torstaina osanneet sanoa varmaksi asiasta mitään , U-tai L-profiilia aattelin . Josko täällä olisi jollain kokemusta ? |
Mulla olis semonen mielikuva, että varsia ei sais hitsailla.
Pujota passeli putki alkuperäisen päälle, niin ei pitäisi olla leimalla ongelmaa. TEMÄHIK |
Lainaus:
juuri näin ! |
Aja laikalla halki sen suht jämptin vahvikeputken päät muutaman sentin matkalta, niin saat kiristettyä sen päät sopivalla klemmarilla kiinni tangon päälle.
|
Lainaus:
voi rutata pienemmäks sen vahvikeputken pään. |
Noita särkymättömiä tankoja voipi vahvistaa mielestäni parhaiten just sopivalla kanttitangolla. ittellä kun ei umpitanko kestänyt 4h pidempään ;)
|
Rällää hieman alikokoisen vahvistusputken halki, nuijii paikalleen ja hitsaa halkaisukohdan kiinni, niin hitsaus krymppaa sen vahvikkeen siihen paikalleen lujiten ikinä! :-)
|
Juu , ed.tangot oli vahvistettu juurikin noin , että päälle oli sovitettu soppeli putki 30-33 mm sis.halk.
Ei se juur mitään silti kestänyt ... Kuningasajatus tuli tuolla saunassa ...päissään mieleen , että jos kantikkaasta sais vahvikkeen Esim. vaikka tuosta U-palkista , jolloin olisi tuonne U:n aukeamis suuntaan vahvempi . Elikkä U-palkki jonka sopii suoraan ohjausvarren päälle , jotenkin kiinni luotettavasti . Tuo U-profiili tulisi oletettuun vääntymissuuntaan , U-profiili olisi pohjasta mitaten 55-65 mm . Mutta kai tuo pulttaamallakin kiinni saa ? |
Lainaus:
|
kantti putki päälle, kestää aika kovia tärskyjä. Ja jos helisee ja kolisee saa pysymään paikoillaan vaikka pikku puristuksella uretaania :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jos alkuperäisen ohjausvarren päälle lyödään toinen putki, niin eikös sitä päällimmäistä saa vahvistaa hitsaamalla? Sehän on tavallaan panssari ohjausvarrelle...
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 18:42 (GMT +2). |