![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ei siellä pidä mikään... japanin kitkalukot on kaikki samaa sarjaa, kaikilla voi heittää ves lintuu! jos sinne lukon haluut ni pistä ok 48 sauhuaa,tai osta arb
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tuossa ensimmäisessä kuvassa oleva ylimmäinen rengas on sellainen kartiomallinen, toimii ikäänkuin kiristysjousena.
Yleensä se joko menee poikki tai syö itselleen kolon tuohon murikan vastakappaleeseen ja siksi lukko löystyy (koska jousen puristusvoima heikkenee). Itse olen vaan laittanut yhden tuollaisen sisäreiästä hammastetun levyn kasan alimmaiseksi, molemmille puolille ja sitten perä nippuun ja paikalleen. Kaikkiin jenkoihin kierrelukitetta, niin pysyy paketissa pidempään. Pitää sen mitä kitkalukon tarviikin pitää. Liikaa kiristetty kitkalukko on taas käyttöautossa tosi kelju ajaa. Offikäyttöön on sitten 100% lukot erikseen. Tosin kiristetyllä kitkalukolla pärjää ihan hyvin SoftOffissa. Elämä on kompromisseja täynnä. 160-koppaisessa on ihan samanlainen H233B:n kitkamurikka. Itselle just kesällä laitoin V6 Pathfinderistä kotoisin olevan lukon ja se oli täysin samanlainen kuin -88 turbo-Patrollin perä. Molemmat oli palasina ja mittailin osat irrallaan. Ainoastaan noi vetoakseliin tulevat poskirattaat on eri booreilla (siis GR/160-korisessa), eli varaosiakin vielä löytyy... ![]() C200 kitkalukossa on sitten ihan samat sisukalut kuin tuossa H233B:ssä. Tunkkaa vain toinen takapyörä ilmaan ja koita pyörittää. Jos rengas pyörii, niin silloin lukko on rikki. Tietysti pitää olla vaihde vapaalla ja käsijarru pois päältä...
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Olin siinä luulossa että kiinni oleva perä on lukoton mutta kitkahan se siellä oli.
Tuo toinen on kaikin puolin kunossa mutta eipä sekään nyt juuri pidä. Tiellä ottaa yleensä muttei aina. Metässä ei sitten ollenkaan. Huudatus ja kytkin ylös kikalla rengas pyörähtää pari kierrosta mutta se on siinä. Sisään pistin perus tb:n ls 80/90w. Johtuuko sitten siitä vai onko vain paska keksintö. Saksan kitkat pitää pirun hyvin mobilin vs 500:lla vai oliko se 600. Toimiiko tossa? Sen verta se litku maksaa ettei huvikseen viittis koittaa.. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
kaverilla ei suprassa lukko pitänyt aluksi yhtään, sitten vaihtoi red linen öljyt ja parantui, sitten hetken päästä vielä vaihtoi toistamiseen ja johan akoi suprassa molemmat pyörät pyörimään niin halutessa
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kysästääs tässä topicissa patrolli lukko asiaa...
Sopiiko linkin "lock right" vm. -91 GR patrolliin takaperään? Takaperässä on ilmeisesti kitkalukko. Ei oikein saa selvää tuosta tekstistä. ![]() http://www.euro4x4parts.com/parts/pb...al_locker.html Mitä tämä tarkoittaa? "Lock Right fits non OE equiped véhicle with diff lock " |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ostin talvella gr paten ja oli takakulma tunkin nokassa ja luulin et on kemppi mut suht kiree kitka vaan eipä ole enää nyt pyörii jo käsin,3-5 kertaa talvella metsässä, vähänks on paska
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Se on paha Englanti... Vain se sano Ranskassa se oli takalukku perään tai edessa, jos se ei ole luukko veilä. Sitten so on sopii jos sun Patrolli on normalinen LSD (limited slip differential) perään. "Lock Right fits all vehicles equipped with the LSD(limited slip differential) and not the factory (Nissan) locker" |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M.Perämurikka Toyotaan /lukoton. | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 31.01.2011 21:43 |
| O:Hiluxin LUKOTON PERÄ | Karhu67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.04.2008 19:15 |
| O: Hiluxin lukoton/Lukollinen perä (`86 4X4 2.4 d) | mikkoh | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.04.2008 10:43 |
| patrol ja "pikku" perä | jv | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 16.11.2005 06:46 |
| O: Gm lukoton carrier serie3 8,875" | hpotteri | O/M/V Muut | 0 | 27.06.2005 19:20 |