![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
kyllä siellä on kitkalukko perä 99% tarkkuudella. sieltä on vaa menehtynyt se lukko kokeile laittaa normaali peräöljyt, jos ei sittenkään pidä nii siellä on kitkalevyt palasina.uudet levyt maksaa summia xxx€? joten kannattaa ettiä jostain ehjä perä. ja vaihtaa sinne. 160 ja 260 korisen murikat ei käy y60 (eli gr) koriseen. muistaakseni gr oli 33-poorisella tikulla. tapsa4x4 :ltä kannattaa kysyä jos sil ois murikka jossain jemmassa ja se suostuskose siitä luopumaan...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Onhan toki voinut tavalliset öljyt edellinenki omistaja vaihtanut ja sen takia rikki, mutta ei sieltä mitään paskaa vanhojen öljyjen seasta tullut muutako se metallirinkula. Mitenkä tuo perän vaihto, pitääkö purkaa koko akseli pois vai miten olette noita periä vaihtanut? Se perä kyllä varmaanki lähtee irti siitä akselista mutta miten se johon tulee kardaani kiinni niin eikö sekin akseli pidä vaihtaa, koska tuskinpa hampaat ovat kohdallaan koska eri perä? Jos ymmärsittä mitä tarkoitin!
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
purkasin justiin tommosen perän. Piti olla lukoton perä johon laitan lock right:n. Mutta vasta kun avasin tasauspyörästön kopan paljastui mieluinen yllätys. Kitkalukkohan sielä oli vaikka näyttää ulkopuolelta normi perältä. Ton mallin kitka lukossa on levyt vetarissa olevan rattaan ulkopuolella.
Ja ilmeisesti pienemmät rattaat kun lockright on liika iso halkaisijaltaan tonne. Nyt tarvii pohtia laittaako kiinni olevaan perään lockright;n vai ton kitka perän. Uudet näyttää levyt olevan mutta pitääkö ne sitten pahassa paikassa. Otin pari kuvaa kitkasta edit: alkuperäiseen kysymykseen. Jos ei jäällä pidä niin ei se ihme ole. Kun tuo perustuu vetoon ja pitoon. Molempien vaikutuksesta hampaat painaa ulompia hammasrattaita ulospäin jotka kitkevyt sitten lukitsee. Omegan ja bmw kitlaperät toimii taas ristikkotappien kautta. Ja ihan erinäkösiä päällepäin. Ja niissä lukitus riippuu enemmän vedosta kuin pidosta. öljyllä on noissa melkonen vaikutus. Kilpuri jolla ajan on öljykylpykytkin. Levyissä pinnat samaa kamaa kuin lukossakin. Siinä on tullu kokeiltua montaa eri laatua. Viimeksi muokannut -wj- : 31.12.2009 20:01 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kevyellä kaasulla ja liian liukkaalla hammasrattaat ei paina tarpeeksi, joten levyt eivät ota kiinni ja lukko ei pidä? Mikä öljy tuohon perään olisi sitte parasta jos vielä kokeilis öljyn vaihdolla? Aika omituinen tuo toiminta kun talvella sitten kuuluis ajaa neliveto päällä kokoajan kun tuo yhden renkaan pito ei meinaa ihan riittää. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ei siellä pidä mikään... japanin kitkalukot on kaikki samaa sarjaa, kaikilla voi heittää ves lintuu! jos sinne lukon haluut ni pistä ok 48 sauhuaa,tai osta arb
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tuossa ensimmäisessä kuvassa oleva ylimmäinen rengas on sellainen kartiomallinen, toimii ikäänkuin kiristysjousena.
Yleensä se joko menee poikki tai syö itselleen kolon tuohon murikan vastakappaleeseen ja siksi lukko löystyy (koska jousen puristusvoima heikkenee). Itse olen vaan laittanut yhden tuollaisen sisäreiästä hammastetun levyn kasan alimmaiseksi, molemmille puolille ja sitten perä nippuun ja paikalleen. Kaikkiin jenkoihin kierrelukitetta, niin pysyy paketissa pidempään. Pitää sen mitä kitkalukon tarviikin pitää. Liikaa kiristetty kitkalukko on taas käyttöautossa tosi kelju ajaa. Offikäyttöön on sitten 100% lukot erikseen. Tosin kiristetyllä kitkalukolla pärjää ihan hyvin SoftOffissa. Elämä on kompromisseja täynnä. 160-koppaisessa on ihan samanlainen H233B:n kitkamurikka. Itselle just kesällä laitoin V6 Pathfinderistä kotoisin olevan lukon ja se oli täysin samanlainen kuin -88 turbo-Patrollin perä. Molemmat oli palasina ja mittailin osat irrallaan. Ainoastaan noi vetoakseliin tulevat poskirattaat on eri booreilla (siis GR/160-korisessa), eli varaosiakin vielä löytyy... ![]() C200 kitkalukossa on sitten ihan samat sisukalut kuin tuossa H233B:ssä. Tunkkaa vain toinen takapyörä ilmaan ja koita pyörittää. Jos rengas pyörii, niin silloin lukko on rikki. Tietysti pitää olla vaihde vapaalla ja käsijarru pois päältä...
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Olin siinä luulossa että kiinni oleva perä on lukoton mutta kitkahan se siellä oli.
Tuo toinen on kaikin puolin kunossa mutta eipä sekään nyt juuri pidä. Tiellä ottaa yleensä muttei aina. Metässä ei sitten ollenkaan. Huudatus ja kytkin ylös kikalla rengas pyörähtää pari kierrosta mutta se on siinä. Sisään pistin perus tb:n ls 80/90w. Johtuuko sitten siitä vai onko vain paska keksintö. Saksan kitkat pitää pirun hyvin mobilin vs 500:lla vai oliko se 600. Toimiiko tossa? Sen verta se litku maksaa ettei huvikseen viittis koittaa.. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M.Perämurikka Toyotaan /lukoton. | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 31.01.2011 21:43 |
| O:Hiluxin LUKOTON PERÄ | Karhu67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.04.2008 19:15 |
| O: Hiluxin lukoton/Lukollinen perä (`86 4X4 2.4 d) | mikkoh | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.04.2008 10:43 |
| patrol ja "pikku" perä | jv | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 16.11.2005 06:46 |
| O: Gm lukoton carrier serie3 8,875" | hpotteri | O/M/V Muut | 0 | 27.06.2005 19:20 |