![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eikös tuollaisesta vois heivata mekaanisen pumpun ja laittaa sähköpumpun tilalle. Entä onko se hana välttämätön kapistus.Sais tuollaiset "ylimääräiset" vuotopaikat eliminoitua.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Edelleenkään, jos sähköinen laitetaan laitteeseen mihin on mekaaninen joskus asennettu tehtaalla jo. Ei ole ainakaan ihan positiivisia kokemuksia. Toki tuota voi kokeilla ja hakea taas yhden bilteman pumpun. Vai ostaisiko motonetista.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kuinkas auton käynnistys ilman virtaa, no hyvä on eihä se saa kipinääkään
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tämän päivän asennus olikin astetta päähän ottavampi. Tarkoitus oli siis vaihtaa rattilukollinen ohjaus pylväs.
Töötti napin alla ei harmi kyllä ollut mitään kaiverruksia tai muuta. Alta löytyi tälläistä Ja Apinan jälkeläisinä rakennamme ulosvedin systeemin, joka ei toimi. Ja tämän erehdyksen jälkeen todettiin, että olemme oikeasti apinalle sukua. Otimme raa´an voiman, ja ratti putkea pitkin liian isolla kiinto-avaimella. Liian isolla voimalla lyödessä. Rattihan irtoaa vauhdilla. Vahinko että känny oli väärin päin kädessä ei tullut kuvaa irroneesta ohjauspyörästä. ![]() No sittenhän päästiin irroittamaan Kannatin palikkaa, josta ei myöskään ole kuvatusta (myös vilkun vipu irrotettiin tässä välissä) No Sitten putken ala päässä oli tuommoinen kiristys. Venäläinen on viisas ja toinen kanta 12mm ja toinen 13mm. Kiristin irtosi ja oli aika nousta taas fiksuna kuskin paikalle repimään tuota putkea. Ja ei eka hellä veto auttanut mitään. Lisää voimaa JA VOI VIINERI, ETTÄ VOI SATTUA. toinen kuhmun alku edellisen viereen. Tässä kohtaa totesin, että parempi mennä sisälle ehkä avaamaan lonkero. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Siitähä se sitten riemu repee kun tuota tööttiä laittaa takaisin, vaihtoehdot soi kokoajan tai ei soi mitenkään.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Se ratti on tosiaan kiinni kartioliitoksella ja melkoisen tiukasti. Itse väänsin ulosvetäjällä sen niin tiukkaan kun alkoi tuntua pahalta ja hetken kun ihmettelin meinasin sydän pysähtyä ja nenä tummua kun ratti pompsahti 10cm kohti naamaa.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Hana on kyllä hyvä kun on kaks tankkia.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Tulipas asennettua taas auton kotimaan hengessä. Eli pakkasta oli ja pihalle.
Aamulla ei viitsinyt aloittaa pakkasen ollessa reilu 10 astetta kireämpi. Eli asennettiin rattiluko roippeita paikalleen ja homma alkoi tuon pienen holkin kohdalleen laittamisella. Oli tuohon saaminen karvan verran raskas homma. Joku rapia puol tuntia taisi mennä kiintoavaimen (24mm) ja moskan kanssa heiluessa. Ja rattilukon tapin alareuna putkessa on 50,5cm ja holkin kolon alareuna osui kohtaan 50,1cm eli vallan sopiva. Sieltähän se akseli tekee tuloaan. tässä kohtaa oli kulunut noin 1,5 tuntia mittailua säätämistä ja vastaavaa pihalla. Akseli putki paikallaan. Sormet jäässä. Varpaat jäässä. Kyllä rauta on kylmää pakkasella. Ja alitetaan veivi kuva. Edellisellä startti kerralla kokeiltiin veivata. Kunhan tuo hana saadaan niin uutta kokeilua. Niin ja kaveri piti juuri saarnan kuinka vaarallinen uaz voi olla liikenteessä. Ilmeisesti sitä pelottaa, että tämä oikeasti josku on kilpien välissä. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
no nyt on sitten taas hommattu tavaraa projektin jatkoa ajatellen. Tuli uutta mittaria, bensa pumppua, hanaa ja kaasutinta.
Bensiini pumppu tuli vaihdettua toveri ladan pumpusta aitoon Uaz/Gaz/mosse tyyppiseen isompaan orkkikseen. Ladan pumppu tosiaan pienehkö. Ilmeisesti On kuitenkin tankin tyhjettyä mennyt vettä järjestelmään. Pumppu kyllä pumppaa vaan ei sieltä paljoa tule eli tukos on. Tarvinnee siis puhaltaa takasin päin linjasta jää kokkareet/roskat. Sitten tarvii ihmetellä noita intin uusimia johtoja 3741 mallissa kun pitäisi olla väreillä antureilta tulevat piuhat. Tuossa ainakin osa samalla värillä. Ei iso homma kylläkään. Niin ja tuttavan innostamana kuvan korjailua kevennyksenä. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
siellä tankissakin on pieni imusihti
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Vihdoin tällekkin keretty tekemään jotain. tuli meinaan työpäivän päätteeksi mentyä käymään vanhempien luona muuten vaan asioilla. Ja menin pikkuista katsomaan, silittämään ja puhumaan nättejä (olen outo tiedän sen)
No kabiinin kiipeäminen ja haaveilua vappu cruisingista. Ja kokeilempa jos se ois ollut vaan jäätä sillon talvella. Ja mitä tapahtuu bensiini nousee heti ensimmäisellä pumppauksella. Sunnuntaina akku mukaan ja käyntiin. Tarvii katsoa jos työharjoittelijan palkka riittäisi leimalle ajoon. Tai sitten tarvii keksiä hyvä syy siirtokilville vappu cruisingiin. Eli saanko luvan vappu cruisngin ajoon siirtolapuille. On tuo käytäntö vähän outo kun ei ole tarvinnut hakea aikasemmin. |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
30.4 Jarrutestaus, ajoreitti talli-city-talli 31.4 Jarrujen säätö korjaamolla, ajoreitti talli-city-talli 1.5 Renkaan vaihto, ajoreitti talli-city-talli Ite ainakin tulee otettua 3:ksi päiväksi niin saa hurutella |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| pajero kuski Big Brotheriin | Chit-Chat | 5 | 06.09.2007 19:41 | |
| O: Uaz 3741/452 | Calmari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.12.2006 16:09 |
| Paras nuori kuski tms ja hj | nuppi | Chit-Chat | 4 | 26.03.2006 21:23 |
| Suomen paras nuori kuski | mehtämörö | Chit-Chat | 2 | 04.03.2006 22:31 |
| Harmaan HJ:n kuski!! | PlayBox4x4 | Tapahtumat | 0 | 17.09.2003 20:33 |