![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Puntaa pinoon ja pöytään, tuoltahan noi saa kaikki tarvittavat. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/category_6.html Ei ole arbitkaan hinnan kiroissa. En ole vielä ite tuolta ehtinyt mitään tilata, jakiksen renppakitin ajattelin ottaa. Ja jotain muuta pientä, maksupolitiikka hieman eril. perint. nettikauppaan tottuneelle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Voishan noi tosiaan koittaa tulla tälle vuosituhannelle tuon nettikauppansa kanssa. Tarpeettoman monimutkainen toimenpide.
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eli ymmärsinks mä kysymyksen oikein, että haluat mielipiteen minkä välityksen laittaisit:
A: 4,77 B: 4,1 C: 3,8 Lukot ja vetarithan sulla jo oli/on ainaki tilattuna ekan viestin pohjalta, joten ei kai sit muuta ku tilaat noi 4,77 perät vielä lisäks, niin sitten on meno maastossa maltillisempaa. Sitä mä en nyt varsinaisesti tajua, että miten käytännössä vetarit katkeaa helpommin, jos on tiuhat välitykset ja edetään hissukseen? Eiks ne katkee harvoilla ja nopealla ajolla ihan samalla lailla.....noin niinku äkkiä miettien ja sivusta seurattuja tilanteita muistellen ja ilman mitään teoriaa sotkematta ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuten "PANZER" vastasikin, isot renkaat JA RASKAS kaasujalka tappaa akseli/murrokset varsinkin kun renkaat palautuvat maan pinnalle ja massan vaikutuksesta nasahtaa "sulakkeet" palasiksi... Nyt tiheällä perällä ja raskaalla kaasulla, tulee tilanne, jossa jumissa oleva pyörä saattaakin napsauttaa "zulaggeet" joten tähän kombinaatioon kyselen vastausta, jotta onko 4.77 liian tiheä 36" renkailla, vai olisiko 4.1 järkevämpi, jottei akselille tuleva vääntö kasva liian suureksi... Toisaalta, kuulun safarissa jonoon, jossa Landy:kin ajavat.... Siis nopeus maastossa on verrannollinen lompakon paksuuteen!!! Lämmönkehittimenä 3.9L "vähän kutitettu", jossa vääntöä tuntuisi olevan "riittoisasti"???? (kaupungissa 40km/h ja 5:lla menee ihan mukavasti...)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
|||
|
|||
![]() En kyl allekirjottas...
Maastos etenemisen vauhti/lompsa suhde on myös niinkin et nopeudella ne suurimmat tuhot..Mites sul laatikot ja turbiini/kytkin sanoo jos luistattelee?maasto ajohan ei ole nopeuslaji.Ite väittäisin näin et oikeestaan niin tiuhat perävälitykset kun vaan mahdollista,sillon säästyy muu voiman siirto.Toki on tunnottomampi murroksille/vetareille mut ajotapa sanelee jokatapauksessa miten ne kestää.Yleensä Lantikan vetarit katkee hypyn tai äkkinäisen luisto/pito suhteen muuttuessa.Yhtenä syynä voiman siirron välykset jotka ikäänkuin lyövät välyksen kolahtaessa laidasta toiseen.Uskon et hiljaahiipien syntyy vähemmän tuhoa kun vauhdilla rynkkyyttäen.Yleensä 1.vaihde ei ole ainakaan liian hidas joten tiuhennus olisi hyvä ehkä jo maantie ajoakin ajatellen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vanella tais olla hetkenaikaa alla 4.1 välit, retkeily väheni kun menovettä joutui laittaa joka asemalla. Ja sillä on diesel, joten sinuna en ruokkisi sitä janoista kasia enempää. Vanella muistaakseni tosin vaan 34" tsl:llät.
Mikä jakolodju sulla oli? Kova LT95? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pertä 4:11 Ashcroft välityksillä ja 34" gummeilla nousi kierrokset sen verran ylös että
300Tdi kulutuslukemat siirtyi ihan uusiin lukemiin. Defe 90 ja matkavauhti n. 90km/h. Vaihdoin alle Discon jakolootan jossa nopeanpuolen välitys on 1:211, Defen org 1:410. Tämä muutos helpotti ja ei tarvtse ihan joka asemalla tankata. Kannattaa tätä puolta hieman miettiä jos perävälityksiä muuttaa. Ashcroftin kama on mielestäni laadukasta
__________________
Juha |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PAKOPUTKEN MUUTOKSET??? | -HJU- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 04.11.2009 20:27 |
Rooverin oikea öljynsuodatin? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.05.2007 20:32 |
Rooverin öljynpaineet hukassa | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.01.2007 11:26 |
M: Rooverin v-otta 76- | kokkolanpoika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.11.2006 10:26 |
Ranke Rooverin Järjetönsytytys... ??? | Taapero | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.10.2005 07:03 |