![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No en ole varma mikä on oikea termi, mutta tossa hydrauli nostajassa on laakerit: http://www.ssdieselsupply.com/produc...er_Lifter.html http://www.latemodelrestoration.com/item/CCA-85016 Omassakin Vanissa niitä näin 15 kpl..Siis laakereita. Yks oli palasina, öljyn seasta löyty pieniä neulalaakereita ja vähän isompaakin osaa: http://kuvablogi.com/nayta/52807/ - kuvassa näkyy laakerin akseli, vai mikä se nyt olikaan. Tuo siis hajosi 6.2 koneessa, J-pumpullinen, ilman saastelaitteita. Oli ajettu tuolloin n. 450 000km. Remontti tietenkin maksoi n. 1700e. Myöhemmin n. 500tkm kohdilla meni venttiilinjousi, mitään muuta ei hajonnut mutta samalla tehtiin uusiksi kaikki suuttimet, Bosh -kärjillä jotenka hintaa tuli n. 1200e. Muista koneen huolloista ei ollut edelliselläkään omistajalla tietoa. Kait ne euro ja japsikoneetkin joskus puolen miljoonan kohdilla jotain fiksailuja kaipaavat ![]() Niin ja auto on uutena suomeen tuotu, ettei ole jenkkilän öljyillä ajettu. Muistaakseni GM:llä oli ainakin 6.5tbo Vanien suhteen tarkka huolto-ohjelma mitä öljyjä saa käyttää takuu aikana.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
|||
|
|||
![]() No kehveli!
niinpäs on!tuleeks toi tönäri/nokka väliin vai mihin?Kieltääkö GM synteettisten öljyjen käytön?miksi?Löytykö mitään syytä mikä oli ton akselin katkassu?onks kaikki GM dieselit vielä nykyäänkin työntötanko koneita?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pikasesti tarkistelin asiaa niin uudemissa Duramax koneissa näyttää olevan samantyyppinen nostaja systeemi. Tuo siis tulee nokka-akselia vasten tuo laakeri ja yläpää keinuvipuun. Tuohan on vanha rakenne ja käsittääkseni jo -60 luvun bensa koneissa oli käytössä. Ainakin jonkilaisena viritysosana jos einyt ihan tehtaalta lähtiessä.
Uudemmissa GM bensakoneissa näytetään suositteltavan 5W-30 öljyjä ja varotellaan vielä käyttämästä muuta kun GM:n hyväksymiä. Duramax diisselissä (2002 manuaalin mukaan http://home.att.net/~vdohz/Manuals/2002diesel.pdf ) 15W- 40 CH-4 or CG-4 - vaihtoväli 8000km "rasittavassa" ajossa ja kevyessä 12 000km. Tuossa GM öljysuosituksia: http://www.gm.com/corporate/responsi...ngine_oils.pdf - tarkemmin en osaa sanoa noista että mitä sitten pitäis missä koneessaolla...Mutta esim.vertailemalla suosituksia ja noita koodeja vaikka Mobilin sivuilla tulee minulle ainakin se käsitys että RallyFormulat ym. eivät sovellu mutta DelvacMX soveltuu ja ylittää vaatimukset. Jenkkifoorumeillakin samaa asiaa on puitu kovasti. Vaikutti siltä että uudemmissa Duramaxeissa käytetään täys-synteettisiä öljyjä kun taas vanhemmissa osasynteettisiä tai mineraaleja. Jossain oli maininta että Duramaxit on lähteneet tehtaalta synteettiset sisässä ja vanhemmat oli varustetu mineraaleilla. Lisäksi jotain juttua oli siitä ettei joskus -90 luvulla ollut täyssynteettisiä diesel koneeseen tarkoitettuja öljyjä tai ainakaan sellaisia joita GM olis hyväksynyt. No voin olla väärässä tuon asian suhteen... Niin ja akselin irtoamisen syy oli jumittuminen, nokka sitten hakkasi laakerin hajalle. Jumittumisen syynä käsittääkseni oli voitelun vähyys. Ei ehkä minun aikanani mutta joskus niin oli käynyt ja aikaamyöten kului laakeri. Täysin varma en ole asiasta mutta minullu on esitetty että tietyt täyssynteettiset ei diesel öljyt eivät voitele oikein tuota laakerointia. Ei kuulemma jätä metallin pinnalle niin paksua kalvoa ja käynnistettäessä menee aikaa ennen kun öljykalvo taas muodostuu takaisin. Toinen mitä olen kuullut syyksi on noki joka bensakoneille tarkoitetuila öljyillä paakkuuntuisi tai kerääntyisi ahtaisiin kanaviin, juuri kuten nuo laakeroinnit. No...voi olla vähä sekavaa juttua mutta tässä yövuorossa ei aina ajatus kulje oikein ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mikäs on suurin rengaskoko nuissa suburbaneissa minkä voi muutoskatsastaa konttorilla ja missä nuihin myydään korotussarjoja?
menee vuosi ennenkun saa luettua tuon overdriven topiikin läpi... sekavat sivut palstaan verraten |
#5
|
||||
|
||||
![]()
eiköhän se 33" oo se suurin mitä katsuri antaa laittaa, ja korotussarjoja saa vaikka summitista eli summitracing.com tai ihan uspartsin kautta. halvemmallakin varmaan saa jos jaksaa vähän selailla eri paikoista
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#6
|
||||
|
||||
![]()
olikos se sitten niissä maastokuorma autoissa pelkästään vapaampaa isojen renkaiden muutoskatsastaminen?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit/ Tuolla oli jo asiasta puhetta -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66828
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 24.12.2009 11:41 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Korotussarjoja saa vaikka kuinka monesta paikkaa, Suomesta esim. RacesPlacen tai UsPartsin kautta, internetistä niitä löytää ja voi valita mieleisensä. Kannattaa kattoa mitä ne pitää sisällään, halvimmat esim. 6" sarjat on melkosia turauksia, en laittais rahoja sellaseen. Ohjauslaitteet on ainakin melko mielenkiinnoisesti toteutettu.. Edellisessä oli Pro Compin säädettävä 4-6" sarja, ja se oli ainakin kunnollinen, kaikki osat laadukkaan näköisiä ja kunnon aineista tehty. Melkonen homma sellasen laittamisessa on, kaikki pyöräntuennat ja etuperä vaihtaa paikkaa, lisätukien laitto (ei joka sarjassa, mun mielestä välttämätön jos kunnollisen haluaa), kulmien säätöä yms... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Help
mikä mahtaisi olla vikana kun suburbanin kiihdytyksissä tökkii pahasti joku ja auto alkaa nykimään. mutta kun vauhti nouseee yli 100km niin ei ole mitään ongelmaa kiihdyttää. myös vakio nopeuden säätimellä esiintyy tökkimistä valillä.
ja onko kellään kuulunut kuskin penkin alta sitä kopausta liikkeelle lähdettäessä? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
täällä yksi onnellinen fordin omistaja f250 99 pitäs mennä taka ristikot vaihtaa mut keli näyttää niin hyvältä ettei millään huvittais
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Aijjaha.Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On ne GM dieseli kasit tappikoneita, ja bensat kans. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Chevrolet Suburban K20 6.2d | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 08.11.2010 16:55 |
M:CHEVROLET SUBURBAN -94 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.01.2007 22:40 | |
gmc vai chevrolet suburban? | Markus83 | Chit-Chat | 31 | 28.11.2006 18:43 |
M: Chevrolet suburban -94 4x4 | AAPEEE | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.06.2006 21:31 |
Chevrolet Suburban | TML | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 23.09.2004 12:54 |