![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Konehuoneen puolella johdot ja liittimet hapettuu herkemmin, kuin siellä kuivan hytin puolella. Usein on löytynyt sellaisia vikoja, että liittimen vierestä on päässyt kosteutta johtimen eristeen sisään ja siellä eristeen sisällä on tapahtunut se varsinainen tuho. Katso liittimien vierestä johtimien kunto. Jos eriste pullottelee paksummin, niin tod. näköisesti eristeen sisällä on enää möykky sinisenvihreää tomua... ![]() Myös tuota neulasysteemiä kannattaa käyttää siten, että painaa neulan eristeen läpi pari senttiä liittimen jälkeen, niin silloin pääsee varmasti toteamaan, että myös se johdin on kunnossa liittimen juuresta. Pitkään seisoneen auton liittimet kannattaa muutenkin nyppiä auki, suihkaista vähän CRC:tä liittiiin ja sitten painaa takaisin kiinni. Löysät naarasliittimet kannattaa puristella pihdeillä tiukemmiksi, niin ei tule jatkossa lämpenemis- ja johtamisongelmia löysien liitosten takia. Japsiautoista (mm. Pajero) on myös löytynyt sellaisia haaroituskytkentöjä teippausten alta (tehtaan jäljiltä), että johto on vaan kuorittu n. sentin matkalta ja siihen on "liitetty" pellinsoirolla oksa kylkeen. Tällaiset liitokset on hankala löytää sieltä ison johtosarjan sisältä. Siinä ei auta kuin vetää koukkupäisellä mattopuukolla teippaukset auki ja tutkia koko johtosarja... ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tyhmiä arvauksia: onko siis kuuskymppisen liittimiin kytketty suoraan kuusykkösen koneen sähköt? Aikanaan törmäsin omassa(hj60-82) ongelmiin uutta mittaristoa(hj 60 noin 85) vaihtaessani. Liittimet sopi hienosti, mutta karvat perhanat ei ollut kohdakkain.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Velpoika just soitteli että vika löytyi. Aika monta päivää siihen meni ja aika lohduttoman näköstä johtosarjaa on näkyvillä kun piuhoja kuorittu esiin.
Alusta asti pelkäsin että tässä on nyt joku todellä tyhmä vika jota nauretaan jälkikäteen. No ongelma oli se että Toyota insinöörit suuressa viisaudessaan ovat laittaneet samanlaisia liitimiä vierekkäin ja nyt oli käynyt niin että virtalukolle menevä liitin olikin menny jollekkin releelle(punanen loota) ja releen liitin virtalukolle ![]() Juu ja ongelmat kyllä vaan jatkuu sillä nytkin on sitten paljon samananlaisia liittimiä joita pystyy kytkemään aivan päin vittua. Onneks sain tänään printattua sähkökuvat jotka toivottavasti pitävät paikkansa. Ja voin kertoa että sitten joutuu varmasti joka helvatun piuhan vaihtamaan 61 raadosta tohon et saa esim. takavalot ja muut heebelit kytkettyä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli offroadtarvikkeesta hdj-80 raidetangonpäitä, super etuvetarin stefoja ja levykäsijarru kiinnikkeet ja levy wilwoodin satulalle. Setti on alunperin LJlle mutta käy myös hojariin. Näyttäs menevän aika helposti paikalleen mutta pientä sovittamista joutuu harrastamaan. Oisko kellään kuvia setistä kun sen on asennettuna LJseen tai HJseen niin voisin tarkistaa pari juttua? Näyttäisi perin helpolta mutta käsijarruvaijerin kiinnitysraudassa ei yksi reikä ihan osu kohilleen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jeps se wilwoodin satula riittää just ja just leimalle. Täytyy berttaan tehä joku tehokkaampi esim. nestetoiminen ja kikkailla sitten leimalla vaikka sillä vanhalla wilwood viritelmällä. Siks ostinkin ton setin tohon et menee käyttöön toi vanha satula.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kuvassa allpron hiluxin setti joka toimii!!! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Paljos tommonen allpron satula kustantaa?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ompa tullu taas laiskoteltua eikä oikeen mitään oo tehty. Siellä se nurkassa häpee. Pitäs laittaa rojektiin vauhtii kun käyttiksest loppu eilen leima.
No tänään laitoin uudet vetarien speciaalistefat ja asensin vanhat super longfiedit tohon. Huomen täytyy 200l tynnyrist käydä kaapii vaseliinii ämpäriin et saa noi navat rasvattua ja kii et pääsee säätään aurauskulmat kohilleen. Jos sit vaikka nakertais etujarrutkin tohon. Käkkissetin sovittelua. Tos vasemmast laidassa olevan vaijerinkiinnitys käikäleen reiät ei oikeen osu kohilleen. Sen oikeen puoleisin reikä heittää monta millii ja tätä vähän ihmettelin et oonhan laittamassa tota nyt oikeeseen paikkaan ja oiken päin? Helppohan toi on fixaa onneks mut ihmetyttää vaan miks reiät heittää? Myöskin kun toi levy on tos päällä niin noi pultit jää vähän lyhyehköiksi. Pitäskö siin sit käyttää pitempii vai kestäääks noi vaikkei mutterit mee ihan koko kierteen matkalta kii? Levyyn jouduin myös isontaa pulttien reiät. Täähän on 1989 tai 1990 HJ-61 alipainejakis. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas | toyota4x4 | Chit-Chat | 4 | 02.03.2010 17:37 |
Ostetaan 35/14,5/15 Bogger (yksi KPL) | Morjenz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.05.2009 13:40 |
taas yksi HJ projekti | limppuHJ61 | Maasturiprojektit | 18 | 02.08.2008 10:04 |
O: yksi 295/75/16 | uretaani | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 05.08.2007 22:52 |
toimisko yksi tukivarsi? | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 29.07.2005 11:15 |