Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2009, 18:54
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Konehuoneen puolella johdot ja liittimet hapettuu herkemmin, kuin siellä kuivan hytin puolella.

Usein on löytynyt sellaisia vikoja, että liittimen vierestä on päässyt kosteutta johtimen eristeen sisään
ja siellä eristeen sisällä on tapahtunut se varsinainen tuho.
Katso liittimien vierestä johtimien kunto. Jos eriste pullottelee paksummin,
niin tod. näköisesti eristeen sisällä on enää möykky sinisenvihreää tomua...

Myös tuota neulasysteemiä kannattaa käyttää siten, että painaa neulan eristeen läpi pari senttiä liittimen jälkeen,
niin silloin pääsee varmasti toteamaan, että myös se johdin on kunnossa liittimen juuresta.

Pitkään seisoneen auton liittimet kannattaa muutenkin nyppiä auki, suihkaista vähän CRC:tä liittiiin ja sitten painaa takaisin kiinni.
Löysät naarasliittimet kannattaa puristella pihdeillä tiukemmiksi, niin ei tule jatkossa
lämpenemis- ja johtamisongelmia löysien liitosten takia.

Japsiautoista (mm. Pajero) on myös löytynyt sellaisia haaroituskytkentöjä teippausten alta (tehtaan jäljiltä),
että johto on vaan kuorittu n. sentin matkalta ja siihen on "liitetty" pellinsoirolla oksa kylkeen.
Tällaiset liitokset on hankala löytää sieltä ison johtosarjan sisältä.
Siinä ei auta kuin vetää koukkupäisellä mattopuukolla teippaukset auki ja tutkia koko johtosarja...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2009, 11:50
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Tyhmiä arvauksia: onko siis kuuskymppisen liittimiin kytketty suoraan kuusykkösen koneen sähköt? Aikanaan törmäsin omassa(hj60-82) ongelmiin uutta mittaristoa(hj 60 noin 85) vaihtaessani. Liittimet sopi hienosti, mutta karvat perhanat ei ollut kohdakkain.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2009, 12:31
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Red face

Velpoika just soitteli että vika löytyi. Aika monta päivää siihen meni ja aika lohduttoman näköstä johtosarjaa on näkyvillä kun piuhoja kuorittu esiin.

Alusta asti pelkäsin että tässä on nyt joku todellä tyhmä vika jota nauretaan jälkikäteen.

No ongelma oli se että Toyota insinöörit suuressa viisaudessaan ovat laittaneet samanlaisia liitimiä vierekkäin ja nyt oli käynyt niin että virtalukolle menevä liitin olikin menny jollekkin releelle(punanen loota) ja releen liitin virtalukolle Liittimet samanlaiset muuta toinen liitin musta ja toinen valkoinen. Ei vaan tämmönen osunut silmiin kun se joku punanen rele on vähän jemmassa johtonipun alla. Itseasiassa muistan ihmetelleeni värejä mutta en kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota. Toivottavasti ei nyt mitään damagea ole tullut kytkennästä. Taas on turakkisähköasentajaa koijjattu.

Juu ja ongelmat kyllä vaan jatkuu sillä nytkin on sitten paljon samananlaisia liittimiä joita pystyy kytkemään aivan päin vittua. Onneks sain tänään printattua sähkökuvat jotka toivottavasti pitävät paikkansa.

Ja voin kertoa että sitten joutuu varmasti joka helvatun piuhan vaihtamaan 61 raadosta tohon et saa esim. takavalot ja muut heebelit kytkettyä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2009, 23:19
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tänään tuli offroadtarvikkeesta hdj-80 raidetangonpäitä, super etuvetarin stefoja ja levykäsijarru kiinnikkeet ja levy wilwoodin satulalle. Setti on alunperin LJlle mutta käy myös hojariin. Näyttäs menevän aika helposti paikalleen mutta pientä sovittamista joutuu harrastamaan. Oisko kellään kuvia setistä kun sen on asennettuna LJseen tai HJseen niin voisin tarkistaa pari juttua? Näyttäisi perin helpolta mutta käsijarruvaijerin kiinnitysraudassa ei yksi reikä ihan osu kohilleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2009, 15:13
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Tänään tuli offroadtarvikkeesta hdj-80 raidetangonpäitä, super etuvetarin stefoja ja levykäsijarru kiinnikkeet ja levy wilwoodin satulalle. Setti on alunperin LJlle mutta käy myös hojariin. Näyttäs menevän aika helposti paikalleen mutta pientä sovittamista joutuu harrastamaan. Oisko kellään kuvia setistä kun sen on asennettuna LJseen tai HJseen niin voisin tarkistaa pari juttua? Näyttäisi perin helpolta mutta käsijarruvaijerin kiinnitysraudassa ei yksi reikä ihan osu kohilleen.
voin käydä ottamassa kuvan kunhan kotiin pääsen. Itselleni oli tuo sarja ainakin pettymys. oletin kyseisen jarrun olevan tehokkaampi mutta...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2009, 15:50
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
voin käydä ottamassa kuvan kunhan kotiin pääsen. Itselleni oli tuo sarja ainakin pettymys. oletin kyseisen jarrun olevan tehokkaampi mutta...
Jeps se wilwoodin satula riittää just ja just leimalle. Täytyy berttaan tehä joku tehokkaampi esim. nestetoiminen ja kikkailla sitten leimalla vaikka sillä vanhalla wilwood viritelmällä. Siks ostinkin ton setin tohon et menee käyttöön toi vanha satula.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2009, 18:01
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Tänään tuli offroadtarvikkeesta hdj-80 raidetangonpäitä, super etuvetarin stefoja ja levykäsijarru kiinnikkeet ja levy wilwoodin satulalle. Setti on alunperin LJlle mutta käy myös hojariin. Näyttäs menevän aika helposti paikalleen mutta pientä sovittamista joutuu harrastamaan. Oisko kellään kuvia setistä kun sen on asennettuna LJseen tai HJseen niin voisin tarkistaa pari juttua? Näyttäisi perin helpolta mutta käsijarruvaijerin kiinnitysraudassa ei yksi reikä ihan osu kohilleen.
onko sulla bertan varatangot tähän tulossa jotka silloin joskus väänsin? pitäis siviililuxiin harkita kans kardaanikäsäriä, esim. allpron setin satuloita saa irtotavarana. jos intoutuis tilaamaan niin ottas muutan xtra satulan mukaan... ne ainakin toimii hyvin, omassa juhla-autossa on tollanen ollut 1,5vuotta ja parilla kaverilla on kans samanlainen. jos se tossa wilwoodin setissä on samanlainen satula mistä joskus sulle osanumeroita laitoin niin tehot ja toiminta aika rajoilla maksaa edes vaivan asentaa...

kuvassa allpron hiluxin setti joka toimii!!!

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2009, 11:53
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Paljos tommonen allpron satula kustantaa?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.01.2010, 21:01
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Ompa tullu taas laiskoteltua eikä oikeen mitään oo tehty. Siellä se nurkassa häpee. Pitäs laittaa rojektiin vauhtii kun käyttiksest loppu eilen leima.

No tänään laitoin uudet vetarien speciaalistefat ja asensin vanhat super longfiedit tohon. Huomen täytyy 200l tynnyrist käydä kaapii vaseliinii ämpäriin et saa noi navat rasvattua ja kii et pääsee säätään aurauskulmat kohilleen. Jos sit vaikka nakertais etujarrutkin tohon.



Käkkissetin sovittelua. Tos vasemmast laidassa olevan vaijerinkiinnitys käikäleen reiät ei oikeen osu kohilleen. Sen oikeen puoleisin reikä heittää monta millii ja tätä vähän ihmettelin et oonhan laittamassa tota nyt oikeeseen paikkaan ja oiken päin? Helppohan toi on fixaa onneks mut ihmetyttää vaan miks reiät heittää? Myöskin kun toi levy on tos päällä niin noi pultit jää vähän lyhyehköiksi. Pitäskö siin sit käyttää pitempii vai kestäääks noi vaikkei mutterit mee ihan koko kierteen matkalta kii? Levyyn jouduin myös isontaa pulttien reiät. Täähän on 1989 tai 1990 HJ-61 alipainejakis.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas toyota4x4 Chit-Chat 4 02.03.2010 17:37
Ostetaan 35/14,5/15 Bogger (yksi KPL) Morjenz O/M/V Renkaat ja vanteet 0 28.05.2009 13:40
taas yksi HJ projekti limppuHJ61 Maasturiprojektit 18 02.08.2008 10:04
O: yksi 295/75/16 uretaani O/M/V Renkaat ja vanteet 1 05.08.2007 22:52
toimisko yksi tukivarsi? jjtp Tekniikka & Jutustelu 24 29.07.2005 11:15


Sivu luotu: 06:14 (GMT +2).