![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sähköt on perkele ihan hukassa. Kaikki pitäs muka olla paikallaan paitsi taakse menevät johtosarjat. Ainoa mitä toimii on töötti, valot, mittarin valot, oven katkaisin(vinkuu jos ovi auki ja valot päällä) ja hätävilkulla vilkkuu vaan apparin puolen vilkku ja merkkivalo mittaristossa. Avaimesta ei tapahdu mitään eikä siihen mihinkään nastaan tule sähköä. Sulakerasian vieressä on kaksi circuit breakeria? joissa toisessa lukee power? no siihen ei tuu kun pari volttia. Ei ymmärrä??? Tarvii jostain hj-61 sähkökaaviota mut tuskin siitäkään mitään tajuu. Mitä esim. ne solenoidit on apparin etulokarin päällä? Kapusin auton alle ja annoin herätteelle virtaa niin pamahti heti kone tulille mut onneks sammu parin sekan päästä ei nimittäin ois ollu mitään hajua miten ton ois saanu sammutettua?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta mun profiilista löytyy muutama kaavio. Ne vaan ikävästi pienenee tänne laitettaessa...
Kokonainen korjauskäsikirja löytyy kyllä a.o. linkistä, sieltä nämä munkin kaaviot on kotoisin. http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php |
#3
|
||||
|
||||
![]()
onko laturin ja akun väliset piuhat kiinni? aika monessa vekottimessa virta virtalukolle tulee laturilta.....
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo ainakin olin mittaavinani että laturille menevällä piuhalla oli jännite. Huomenna jatkuu mittailut ja ihmettely.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
sammuu siitä imusarjan läpästä tai pumpussa sellanen vipu.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jeps taas testailtu mut ei oikeen mitään tolkkua tullut. En ymmärrä mikä olisi niin kriittinen komponentti ettei virtalukolle tulisi virtaa. No taidan luovuttaa ja ruveta näpertelemään muita juttuja autosta.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oletko kattonut ne akun plusnavalta lähtevät ohuemmat piuhat olikos niissä muistaakseni jonkunmoiset sulakkeet.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Akun ja virtalukon välillä ei ole muuta kuin noita johtosulakkeita (Fusible link).
Jos ne on ehjät, niin sit ei auta kuin tutkia liitos kerrallaan. Neula on hyvä apuväline painaa johdon eristeen läpi tai liittimen sisään ja mitata mittarilla neulan ja maan väliltä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jeps noi fusible linkit on kunnossa mittasin jännitteen niiden jälkeen. Kuvan mukaan siis akulta menisi suora piuha virtalukolle mutta silti ei vaan ole jännitettä siellä. Mielestäni ja kuvankin mukaan johtosarja on yhtenäinen aina tonne mittaritaulun taakse josta sitten haarautuu virtalukolle. Täytyy tosiaan käydä joka liitin läpi vielä erikoishuolella sillä jossain on pakko olla joku todella outo ongelma. Kerran kun irrotin mittariston ja kasasin niin nyt kun hätävilkut laittaa päälle niin toimii kumpaankin suuntaan ja jopa mittariston hätävilkku ja normi vilkku valot palaa.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Konehuoneen puolella johdot ja liittimet hapettuu herkemmin, kuin siellä kuivan hytin puolella.
Usein on löytynyt sellaisia vikoja, että liittimen vierestä on päässyt kosteutta johtimen eristeen sisään ja siellä eristeen sisällä on tapahtunut se varsinainen tuho. Katso liittimien vierestä johtimien kunto. Jos eriste pullottelee paksummin, niin tod. näköisesti eristeen sisällä on enää möykky sinisenvihreää tomua... ![]() Myös tuota neulasysteemiä kannattaa käyttää siten, että painaa neulan eristeen läpi pari senttiä liittimen jälkeen, niin silloin pääsee varmasti toteamaan, että myös se johdin on kunnossa liittimen juuresta. Pitkään seisoneen auton liittimet kannattaa muutenkin nyppiä auki, suihkaista vähän CRC:tä liittiiin ja sitten painaa takaisin kiinni. Löysät naarasliittimet kannattaa puristella pihdeillä tiukemmiksi, niin ei tule jatkossa lämpenemis- ja johtamisongelmia löysien liitosten takia. Japsiautoista (mm. Pajero) on myös löytynyt sellaisia haaroituskytkentöjä teippausten alta (tehtaan jäljiltä), että johto on vaan kuorittu n. sentin matkalta ja siihen on "liitetty" pellinsoirolla oksa kylkeen. Tällaiset liitokset on hankala löytää sieltä ison johtosarjan sisältä. Siinä ei auta kuin vetää koukkupäisellä mattopuukolla teippaukset auki ja tutkia koko johtosarja... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas | toyota4x4 | Chit-Chat | 4 | 02.03.2010 17:37 |
Ostetaan 35/14,5/15 Bogger (yksi KPL) | Morjenz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.05.2009 13:40 |
taas yksi HJ projekti | limppuHJ61 | Maasturiprojektit | 18 | 02.08.2008 10:04 |
O: yksi 295/75/16 | uretaani | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 05.08.2007 22:52 |
toimisko yksi tukivarsi? | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 29.07.2005 11:15 |