![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
minusta on ihan jees et on joskus "inside" ajojakin meinaan et niissä yleensä ajetaan 100 enemmän kun safarilla tai kisassa juurikin sen pienemmän porukan johdosta eli kaikki turha odottelut ja taikinoimiset jää pois. mutta niissä tapahtumissa missä olen ite käynyt niin en oo huomanna syrjintää tahi muutakaan meilläpäin ajo ainakin on tähän asti ollut mahtavaa! ja porukka jees ei voi kylliksi kiitellä masaita et antaa ajella ILMAISEKSI maillaan ja käyttää talliaan remontin tullessa ja että järjestää safarin kun siinäkin on hommaa jo kerrakseen
|
|
|||
|
|||
![]()
Itte oon tässä pitkin vuotta harmitellu että on noita kulmakorven ajoja ja suunistuskisoja ja officrossia osunu päälekkäin
Jos on aktiivinen ja löytyy jonkimoinen maasturinlintta millä ei edes kuvittele kaikkia voittavansa ja aina kansaa hämmästyttävänsä on kyllä toimintaa aika hyvin tarjolla. Slipoveri |
|
||||
|
||||
![]()
eiköhän tuolla punkalla ihan safareita ja vapaata ajeluakin järjestetä
Kilpailuista sen verran että, nyt kun on hiukan kysellyt virallisen puolen järjestämisestä, niin nostan kyllä hattua kilpailujen järjestäjille!! minä en kyllä siihen viralliseen puoleen kovin helpolla rupea! jos joku vapaaehtoinen haluaa hoitaa virallisen puolen, niin eiköhän me hoideta alue ja radat! |
|
|||
|
|||
![]() Kuinka etelässä pitäisi ollaLainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Ja kun nyt kirjoittajan mielestä täällä etelässä ei ole yhtään ajoaluetta niin kuinka etelään pitäisi mennä. Eteläisin laillinen ja ympäristöluvallinen ajoalue on Espoon Kulmakorpi, joka sijaitsee noin 10 km etelärannikolta niin olisko riittävän etelässä. Ja Kulmassa on, kuten joku jo mainitsikin, ajopäivä melkeinpä joka toinen viikonloppu (lauantai) ja vaikka ajoalue onkin TapUA:n nimissä ja FJDC:kin nauttii jäseneduista alueella niin ei sinne ole pahemmin karsintaa ulkopuolisista osanottajista toistaiseksi tehty vaan kaikki ovat päässeet niin halutessaan ajelemaan. Toki vain ja ainoastaan ajopäivinä. Muulloinhan siellä ei ajella eikä varsinkaan ominpäin ![]() En tiedä minkälaista maastoa nyybi kaipailee, mutta Kulmassa on nykyisellään reittejä n 16 km 60 ha:n alueella eikä ajeluissa pahemmin ruuhkia ole näkynyt jollei ihan ehdointahdoin ole halunnut letkassa sitten jumitella. Kävijät voinevat paremminkin valaista asiaa, mutta uskoisin siinä olevan vähän joka makuun sopivaa, ei valitettavasti "vakio" maastureille kovinkaan paljoa, mutta hieman jo rakennetulle sitäkin enemmän vaihtoehtoja. Eli ei muuta kuin johonkin yhdistykseen liittymään ja sitä kautta sisäpiiriläiseksi tai sitten ulkopuolisena osallistumaan ajoihin, niihin julkisiin, niin vähitellen tutustut porukkaan ja saatat päästä sisäpiiriliseksikin jos hyvin käy. ![]() Inhorealisti Viimeksi muokannut Byrocrat : 17.12.2009 14:32 Perustelu: virheitä korjattu |
|
||||
|
||||
![]()
itse pääsin kanssa sisään harrastukseen ihan vaan kun kävin kulmassa muutamana ajopäivänä kävelemässä, ja heti kyllä kerrottiin kaikki tarvittava ja kyytiin pääsi istuskelemaan. ei siis ollut itselläni vielä silloin riittävän pientä autoa että ois voinu metsään mennä, mutta kiinnostusta kuitenkin oli. Toinen paikka missä jokuseen offariin tutustunut on sitten ihan nää oman alueen "kahvihetket" mitä ainakin pääkaupunkiseudulla perjantaisin on.
eli kyllä sitä aika helposti pääsee hommaan käsiksi kun vähän lähtee kotoa ulos käväsemään, vaikka monet luulee että täällä etelässä ei paljoo offi touhuu oo niin kyllä sitä yllättävän helposti löyty vaikka mitään tuttuja offareita ei aikaisemmin ollutkaan.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Loppuun voin todeta että, KAIKKIA EI VOI KOSKAAN MIELLYTTÄÄ. IKINÄ. MILLOINKAAN.
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja siitä "VINKUMISESTA" ensinnäkin oli tarkoitus herättää keskustelua aiheesta. Se että käsität sen vinkumisena, paljastaa ehkä oman pahan olosi ja huonon omantuntosi asioista!? En minä tiedä, sano sinä! Ja todellakin kuulun MACciin ja Esoryyn ja en nyt voi sanoa, että tuota toimintaa olisi milläänlailla liikaa. Kulmakorpi ja Tikinmaahan tuolla jo mainittiinkin ja niissä olen molemmissa käynyt ja käyn vastedeskin. Byrocraatille ja muulle TapUan porukoille iso hatunnosto. Jeeppikerho olikin hyvä vinkki, kiitos siitä! En ole pyytänyt ketään ruinaamaan itseäni mukaan mihinkään,pyysinhän vain julkista informaatiota tapahtumista. Ymmärrän sen, että kaikki eivät aina mahdu ajamaan. Siitähän voi aina ilmoittaa, että rajoitettu osanotto esim 25 autoa max. Silloinhan voi kysyä kyytiä jonkun toisen autoon /katsomaan ajoja. Jotkut nauttii ihan katsomisestakin ja esim kuvaamisesta. Ja nyt puhuin offista = ) Kaikenkaikkiaan pkarlsted tuntuu olevan oikein yltiösosiaalinen kundi! Tervetuloa vaan harrastamaan, tällaista meillä! |
|
||||
|
||||
![]()
Juu, liittyen tuohon Punanenän kommenttiin vakiokalustosta. Onko missäpäin (=n.100km Lahdesta) ajoja / reittejä joissa pärjää jotenkuten vakiokalustollakin. Ei ole vinssiä, ei lukkoja, ei pokkereita, ei edes lapiota ja tunkkia (vielä). Pelkkää yritys/erehdys-mentaliteettia kyllä löytyy. Kun vähän tuntuu siltä et jos tältä pohjalta lähtee vimosen päälle rakennettujen laitteiden sekaan niin tulee vaan rupia sinne kuuluisaan. Ja väitän että Uatsi on suht maastokykyinen nk. kitymaastureihin nähden, jopa näin vakionakin.
|
|
||||||
|
||||||
![]() Lainaus:
Ja ei - mopo ei karannut käsistä. Kirjoitan niinkuin ajattelen ja sillä lailla, että pystyn seisomaan sen takana eikä tarvitse pyydellä jälkeenpäin anteeksi. Tähän mennessä palstalle kirjoittamieni anonyymiviestien lukumäärä on tasan nolla. (Vaikka mieli teki kirjoittaa Ahdin vikako? -säikeeseen kieltävä vastaus nimellä Ahti.) Silti on minusta hyvä, että sinä kirjoitit anonyyminä, niin päästään puhumaan kunnolla asiasta. Palstatutulle en hennoisi kirjoittaa näin suoraan. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
- p
|
|||
|
|||
![]()
Oon itekki aika tuore harrastelija, en oo edes omalla päässy viellä metsään asti, mutta muutemilla ajopäivillä ollu mukana ja käyny porukan kans kahvitteluissa ja ainakin omasta mielestä päässy tosi hyvin porukkaan mukaan. en kuulu viellä siihen piiriin jotka kutsultaan joka kisaan, safariin ajamaan tai järjestämään mutta senkin uskoisin olevan ainoastaan omasta aktiivisuudesta kiinni, jos osoittaa että löytyy tahtoa ja taitoa niin eiköhän sinne "sisäpiiriin" mahdu mukaan.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
T: Jare |
|
||||
|
||||
![]()
Jare, unohdit kirjautua sisään
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja sait todellakin keskustelun aikaiseksi. Itse sain kutsun siihen em. "sisäpiiri" tapahtumaan, omaksi harmikseni ja muiden iloksi en kuitenkaan safari-kisaan päässyt, kun ei vehkeet pysy kasassa. En edes katsomaan lähtenyt, kun olis harmittanu vielä enemmän. T: nimimerkki Pauli, omalta nimeltä Pauli P.S. IP-numerosta näkee kyllä kuka nämä 3 nyybi-viestiä on kirjoittanut (sama IP kaikissa), mutta pysyköön salassa, jos asianosainen ei itse halua nimimerkkiään paljastaa. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei tartte paljastaa, mää tiedän sen kyllä jo... ![]()
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
|||
|
|||
![]() Eipäs nyt liioitella, ei tämä niin vakavaa oleLainaus:
![]() ![]() ![]() Tuohon PKarlstetin kommenttiin Jeeppikerhon ajeluista "Jeeppikerho ajelee yleensä vähän helpommissa maastoissa kuin kaksi yllämainittua." niin en nyt sanois Kulmankaan reittejä ihan helpoiksi ja sielläkin Jeeppiläiset ajelevat ![]() Inhorealisti |
|
||||
|
||||
![]()
pkarlsted on yksi niistä jäsenistä, joka on melkein jokaisella esoryn tapahtumassa ollut mukana. lähi yhden päivän safareista, pidemmällä pidettäviin viikonlopun reissuihin. yhden trial kisan paulin kyydissä olen istunut ja vieläkin mahdutaan samaan yhdistykseen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pyysikö toistuvasti hokemaan sotilasarvoaan?
|
|
||||
|
||||
![]()
kävi kypäräpuhelimet kuumina...
no ei vaa, oli pkarlstedin eka kisa. ja kyllä voin lähteä uudestaakin jos kutsu tulee... edittiä, edittiä. muokkasin nimeä... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
- p
|
||||
|
||||
![]()
Joo näin pääs käymään, mut silti ajot alle 100km Lahesta on tuloillaan
![]() Nii ja siis sellastakin aluetta on, että pystyy reenaan aloittelijakin. |
|
||||
|
||||
![]()
joo joo!!!!
mut ei se ollu mun vika. se eka kerta oli sen mäen vika. toka kerta oli sen kannon vika ja kolmaskerta se kallio juos mun akselia päin! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja mun kanta on edelleen sama kuin ennenkin; KANNATAN REKISTERÖITYMISPAKKOA. Ja pikkusen vois ihmiset ajatella noita "hienoja" nimimerkkejään ennenkuin rekisteröityvät. Ja joulukin jo lähellä, kaikilla hyvä mieli. Ja niin edelleen. Ja ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En nyt jaksa lukea koko ketjua läpi siltä varalta, että puheenaihe olisi vaihtunut. Mutta alkuperäiseen postin kanssa olen eri mieltä. En ole huomannut juurikaan sisäänpäin lämpiävyyttä, vaan tunnen tulleeni hyvin vastaanotetuksi Kulmakorvessa kävijöiden keskuudessa. En nyt ole läheskään kaikkiin tutustunut, mutta niiden, joiden kanssa olen jutellut, on juttu luistanut. Kiitos vain kaikille..
Joten kunhan ajokausi taas alkaa, niin kuvioissa koitan olla mukana. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Hyvin ymmärrän miksi joistain tapahtumista ei etukäteen tiedoteta suurelle yleisölle, nytkään en nähnyt yhtään roskaa tai oluttölkkiä maassa kisan jälkeen. Tosin taisin olla ainut kuka siellä (montulla) olutta joi?! ![]() Eikä parkkitilat olisi suuremmalle määrälle riittänytkään, ja toihan oli vaan safari? E: Nyt puhuin paskaa! Maistuihan siellä muillekin! ![]() Viimeksi muokannut Repro : 17.12.2009 22:05 |
|
||||
|
||||
![]()
Sisäpiireistä sen verran että.. Kyllä täällä ajelemaan pääsee kukavaan ja jos kunnolla käyttäytyy ajopäivillä niin sisäpiiriajeluihinkin on helppo päästä mukaan. Vaan eipä täällä Turun suunnalla ole kunnon ajopäivää ollut pitkään aikaan? Jokunen vuosi sitten Turussa ja Raisiossa oli mäet autoja täynnä. Nykyään ajopäivistä ei etukäteen juuri ilmoitella tai suurempia kokoontumisia suunnitella
![]() Toivottavasti vielä suurin osa kisoista tulevaisuudessakin järjestetään yleisinä. Ihan vaan ettei käytännön järjestelyongelmat kasva liian suuriksi, tuskin sisäsiittoisuus tulee koskaan olemaan oikea ongelma.. Lainaus:
![]()