![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() NP-242 oli tosiaan tuo jakolaatikko malliltaan ja napalukkoja ei ole. Jaa se oli suodatin mikä siellä makaili pohjalla....olis varmaan saanut senkin vaihtaa ![]() Mutta ääni. Se on paljon kovempi/metallisempi pamaus kuin mitä tukivarsista kuuluisi (tuttuja juttuja Nivasta ![]() Autoon on kyllä tämä legendaarinen edellinen omistaja vaihtanut ylä- ja alapallonivelet just tuohon nurkkaan ja yht´äkkisellä vilkaisulla siellä ei näy mitään erikoista, mutta pitää varmaan kokeilla vetää varuiksi vetari ulos perästä ja ihmetellä tapahtumia? Minkälaisella sokalla/lukolla vetari on kiinni tasauspyörästössä? Josko sitä lukitusta siellä enää on...voisiko se ääntää sieltä??? (epäilen siksi, että auton mukana tuli laatikko jossa pallonivelet oli ollut ja siellä oli yksi "ylimääräinen" noin 40mm rengassokka ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Etuvetari lähtee pois kun irrotat kolme pulttia navan takaa, jarrusatulat irti ja vedät pois. Tai siis, jos ei ole koskaan napoja irrotettu niin taistelet ne sieltä ulos esim. vasaralla pulttien päihin naputtelemalla. Ei ole mitään sokkia/ lukituksia etuperässä. Ja vetari saa jäädä sillä isolla pultilla napaan kiinni, on vähän hankalempi laittaa paikalleen mutta se voi olla aika vittumainen irroitettava kun on kohtuu kireälle laitettu.
Takana on c-klipit, eli pitää avata perän kansi että saat ne pois ja sitten vain vetää vetarit ulos. Tosin jarrukengät yleensä haraa vastaan ja tarttee ruuvata ne ensin sisään. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole vetari lukittu millään etuperään, ja se lukkorengas ON ylimääräinen, noissa pallonivelissä tulee se mukana, mutta ei se mahdu mihinkään!!!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pitkästä aikaa pähkinöitä pureksittavaksi.....
Mistähän aloittaisi, kun ahdistuin oikein mittailemaan kulutuksia kyseisestä cherokeesta ja aavistus osui oikeaan....kaikki menee mitä annetaan ![]() ![]() Jarrut ei makaa, jokapaikassa on uudet öljyt ja sytytyshilpeet vaihdettu kaikki. Käynti melko hyvää muutenkin...paitsi tyhjäkäynti nousee lämpötilan laskiessa (0C° käy ~700r/min, -15C° 1200r/min ja -30C° huutaa melkein 2000r/min ???) tosin säädin just uudelleen TPS:än ja nyt en vielä tiedä miten käyttäytyy. Koneen ympäristöstä löydetyt anturit antaa meleko uskottavia lukemia, mutta lambda on vielä hieman kysymysmerkki..... mitä sen pitäisi näyttää, ja missä tilanteessa-> kolmijohtoinen (pun, musta, harmaa) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aika paljolta kuulostaa jos jatkuvassa normaaliajossa on tuollaisia lukemia. Tehdas ilmoittaa maantienopeuksiin ~10/l satasella ja kaupunkiajoon kait jotain 15 litran luokkaa.
Mulla vei orkkiksena 11-14 l/100km normiajossa, jos pelkkää kaupunkiajoa niin sitten vähän enemmän. Korotettuna, isoilla mutakumeilla, ja vaikka välitykset vaihdettu vastaamaan pikkurenkaita, niin ei paljoa alle 15 l/100km mene missään käytössä. Metsässä rymytessä tai lappu lattiassa lumessa ajaessa menee kyllä reilusti hurjempiakin lukemia, 25 l/100km ei ole kaukana ja välillä taitaa mennä enemmänkin ![]() Silloin kun lambda hajosi edellisestä, niin kulutus pomppasi useilla litroilla ja kone kävi muutenkin vähän oudosti. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No paljolta se kuulostaa minustakin, vaikka autoa ostaessa henkisesti varauduinkin "mahtavaan" kulutukseen.
Ajelut ei missääntapauksessa ole mitään kaupunkipyöritystä, vaan ihan rehtiä pohojalaasta tasaisen maalaismaiseman piiiitkää suoraa vähintään 20km siirtymällä kerrallaan....eli edellytykset olisi loistavat tuolle tehtaan ~10L/100km kulutukselle. Olisiko sille lambdalle jotain arvoja antaa mitä pitäisi näytellä, vai vetäisenkö vain töpselin irti ja katson viekö vielä enemmän? ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Uusi on laatikossa odottamssa, kun tuli samoilla vaivoilla tilattua, joten tuo vanha joutaa laittaa postissa tulemaan, jos haluat kokeilla (luultavasti toimivaa..) Eipä uusikaan hirveitä taida maksaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Muistatko pt yhtään niitä lambdasi johtojen määrää & värejä? Meinaan kun näyttäis että tuossa on *taas* semmonen lambda että ei löydy kuin alkuperäisenä ja muilla säätöarvot heittelee häränpyllyä (siis varmasti käyntiin lähtee muillakin, mutta ei anna oikeaa tietoa "aivoille")
Mun tapauksessa pitäisi löytyä kolme johtoa (pun, musta, harmaa) ja nämä kertoo siis sen lambdan toiminta alueen.....nelijohtoisia löytyisi vaikka tarvikkeena ja kaikenmaailman johtoväreillä, mutta kolmijohtoinen just noilla väreillä hieman tihkaisee ![]() *taas sana siksi, että meillä on pt:n kanssa kokemuksia mallikohtaisista erikoisosista mersujemme parista ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |