Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 26.11.2009, 14:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Luitko mun edellisen viestin?? Kerroin omista kokemuksista!! Kyllä varmaan on muitakin vaihtoehtoja viaksi, paras mitä on näkynyt, oli se että ilmastoinnin sulake oli irti, koska kompura oli rikki ja peruutusvalot yllättäen samassa sulakkeessa ja se ei käy ilmi mistään kaaviosta!!!
Luin, ja kirjoitinkin siksi että "..ovat vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa."

Sitä en voi käsittää miksi porukka täällä tuntuu väheksyvän esim. jenkkifoorumeita niin helvetisti? Ihan kuin se pelkkä oma kokemus olisi ainoa asia mihin voi luottaa..netti on erittäin hyvä tiedonhaun lähde, kunhan vain muistaa sen tietofiltterin päässään. Kaikkea ei kannata suorilta käsin uskoa mitä lukee.

Kaikella kunnioituksella, mutta koskee se sama asia kuitenkin korjaamojakin. Ei se korjaamo ole välttämättä aina oikeassa. Netin hienous on, että kun noissa väkirikkaisssa valtioissa on porukkaa kymmeniä kertoja enemmän kuin suomessa, niin sieltä VÄKISINKIN löytyy tietoa ja tapahtumia enemmän kuin täältä pienestä Suomesta. Kun on paljon autoja, niin tietyt viat, vaikka olisi kohtalaisen harvinaisiakin tulee ilmi. Voi olla ettei täällä ole sattunut yhtäkään, joten siitä on vaikea löytää tietoa tai voi vaikuttaa, ettei sellaista "tyyppivikaa" edes ole.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 26.11.2009, 15:02
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sitä en voi käsittää miksi porukka täällä tuntuu väheksyvän esim. jenkkifoorumeita niin helvetisti?
Koska toisten on vaikeata ymmärtää edes suomeksi kerrottuja/kirjoitettuja asioita, saatikka jos ne on kirjoitettu Lontooksi!!!
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 26.11.2009, 15:19
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Rauhoitutaampas

Molemmat vaihtoehdot (Jamant ja Timo_L) ovat erittäin todennäköisiä minun tapauksessa, koska tuo NSS johdotus näyttäis olevan just siinä liittimessä josta johtui ne topicin alkupään sulakkeen paukkumiset, mutta asiaa ei helpota se, että edellinen omistaja mumisi jostain satunnaisista käynnistysvaikeuksista (kuulemma kuin akku olisi tyhjä ), kun autoa olin hakemassa ja sanoi avuksi olevan pari reipasta lyöntiä vaihdekeppiin sen ollessa P-asennossa...en pitänyt tuota oikein minään, mutta taitaa tuossa jokin yhteys ollakkin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
paras mitä on näkynyt, oli se että ilmastoinnin sulake oli irti, koska kompura oli rikki ja peruutusvalot yllättäen samassa sulakkeessa ja se ei käy ilmi mistään kaaviosta!!!
Ja toinen on tuo Jamantin sulake, koska minulla on todellakin ilmastointi poissa pelistä ja taitaapa olla tuo sulakekkin irti
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 26.11.2009, 15:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Koska toisten on vaikeata ymmärtää edes suomeksi kerrottuja/kirjoitettuja asioita, saatikka jos ne on kirjoitettu Lontooksi!!!
Eikös se ole niiden henkilökohtainen voi-voi? Ei ulkomaan kieli vähennä sen tiedon arvokkuutta mihinkään, se vain vaikeuttaa toisille sen hyödyntämistä. Mut ei nyt vedetä herneitä nenään suuntaan tahi toiseen. Mulla vain on tapana olla asioista kriittinen, ja kerron asiat miten ne ajattelen. Eihän tässä kumpikaan ole oikeassa tai väärässä, katotaan vain asioita vähän eri kantilta.. En minä tässä tietotaitoasi epäile, mutta jos ei ittellä ole vikaa tullut vastaan ei se tarkoita sitä ettei niin voi käydä.

Viimeksi muokannut Timo_L : 26.11.2009 16:02
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 26.11.2009, 16:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Rauhoitutaampas

Molemmat vaihtoehdot (Jamant ja Timo_L) ovat erittäin todennäköisiä minun tapauksessa, koska tuo NSS johdotus näyttäis olevan just siinä liittimessä josta johtui ne topicin alkupään sulakkeen paukkumiset, mutta asiaa ei helpota se, että edellinen omistaja mumisi jostain satunnaisista käynnistysvaikeuksista (kuulemma kuin akku olisi tyhjä ), kun autoa olin hakemassa ja sanoi avuksi olevan pari reipasta lyöntiä vaihdekeppiin sen ollessa P-asennossa...en pitänyt tuota oikein minään, mutta taitaa tuossa jokin yhteys ollakkin.

Ja toinen on tuo Jamantin sulake, koska minulla on todellakin ilmastointi poissa pelistä ja taitaapa olla tuo sulakekkin irti
Ihan rauhallisia täällä ainakin ollaan


NSS:n yksi likaisuus- oirehtiminen on juuri se, että keppiä P- tai N- asennossa runkkaamalla lähtee käyntiin, muuten ei. Mulla molemmat teki juuri tuota. Toinen voi toki olla joku liitin- tai johtovika, tai uupuva sulake. Ei yhtään mahdotonta, varisnkin kun sulla niitä ihme kötöstyksiä ja ongelmia siellä on muutenkin edellisen omistajan jäljiltä.

Ton NSS:n pystyy ohittamaankin kokonaan, mutta sitten kyllä käynnistyy ihan missä vain kepin asennossa, mikäei välttämättä ole hyvä. Sitä nyt en tähän hätään muista, miten ihmeessä se tehtiin.. pari johtoa piti liittää yhteen jostain liittimestä?
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 26.11.2009, 17:17
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ja aiankin katsastuksessa sen startin pitää toimia vain P tai N -asennoissa!! Kyllä ne sen kumminkin kokeilee, vaikkei sitä aina itse huomaiskaan!!

Ja ei täällä mitään palkokasveja oo, asiaahan tässä....
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 30.11.2009, 15:40
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Ja taas pikku päivitystä.....

NSS tuli kaiveltua irti (olihan v*ttumainen irrottaa ja taisi siinä muutama Voimasanakin päästä suupielestä, eikä luovuttaminenkaan kaukaa liipannut....mutta en antanut periksi, niinkuin tässäkin todetaan-> http://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs )Ja hämmästys oli suuri, kun puhdistamisen & uudelleen rasvauksen jälkeen autossani oli pakkivalot! Eli ne klipareet siinä liikkuvassa varressa oli wanhan vaseliinin ja paskan yhteisymmärryksessä hieman jummittuneet, eikä enää koskettaneet kuluneeseen pakkivalonastaan.


Mutta tämäkään ei ollut viimeinen vika autossa, joten...

TO BE CONTINUED....
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 30.11.2009, 17:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

BINGO! ..kuten taisin jotian aiemmin todetakin Ja varmaan jeesasi myös starttausongelmiin?
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 01.12.2009, 01:36
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Jep, tälläkertaa pisteet Timo_L:älle

Mutta noita starttausongelmia ei minulla ole ollut, vaan edellinen omistaja jotain sellaisista mutisi....



Mutta sähköistä akseliin. Kävin toissa ehtoola pikaisella pyörähdyksellä maiseman puolella ja ihmettelin mielenkiintoista ääntä, joka tuntuu/kuulostaa tulevan vasemman etunavan seutuvilta ja paukahdus kuulostaa kuin joku hyppäisi yli, mutta murrokset ei ainakaan pauku, eikä perässäkään näkynyt mitään ihmeellistä kun öljyjä vaihtelin. Ja sopivaa mäkeä ylös yrittäessä äänen kanssa tuntuu kuin jättäisi etuvetoa pois pelistä aina paukahduksen kuuluessa.....saatan kyllä tuntea omianikin, mutta asia on kuitenkin melko hankala todeta/paikallistaa äänen kuuluessa erittäin epäsäännöllisesti.

Olisiko se sitten se "vetoketju" jakolaatikossa joka hyppii yli? Sen vaihdosta ei ole mitään hajuakaan ja öljyjä jakolaatikkoon vaihtaessa en onnistunut täyttöpropusta löytämään mitään mistä olisi saanut mitattua ketjun painaumaa...eli tunnelma oli kuin olisi tyhjään halliin avaimenreijästä kurkistanut (jakolaatikkohan on se part time-full time...mikä olikaan nimeltään?) Mutta vastaavasti öljyn tyhjennysreijästä näkyi jokin musta palikka/vipu joka makasi jakolaatikon pohjaa vasten, eikä suostunut siitä siirtymään vaikka koitti vähän tökkiäkkin...onko tämä nyt se kiristäjä joka kuuluisi olla täyttöreijän lähettyvillä??? Eli miten se ketjun venymä todettiinkaan? Ja olisiko siitä jopa räjäytyskuvaa miten se siellä laatikossa kiertelee?
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 01.12.2009, 08:44
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Jep, tälläkertaa pisteet Timo_L:älle

Mutta noita starttausongelmia ei minulla ole ollut, vaan edellinen omistaja jotain sellaisista mutisi....



Mutta sähköistä akseliin. Kävin toissa ehtoola pikaisella pyörähdyksellä maiseman puolella ja ihmettelin mielenkiintoista ääntä, joka tuntuu/kuulostaa tulevan vasemman etunavan seutuvilta ja paukahdus kuulostaa kuin joku hyppäisi yli, mutta murrokset ei ainakaan pauku, eikä perässäkään näkynyt mitään ihmeellistä kun öljyjä vaihtelin. Ja sopivaa mäkeä ylös yrittäessä äänen kanssa tuntuu kuin jättäisi etuvetoa pois pelistä aina paukahduksen kuuluessa.....saatan kyllä tuntea omianikin, mutta asia on kuitenkin melko hankala todeta/paikallistaa äänen kuuluessa erittäin epäsäännöllisesti.

Olisiko se sitten se "vetoketju" jakolaatikossa joka hyppii yli? Sen vaihdosta ei ole mitään hajuakaan ja öljyjä jakolaatikkoon vaihtaessa en onnistunut täyttöpropusta löytämään mitään mistä olisi saanut mitattua ketjun painaumaa...eli tunnelma oli kuin olisi tyhjään halliin avaimenreijästä kurkistanut (jakolaatikkohan on se part time-full time...mikä olikaan nimeltään?) Mutta vastaavasti öljyn tyhjennysreijästä näkyi jokin musta palikka/vipu joka makasi jakolaatikon pohjaa vasten, eikä suostunut siitä siirtymään vaikka koitti vähän tökkiäkkin...onko tämä nyt se kiristäjä joka kuuluisi olla täyttöreijän lähettyvillä??? Eli miten se ketjun venymä todettiinkaan? Ja olisiko siitä jopa räjäytyskuvaa miten se siellä laatikossa kiertelee?
kovasti veikkaisin "napalukkoa" oikeanpuoleisessa vetarissa.vuotaa alipainetta ulkoilmaan ja ei jaksa pysyä päällä.vilkkuuko PART(Y) TIME valo samalla kun paukkaa?valohan palaa vain silloin kun napis on kytkeytynyt,ei silloin kun se yrittää olla kiinni.omassa oli samaa ongelmaa,korjaantui järjestelmän tiivistämisellä,jeepissä on vaan tosi paskat letkuliittännät ja ajanmyötä sit vuotaa.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 01.12.2009, 09:15
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Nippuside on kätevä niiden kumituttien tiivistämiseen, elleivät ole murtuneet.

Se "napalukko" on viralliselta nimeltään central axle disconnect, eli cad.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 01.12.2009, 10:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ja se mitä jakolaatikossa tökit on suodatin (tommonen: http://www.jamant.fi/suodatin-cro4338943-p-485.html ), NP-jakolaatikoissa ei ole kiristäjää!!

Napalukkoa epäilisin minäkin, paitsi jos on NP-242 (Full-Time asento) -jakolaatikko, silloin ei ole napalukkoa!!
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 01.12.2009, 10:32
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Pamaus


Siis pamaus kuuluu kun olet kiipeämässä esim penkalle tai kivelle siten että apparin puolen etupyörä on sisällä ja kuskin joustot max ulkona sekä pyörät käännettynä oikealle?

Itellä pamaus kuulunut yo tilanteessa satunnaisesti vuosia, eikä kyllä ole mistään voimansiirrosta lähtöisin.

Veikkaisin paria kohtaa, apparin puolen ylätukivarsi ahdistaa äljypohjan reunaan. Näkyy osuman merkkejä jos näin. Toinen, todennäköisempi on että jousi ottaa tolppaan täydessä ulosjoustossa ja jousen kierre aiheuttaa äänen.

Onko muilla arvausia?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 01.12.2009, 11:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mutta sähköistä akseliin. Kävin toissa ehtoola pikaisella pyörähdyksellä maiseman puolella ja ihmettelin mielenkiintoista ääntä, joka tuntuu/kuulostaa tulevan vasemman etunavan seutuvilta ja paukahdus kuulostaa kuin joku hyppäisi yli, mutta murrokset ei ainakaan pauku, eikä perässäkään näkynyt mitään ihmeellistä kun öljyjä vaihtelin. Ja sopivaa mäkeä ylös yrittäessä äänen kanssa tuntuu kuin jättäisi etuvetoa pois pelistä aina paukahduksen kuuluessa.....saatan kyllä tuntea omianikin, mutta asia on kuitenkin melko hankala todeta/paikallistaa äänen kuuluessa erittäin epäsäännöllisesti.

Olisiko se sitten se "vetoketju" jakolaatikossa joka hyppii yli? Sen vaihdosta ei ole mitään hajuakaan ja öljyjä jakolaatikkoon vaihtaessa en onnistunut täyttöpropusta löytämään mitään mistä olisi saanut mitattua ketjun painaumaa...eli tunnelma oli kuin olisi tyhjään halliin avaimenreijästä kurkistanut (jakolaatikkohan on se part time-full time...mikä olikaan nimeltään?) Mutta vastaavasti öljyn tyhjennysreijästä näkyi jokin musta palikka/vipu joka makasi jakolaatikon pohjaa vasten, eikä suostunut siitä siirtymään vaikka koitti vähän tökkiäkkin...onko tämä nyt se kiristäjä joka kuuluisi olla täyttöreijän lähettyvillä??? Eli miten se ketjun venymä todettiinkaan? Ja olisiko siitä jopa räjäytyskuvaa miten se siellä laatikossa kiertelee?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää Näytä viesti
kovasti veikkaisin "napalukkoa" oikeanpuoleisessa vetarissa.vuotaa alipainetta ulkoilmaan ja ei jaksa pysyä päällä.vilkkuuko PART(Y) TIME valo samalla kun paukkaa?valohan palaa vain silloin kun napis on kytkeytynyt,ei silloin kun se yrittää olla kiinni.omassa oli samaa ongelmaa,korjaantui järjestelmän tiivistämisellä,jeepissä on vaan tosi paskat letkuliittännät ja ajanmyötä sit vuotaa.
Ei ole 242:ssa katkeevalla vetarilla oleva D30 edessä. Eli siitä se ei voi johtua.

Ketju se toki voi olla, mutta kuuleman perusteella (ittellä ei ole ketjun kanssa ongelmaa ollut) jos ketju hyppää hampaiden yli veto päällä niin sen HUOMAA. Eli veikkaisin enemmänkin jotain voimalinjassa olevaa ahdistusta joka vapautuu, jos tapahtuu vain part time asennossa. Ittellä on molemmat tehnyt ihan samaa, silloinkin kun ei ole ollut väljää missään. Jatkuvalla nelivedolla ei toki pitäisi alkaa ahdistamaan ja jos paukkuu silloinkin niin sitten syynä joku muu. Mä en nyt muista miten toi ketjun kireyden tarkistus meni 242:ssa tai 231:ssä, mutta joka tapauksessa jos sitä epäilet niin kandee tarkistaa. Löysä ketju syö kuoren ohueksi ja jossain vaiheessa se halkeaa -> ei hyvä. Eihän tuo jakoloota sinänsä ole kovin vaikea avattava, muutamia pultteja ja lukkorenkaita. Onnistuu jopa auton alla.


Voisi hyvin myös olla Killmanin ehdottama tukivarren osuma johonkin, tai sitten esim. panhard tai sen korin pään kiinnike joka oireilee. Mulla myös takajouset piti joskus hieman elämää, auttoi kun laittoi vaseliinia väliin. Samoin tosiaan noi etujouset saattaa ottaa joustoissa hieman johonkin kiinni josta lähtee myös jonkinsortin pamaus ja tuntuu usein nykäiksenä. Useimmitenhän näissä kaikissa tilanteissa on veto päällä, joten pamauksen saattaa erehtyä tulevan voimalinjasta vaikkei tulekaan. Aijuu, yksi vielä mikä tuli mieleen niin voi toki olla välityksissä jotain häikkää, mulla paukkui edellisen XJ:n D35 jonkin verran ja siinä oli hammasvälystä vähän liikaa. Fordin 8.8:n kun vaihdoin niin ne paukkeet hävisi - ja muita tuli tilalle

Viimeksi muokannut Timo_L : 01.12.2009 11:46
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 01.12.2009, 12:00
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

NP-242 oli tosiaan tuo jakolaatikko malliltaan ja napalukkoja ei ole. Jaa se oli suodatin mikä siellä makaili pohjalla....olis varmaan saanut senkin vaihtaa


Mutta ääni. Se on paljon kovempi/metallisempi pamaus kuin mitä tukivarsista kuuluisi (tuttuja juttuja Nivasta ) ja sen äänen pystyy myös tuntemaan...on senverran raju kilahdus & pamaus ja auto tosiaan nykäisee aina samalla. Tilanne missä äänen kuulin, oli melko tasainen penkan nousu renkaat suorassa suuntaan ja toiseen (pikkupuolella ja kaasujalka lähes konehuoneessa). Ja tuossa sen sai toistettua kahdesti + kuulunut parikertaa aiemmin hieman vastaavassa vedätys tilanteessa, mutta tasamaalla sitä ei saa kuulumaan vaikka kuinka survoo.

Autoon on kyllä tämä legendaarinen edellinen omistaja vaihtanut ylä- ja alapallonivelet just tuohon nurkkaan ja yht´äkkisellä vilkaisulla siellä ei näy mitään erikoista, mutta pitää varmaan kokeilla vetää varuiksi vetari ulos perästä ja ihmetellä tapahtumia? Minkälaisella sokalla/lukolla vetari on kiinni tasauspyörästössä? Josko sitä lukitusta siellä enää on...voisiko se ääntää sieltä??? (epäilen siksi, että auton mukana tuli laatikko jossa pallonivelet oli ollut ja siellä oli yksi "ylimääräinen" noin 40mm rengassokka )
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 01.12.2009, 12:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Etuvetari lähtee pois kun irrotat kolme pulttia navan takaa, jarrusatulat irti ja vedät pois. Tai siis, jos ei ole koskaan napoja irrotettu niin taistelet ne sieltä ulos esim. vasaralla pulttien päihin naputtelemalla. Ei ole mitään sokkia/ lukituksia etuperässä. Ja vetari saa jäädä sillä isolla pultilla napaan kiinni, on vähän hankalempi laittaa paikalleen mutta se voi olla aika vittumainen irroitettava kun on kohtuu kireälle laitettu.

Takana on c-klipit, eli pitää avata perän kansi että saat ne pois ja sitten vain vetää vetarit ulos. Tosin jarrukengät yleensä haraa vastaan ja tarttee ruuvata ne ensin sisään.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 01.12.2009, 12:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ei ole vetari lukittu millään etuperään, ja se lukkorengas ON ylimääräinen, noissa pallonivelissä tulee se mukana, mutta ei se mahdu mihinkään!!!
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 11.01.2010, 02:46
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Pitkästä aikaa pähkinöitä pureksittavaksi.....


Mistähän aloittaisi, kun ahdistuin oikein mittailemaan kulutuksia kyseisestä cherokeesta ja aavistus osui oikeaan....kaikki menee mitä annetaan Kuuden tankkauksen otannalla näyttää kulutus olevan turvallisen rikkaalla-> 19L/100km jännää tuossa on se, että ajotyyli ei heilauta kulutusta oikein mihinkään? (Onko se silloin se maksimi ja tuon enempää tuo ei voi viedäkkään? ) eli sama painaako puskureita myöden umpisessa, heittelee kunnon nelivetoluisuja radalla vai ajaako kiltisti kestopäällysteellä.

Jarrut ei makaa, jokapaikassa on uudet öljyt ja sytytyshilpeet vaihdettu kaikki. Käynti melko hyvää muutenkin...paitsi tyhjäkäynti nousee lämpötilan laskiessa (0C° käy ~700r/min, -15C° 1200r/min ja -30C° huutaa melkein 2000r/min ???) tosin säädin just uudelleen TPS:än ja nyt en vielä tiedä miten käyttäytyy. Koneen ympäristöstä löydetyt anturit antaa meleko uskottavia lukemia, mutta lambda on vielä hieman kysymysmerkki..... mitä sen pitäisi näyttää, ja missä tilanteessa-> kolmijohtoinen (pun, musta, harmaa)
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 11.01.2010, 09:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Aika paljolta kuulostaa jos jatkuvassa normaaliajossa on tuollaisia lukemia. Tehdas ilmoittaa maantienopeuksiin ~10/l satasella ja kaupunkiajoon kait jotain 15 litran luokkaa.

Mulla vei orkkiksena 11-14 l/100km normiajossa, jos pelkkää kaupunkiajoa niin sitten vähän enemmän. Korotettuna, isoilla mutakumeilla, ja vaikka välitykset vaihdettu vastaamaan pikkurenkaita, niin ei paljoa alle 15 l/100km mene missään käytössä. Metsässä rymytessä tai lappu lattiassa lumessa ajaessa menee kyllä reilusti hurjempiakin lukemia, 25 l/100km ei ole kaukana ja välillä taitaa mennä enemmänkin

Silloin kun lambda hajosi edellisestä, niin kulutus pomppasi useilla litroilla ja kone kävi muutenkin vähän oudosti.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 12.01.2010, 01:17
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

No paljolta se kuulostaa minustakin, vaikka autoa ostaessa henkisesti varauduinkin "mahtavaan" kulutukseen.

Ajelut ei missääntapauksessa ole mitään kaupunkipyöritystä, vaan ihan rehtiä pohojalaasta tasaisen maalaismaiseman piiiitkää suoraa vähintään 20km siirtymällä kerrallaan....eli edellytykset olisi loistavat tuolle tehtaan ~10L/100km kulutukselle.

Olisiko sille lambdalle jotain arvoja antaa mitä pitäisi näytellä, vai vetäisenkö vain töpselin irti ja katson viekö vielä enemmän?
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 12.01.2010, 15:30
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
No paljolta se kuulostaa minustakin, vaikka autoa ostaessa henkisesti varauduinkin "mahtavaan" kulutukseen.

Ajelut ei missääntapauksessa ole mitään kaupunkipyöritystä, vaan ihan rehtiä pohojalaasta tasaisen maalaismaiseman piiiitkää suoraa vähintään 20km siirtymällä kerrallaan....eli edellytykset olisi loistavat tuolle tehtaan ~10L/100km kulutukselle.

Olisiko sille lambdalle jotain arvoja antaa mitä pitäisi näytellä, vai vetäisenkö vain töpselin irti ja katson viekö vielä enemmän?
Käyköhän tuohon "uudemman" lambda? Oma autohan on 91, mutta H.O koneinen.

Uusi on laatikossa odottamssa, kun tuli samoilla vaivoilla tilattua, joten tuo vanha joutaa laittaa postissa tulemaan, jos haluat kokeilla (luultavasti toimivaa..)

Eipä uusikaan hirveitä taida maksaa.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 12.01.2010, 17:17
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Muistatko pt yhtään niitä lambdasi johtojen määrää & värejä? Meinaan kun näyttäis että tuossa on *taas* semmonen lambda että ei löydy kuin alkuperäisenä ja muilla säätöarvot heittelee häränpyllyä (siis varmasti käyntiin lähtee muillakin, mutta ei anna oikeaa tietoa "aivoille")

Mun tapauksessa pitäisi löytyä kolme johtoa (pun, musta, harmaa) ja nämä kertoo siis sen lambdan toiminta alueen.....nelijohtoisia löytyisi vaikka tarvikkeena ja kaikenmaailman johtoväreillä, mutta kolmijohtoinen just noilla väreillä hieman tihkaisee


*taas sana siksi, että meillä on pt:n kanssa kokemuksia mallikohtaisista erikoisosista mersujemme parista
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 12.01.2010, 22:16
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Muistatko pt yhtään niitä lambdasi johtojen määrää & värejä? Meinaan kun näyttäis että tuossa on *taas* semmonen lambda että ei löydy kuin alkuperäisenä ja muilla säätöarvot heittelee häränpyllyä (siis varmasti käyntiin lähtee muillakin, mutta ei anna oikeaa tietoa "aivoille")

Mun tapauksessa pitäisi löytyä kolme johtoa (pun, musta, harmaa) ja nämä kertoo siis sen lambdan toiminta alueen.....nelijohtoisia löytyisi vaikka tarvikkeena ja kaikenmaailman johtoväreillä, mutta kolmijohtoinen just noilla väreillä hieman tihkaisee


*taas sana siksi, että meillä on pt:n kanssa kokemuksia mallikohtaisista erikoisosista mersujemme parista
Mie katon tuon, kun käyn hallilla, huomenna toivottavasti.

Ei niin paljon koettele, kun on näihin ongelmiin tottunut..
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 14.01.2010, 08:56
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pt. Näytä viesti
Mie katon tuon, kun käyn hallilla, huomenna toivottavasti.

Ei niin paljon koettele, kun on näihin ongelmiin tottunut..
Neljä johtoa tulee ainakin kiinni olevasta lambdasta, joten ei lie tarvetta katsella värejä kummemmin? Ja liitin johon menee on myös 4-napainen.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 14.01.2010, 11:38
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Juu ei....liikaa johtoja. Kiitos kuitenkin!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 09:03 (GMT +2).