![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No en muuta voi kommentoida kun että BJ:N ulossotto ei käy hj:n laatikkoon ja sama toistepåin ![]() ja paljon kuvia kun rojekti aloitettu. Onko nyt oikeesti päätetty että jakarit tulee akselin päälle? Eikö siinä ole vähän kardaanit helisemässä ja joku väittää että puslat kuluu nopeesti, mutta liekö ilmiö suora-akselisessa niin paha.?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juu, kuvia tulee... paulikin niitä tänään tilasi ![]() Tämänpäiväisillä kyselyillä olen tullut siihen päätökseen että, varret tulee edessä rungon sisään ja takana rungon ulkopuolelle. Varret myös laitetaan akselin päälle. Se mitä tulee puslien kulumiseen jos varret akselin päällä. Ei pitäisi kyllä kulua sen kummemmin kuin jos akselin alla. Samanlaiset rasituksethan niihin tulee molemmin päin... eikö? Kardaanithan on aina helisemässä, Myöskään noihin kardaanien rasitukseen ei pitäisi vaikuttaa että kummalla puolella akselia tukivarret ovat. Nämä taas mutua ja voin olla väärässäkin, joku enämpi tietävä voisi oikaista jos jaksaa. Ai niin... maksaahan ne postimerkitkin vaik ei rahaa oiskaan, tai jotain.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikait ne puslat ja kardaani tiedä kumminpäin se jakari on...
Ainaki miulon BJ:ssä split-case (en tiiä liekkö ollu alunperin) ja siinä on samanlevynen ulosotto kun HJ:ssa. 1-osasessa kanttilaatikossa taitaa olla kaposampi versio.. Vakiovarsilla itellä muodostu ongelmaks väärinpäin olevilla GR:n jakareilla, että ei mahu kääntymään kokonaan ku ottaa raidetanko jakareiden päihin kiinni. Rangessa voi olla just sen verran pienemmät varret että mahtuu, mut kannattaa huomioida.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
entäpäs jos ottaa ohjauksen vaikka vanhasta 35 fergusonista nii mahtuu jakarit ihan miten vaan haluaa ne laittaa. Ei taitais vaan olla tilaa sille simpukalle. periaatteessa kai hyvä idea mutta ei käytännossä.
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rangen varren kanssa ei pitäisi tulla tuollaista ongelmaa. Tarkoitus ois myös siirtää välitanko takapuolelle ja ylös sekä laittaa hiacen sektorivarsi, kunhan löytyy jostain. Pohjaanlyöti kumeja muuten löytyy sitten kiitettävä valikoima täältä http://www.directa.fi/yritykset/4491...am%C3%A4ki+Oy/ Tuolta löytyi myös BJ:hin uudet moottorin- ja vaihteiston kumityynyt---> Sisun moottorinkumityynyt(35mm paksu ja halk.100mm) 33€/kpl. MK:lta saatu ulosoton vaijeri on nyt asennettu ja on fiksumman olonen kuin se kova tanko. Jos nyt pääsis siitä "menen itse päälle kun haluan" voimanulosotosta eroon.
__________________
Viimeksi muokannut mosku : 24.11.2009 19:49 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran tuli mieleen tätä lukiessa että kun jakarit on akselin alla kohdistuu kovat alhaaltapäin tulevat iskut jakareihin eikä akselin välityksellä pusliin. Ja kardaanihan jää samalla jakareiden väliin suojaan, ei ainakaan joka kivi osu suoraan kardaaniin.
Muuten varmaan aivan sama kummalla puolella jakarit on. Laita sinne missä löytyy eniten joustovaraa ja renkaille kääntyvyyttä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kardaani toden totta pysyy paremmin suojassa mutta, olen pohtinut niin että, on tärkeämpää että akselin alla on enemmän tilaa. Kardaania sitten vahvistetaan tarpeen mukaan jos rikkoutumisia tulee. Meinataan kuitenkin koeponnistaa paljon.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juuri tätä tarkoitin.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nyt en tajunnut. Kuinka jakarit suojaavat kardaania? Ainakin geeärrässä jakarit ovat akseleiden päissä ja niiden väliin mahtuu aika monta kiveä.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noista jakarien asemoinnista että mulla kun on kiinnikkeet runkojen sivuilla ja jakarit akselin alapuolella niin hjn akseleilla bertassa ei saa täysiä kääntöjä kun gummi ottaa kii 37x13"@10" beadlock vanne et -44. Aion jollain aikajänteellä omaani tehdä jotain muutoksia että asia korjaantuu vaikkei se nyt ole mikään varsinainen ongelma koskaan ollutkaan mutta lisäkääntyvyys olisi plussaa aina. Tolla et onko se ylä vai alapuolella ei varmaan muuta merkitystä oo kun että miten mahtuu ja millaisessa kulmassa jakari on ajoasennossa. Jos kiinnikkeet rungon sivuilla niin paremman tilanteen tuotti noita kulmia ajatellen että ovat akselin alapuolella. Maavaran nimissä tietty parempi että yläpuolella. Tosin ero saattaa olla merkityksetön. Eli kysymys on siitä että missä asennossa ajokorkeudessa jakarin tappi on rungon kiinnikeeseen nähden ja paljon se vielä sallii kääntöä ennen kuin ottaa kiinnikkeen reunaan kiinni (rangen jakareilla esim. uusissä ljn jakareissa ei ole tätä ongelmaa koska rungonpään kiinnitys lenkki). Tätäkin voi tietysti korjata hitsaamalla rungonpään kiinnikkeen valmiiksi otolliseen kulmaan joten tämäkään ei tule lopulta ongelmaksi. Sitä parempi tilanne mitä suoremmassa jakari on ajokorkeudessa käsittääkseni? hmm...tulikohan tästäkään nyt mitään tolkkua ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Mistä 16" x 10"/12" teräsvanteita? 8x6,5" jaolla. | veijon-esso | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.03.2009 16:48 |
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla | Räjä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.02.2009 18:29 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |